Great at Work:

26 stycznia 2018
zdjęcie - Great at Work:

Autor bestsellerowej książki New York Timesa, „Great by Choice”, powraca z nowym, praktycznym przewodnikiem zawierającym wiele porad, jak poprawić swoją osobistą wydajność – oparte zostały one na wnikliwej analizie pochodzącej z przełomowych badań w tej dziedzinie.

Dlaczego niektórzy ludzie mają lepsze wyniki w pracy od innych? To pozornie proste pytanie okazuje się twardym orzechem do zgryzienia dla wielu profesjonalistów we wszystkich sektorach rynku pracy. Po pięciu latach obszernych badań przeprowadzonych na ponad 5 tys. pracowników i menedżerów, Morten Hansen ujawnia odpowiedzi na to i na inne pytania w swojej nowej książce, która przeznaczona jest dla osób chcących odpowiednio gospodarować swoim czasem oraz zmaksymalizować swoją wydajność w pracy.

Każda ze wskazówek Hansena wzbogacona jest o inspirujące historie z życia konkretnych osób, które wykorzystał w swoim kompleksowym badaniu. Czytelnicy poznają dyrektora liceum, który przeżył gwałtowną przemianę po tym, jak nie poradził sobie w szkole średniej, rolnika, który postanowił poprawić sytuację i warunki życia kobiet w swojej wiosce oraz szefa lokalu z sushi (znajdującego się w przejściu podziemnym przy metrze w Tokio), który w bardzo prosty sposób przekształcił go w restaurację uhonorowaną trzema gwiazdkami Michelin. Hansen wyjaśnia również, w jaki sposób Alfred Hitchcock nakręcił film „Psycho” oraz jak wyprawa Amundsena w 1911 roku zakończyła się odkryciem bieguna południowego, gdzie oba te zdarzenia ilustruje za pomocą tych samych siedmiu wskazówek (mimo, że w tamtych czasach nie zostały one jeszcze odkryte).

Każdy rozdział zawiera pytania oraz kluczowe spostrzeżenia pozwalające czytelnikowi ocenić swoje indywidualne wyniki w pracy i dojść do tego, jak je poprawić w przyszłości, a tym samym wyeliminować swoje słabe punkty. Kiedy poznamy już swój indywidualny styl, mamy do rozwiązania mini-quizy, ankiety oraz poznajemy porady pomagające nam stać się bardziej produktywnymi pracownikami. Ta bardzo złożona i przejrzysta książka pomoże nam osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy, co oparte zostało o bezprecedensową analizę statystyczną.

Jeden z rozdziałów, zatytułowany „Learning Loop” zawiera ciekawy przekaz: autor sugeruje, żeby każdego dnia poświęcić chwilę na pracę nad swoimi umiejętnościami, ale tak, aby nie czuć się tym przytłoczonym. Najlepiej wybrać sobie jedną umiejętność i przez pewien czas ją usprawniać i rozwijać. Hansen wspomina również o „zasadzie 10 000 godzin” (która stała się popularna dzięki książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolma Gladwella). Zaznacza jednak, że wymaga ona wiele skupienia i uwagi.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie prowadzenie prezentacji.



Według Hansena, ani wrodzony talent, ani etyka pracy nie są w stanie w pełni wyjaśnić różnicy pomiędzy pracownikami „gwiazdami”, a resztą ich kolegów. Wierzy on natomiast w siłę tych siedmiu wskazówek związanych z wysoką wydajnością. Najbardziej efektywni pracownicy wykonują mniej zadań, ale za to z większą koncentracją lub wysiłkiem. W mniejszym stopniu opierają się one na współpracy, a dodatkowo takie osoby bardzo ostrożnie usprawniają koordynację swoich działań. Co ciekawe, podążanie za tymi wskazówkami wywarło duży efekt na uczestników ankiet i badań nie tylko w zakresie wydajności i pracy, ale też w utrzymaniu równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz jakości życia. Ludzie byli bardziej usatysfakcjonowani wykonywaną pracą, a jednocześnie bardziej dbali o życie rodzinne. Bogaty w liczne anegdoty poradnik zapewnia czytelników, że świetna wydajność jest łatwa do osiągnięcia i pokazuje, krok po kroku, jak to zrobić.  

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.