Specjalista HR to posiadający specjalistyczną wiedzę pracownik działu kadr. Do jego obowiązków należy rekrutacja i rozmieszczanie pracowników po działach i zespołach działających w przedsiębiorstwie a także wprowadzanie nowych ludzi w życie firmy.
W niektórych wypadkach specjaliści HR pełnią też funkcje związane z rozdzielaniem benefitów i administrowaniem urlopami. Jako, że specjalista HR to dość szeroki termin to może on oznaczać różne rzeczy w zależności od potrzeb firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Stałe jest jednak to, że jest on łącznikiem pomiędzy pracodawcą a pracownikami, i to, że jego zadaniem jest zadbanie o to, by najlepsi możliwi pracownicy byli zatrudnieni na swoich pozycjach. Praca specjalistów HR nie polega jednak jedynie na umawianiu się na rozmowy z kandydatami i poszukiwaniu nowych ludzi, którzy mogliby być przydatni dla firmy.
Zajmują się oni także rozwojem pracowników, którzy już są firmie, między innymi rekomendując ich do awansu lub oferując im dodatkowe szkolenia. Do ich obowiązków należy także zadbanie o to by obecni pracownicy dobrze się czuli w firmie, na przykład poprzez stworzenie odpowiedniego systemu motywacyjnego oraz rozdzielanie urlopów w dogodny i niezmniejszający efektywności zespołu sposób.
Do działu HR wpływają także ewentualne skargi i zażalenia ze strony pracowników, to właśnie specjaliści HR muszą się nimi zająć i wypracować rozwiązanie istniejących problemów.