Autor bestsellerowej książki New York Timesa, „Great by Choice”, powraca z nowym, praktycznym przewodnikiem zawierającym wiele porad, jak poprawić swoją osobistą wydajność – oparte zostały one na wnikliwej analizie pochodzącej z przełomowych badań w tej dziedzinie.
Dlaczego niektórzy ludzie mają lepsze wyniki w pracy od innych? To pozornie proste pytanie okazuje się twardym orzechem do zgryzienia dla wielu profesjonalistów we wszystkich sektorach rynku pracy. Po pięciu latach obszernych badań przeprowadzonych na ponad 5 tys. pracowników i menedżerów, Morten Hansen ujawnia odpowiedzi na to i na inne pytania w swojej nowej książce, która przeznaczona jest dla osób chcących odpowiednio gospodarować swoim czasem oraz zmaksymalizować swoją wydajność w pracy.
Każda ze wskazówek Hansena wzbogacona jest o inspirujące historie z życia konkretnych osób, które wykorzystał w swoim kompleksowym badaniu. Czytelnicy poznają dyrektora liceum, który przeżył gwałtowną przemianę po tym, jak nie poradził sobie w szkole średniej, rolnika, który postanowił poprawić sytuację i warunki życia kobiet w swojej wiosce oraz szefa lokalu z sushi (znajdującego się w przejściu podziemnym przy metrze w Tokio), który w bardzo prosty sposób przekształcił go w restaurację uhonorowaną trzema gwiazdkami Michelin. Hansen wyjaśnia również, w jaki sposób Alfred Hitchcock nakręcił film „Psycho” oraz jak wyprawa Amundsena w 1911 roku zakończyła się odkryciem bieguna południowego, gdzie oba te zdarzenia ilustruje za pomocą tych samych siedmiu wskazówek (mimo, że w tamtych czasach nie zostały one jeszcze odkryte).
Każdy rozdział zawiera pytania oraz kluczowe spostrzeżenia pozwalające czytelnikowi ocenić swoje indywidualne wyniki w pracy i dojść do tego, jak je poprawić w przyszłości, a tym samym wyeliminować swoje słabe punkty. Kiedy poznamy już swój indywidualny styl, mamy do rozwiązania mini-quizy, ankiety oraz poznajemy porady pomagające nam stać się bardziej produktywnymi pracownikami. Ta bardzo złożona i przejrzysta książka pomoże nam osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy, co oparte zostało o bezprecedensową analizę statystyczną.
Jeden z rozdziałów, zatytułowany „Learning Loop” zawiera ciekawy przekaz: autor sugeruje, żeby każdego dnia poświęcić chwilę na pracę nad swoimi umiejętnościami, ale tak, aby nie czuć się tym przytłoczonym. Najlepiej wybrać sobie jedną umiejętność i przez pewien czas ją usprawniać i rozwijać. Hansen wspomina również o „zasadzie 10 000 godzin” (która stała się popularna dzięki książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolma Gladwella). Zaznacza jednak, że wymaga ona wiele skupienia i uwagi.
Według Hansena, ani wrodzony talent, ani etyka pracy nie są w stanie w pełni wyjaśnić różnicy pomiędzy pracownikami „gwiazdami”, a resztą ich kolegów. Wierzy on natomiast w siłę tych siedmiu wskazówek związanych z wysoką wydajnością. Najbardziej efektywni pracownicy wykonują mniej zadań, ale za to z większą koncentracją lub wysiłkiem. W mniejszym stopniu opierają się one na współpracy, a dodatkowo takie osoby bardzo ostrożnie usprawniają koordynację swoich działań. Co ciekawe, podążanie za tymi wskazówkami wywarło duży efekt na uczestników ankiet i badań nie tylko w zakresie wydajności i pracy, ale też w utrzymaniu równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz jakości życia. Ludzie byli bardziej usatysfakcjonowani wykonywaną pracą, a jednocześnie bardziej dbali o życie rodzinne. Bogaty w liczne anegdoty poradnik zapewnia czytelników, że świetna wydajność jest łatwa do osiągnięcia i pokazuje, krok po kroku, jak to zrobić.
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie – swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Być może dla wielu dodatkową motywacją będzie fakt, że pracując zdalnie czas „zaoszczędzony” można przeznaczyć na znacznie szersza paletę aktywności niż w biurze 🙂
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.