Co warto wiedzieć o etykietowaniu produktów spożywczych?
W kwestii żywności często mówi się naprawdę wiele na temat różnych rozporządzeń jak zasady GMP czy aneks 15 GMP, poruszane jest też szeroko zagadnienie zachowania wysokiej jakości i bezpieczeństwa w zakładzie pracy.
Tymczasem warto powiedzieć coś także de facto o samym już produkcie - o jego przystosowaniu do sprzedaży itp. Konkretniej zaś warto poruszyć temat etykietowania produktów spożywczych. Co warto o nim wiedzieć?
- 1 fakt - etykietowanie produktów jest regulowane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady
No właśnie - przede wszystkim warto sobie znać sprawę, że znakowanie żywności jest całkiem dobrze regulowane rozporządzeniem, które określa przede wszystkim to, jakie informacje muszą znaleźć się na etykiecie.
Spośród nich jako najważniejsze wymienić można na pewno : nazwę produktu, jego postać, wielkość/masę/objętość, skład, w tym składniki nietypowe, kraj lub miejsce pochodzenia produktu, dane importera lub producenta, informacja o alergenach i kilka jeszcze innych. Z pewnych ciekawostek to warto zaznaczyć, że jeśli woda przekracza w mięsie czy w rybach 5% to ta informacja również musi się znaleźć na opakowaniu.
- 2 fakt - znakowanie żywności stanowi formę reklamy
To jest bardzo istotna informacja, której potencjału czasem nie doceniamy. Oczywiście bowiem wszystkie reklamy mają na celu nakierowanie klienta na dany produkt, niemniej jednak w zasadzie ostatecznie to etykieta sprawi, że weźmie on do ręki daną rzecz, że sprawdzi jej skład, coś przeczyta, zainteresuje się i przekona ostatecznie.
- 3 fakt - rozporządzeniom podlegają także kwestie graficzne etykiety
Tego typu regulacji nie ma dużo, niemniej stwierdzono, że minimalna wielkość literek ma wynosić 1, 2 mm, zaś w przypadku naprawdę malutkich opakowań może to być 0, 9 mm. Ponadto stwierdzono również, że etykieta ma być jasna i przejrzysta.
- 4 fakt - szkolenie znakowanie produktów spożywczych jest bardzo przydatne
Dzięki temu będziemy wiedzieć, jak przeprowadzić znakowanie żywności tak, aby jednocześnie złapać klienta i sprostać wymogom prawnym.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Dla aptek firm farmaceutycznych i hurtowni farmaceutycznych
Zobacz nasze
szkolenia kosmetyczne i farmaceutyczne