Autor bestsellerowej książki New York Timesa, „Great by Choice”, powraca z nowym, praktycznym przewodnikiem zawierającym wiele porad, jak poprawić swoją osobistą wydajność – oparte zostały one na wnikliwej analizie pochodzącej z przełomowych badań w tej dziedzinie.
Dlaczego niektórzy ludzie mają lepsze wyniki w pracy od innych? To pozornie proste pytanie okazuje się twardym orzechem do zgryzienia dla wielu profesjonalistów we wszystkich sektorach rynku pracy. Po pięciu latach obszernych badań przeprowadzonych na ponad 5 tys. pracowników i menedżerów, Morten Hansen ujawnia odpowiedzi na to i na inne pytania w swojej nowej książce, która przeznaczona jest dla osób chcących odpowiednio gospodarować swoim czasem oraz zmaksymalizować swoją wydajność w pracy.
Każda ze wskazówek Hansena wzbogacona jest o inspirujące historie z życia konkretnych osób, które wykorzystał w swoim kompleksowym badaniu. Czytelnicy poznają dyrektora liceum, który przeżył gwałtowną przemianę po tym, jak nie poradził sobie w szkole średniej, rolnika, który postanowił poprawić sytuację i warunki życia kobiet w swojej wiosce oraz szefa lokalu z sushi (znajdującego się w przejściu podziemnym przy metrze w Tokio), który w bardzo prosty sposób przekształcił go w restaurację uhonorowaną trzema gwiazdkami Michelin. Hansen wyjaśnia również, w jaki sposób Alfred Hitchcock nakręcił film „Psycho” oraz jak wyprawa Amundsena w 1911 roku zakończyła się odkryciem bieguna południowego, gdzie oba te zdarzenia ilustruje za pomocą tych samych siedmiu wskazówek (mimo, że w tamtych czasach nie zostały one jeszcze odkryte).
Każdy rozdział zawiera pytania oraz kluczowe spostrzeżenia pozwalające czytelnikowi ocenić swoje indywidualne wyniki w pracy i dojść do tego, jak je poprawić w przyszłości, a tym samym wyeliminować swoje słabe punkty. Kiedy poznamy już swój indywidualny styl, mamy do rozwiązania mini-quizy, ankiety oraz poznajemy porady pomagające nam stać się bardziej produktywnymi pracownikami. Ta bardzo złożona i przejrzysta książka pomoże nam osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy, co oparte zostało o bezprecedensową analizę statystyczną.
Jeden z rozdziałów, zatytułowany „Learning Loop” zawiera ciekawy przekaz: autor sugeruje, żeby każdego dnia poświęcić chwilę na pracę nad swoimi umiejętnościami, ale tak, aby nie czuć się tym przytłoczonym. Najlepiej wybrać sobie jedną umiejętność i przez pewien czas ją usprawniać i rozwijać. Hansen wspomina również o „zasadzie 10 000 godzin” (która stała się popularna dzięki książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolma Gladwella). Zaznacza jednak, że wymaga ona wiele skupienia i uwagi.
Według Hansena, ani wrodzony talent, ani etyka pracy nie są w stanie w pełni wyjaśnić różnicy pomiędzy pracownikami „gwiazdami”, a resztą ich kolegów. Wierzy on natomiast w siłę tych siedmiu wskazówek związanych z wysoką wydajnością. Najbardziej efektywni pracownicy wykonują mniej zadań, ale za to z większą koncentracją lub wysiłkiem. W mniejszym stopniu opierają się one na współpracy, a dodatkowo takie osoby bardzo ostrożnie usprawniają koordynację swoich działań. Co ciekawe, podążanie za tymi wskazówkami wywarło duży efekt na uczestników ankiet i badań nie tylko w zakresie wydajności i pracy, ale też w utrzymaniu równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz jakości życia. Ludzie byli bardziej usatysfakcjonowani wykonywaną pracą, a jednocześnie bardziej dbali o życie rodzinne. Bogaty w liczne anegdoty poradnik zapewnia czytelników, że świetna wydajność jest łatwa do osiągnięcia i pokazuje, krok po kroku, jak to zrobić.
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie – swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Być może dla wielu dodatkową motywacją będzie fakt, że pracując zdalnie czas „zaoszczędzony” można przeznaczyć na znacznie szersza paletę aktywności niż w biurze 🙂
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.