Skąd brać informacje na temat prawa pracy?
Skąd można brać niezbędne informacje na temat praw i obowiązków wynikających z prawa pracy? Dla większości osób głównym źródłem informacji w tym zakresie jest Internet.
Oczywiście korzystanie z Internetu daje szybki i łatwy dostęp do odpowiedzi na wiele pytań, trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób ich szukać.
Przede wszystkim trzeba stawiać na solidne, sprawdzone źródła. Należy także brać pod uwagę, że prawo dosyć często ulega zmianom, dlatego przy czytaniu artykułu znalezionego w sieci trzeba zawsze zwrócić szczególną uwagę na datę jego opublikowania.
Jeśli tekst pochodzi sprzed kilku lat trzeba upewnić się, czy są w nim podane podstawy prawne i czy te przepisy nadal obowiązują. Można to zrobić na przykład na stronie Sejmu, gdzie znajduje się spis wszystkich aktów prawnych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W obszarze szkoleń dla działów HR, Kadry stworzyliśmy dział związany z tymi tematami.Zobacz nasze
szkolenia dla kadr:
Z tej strony można również pobrać Kodeks pracy, ponieważ zawsze znajduje się tam aktualna wersja tego dokumentu. Oprócz
Kodeksu pracy ważnych informacji dostarczają rozporządzenia, które są aktami wykonawczymi do kodeksu.
Innym źródłem wiedzy na ten temat są także regulaminy i układy zbiorowe, które obowiązują w danej firmie.
Źródłem wiedzy w zakresie obowiązujących przepisów są także
prawo pracy szkolenia. Korzystając z
dobrych szkoleń w tym zakresie mamy gwarancję, że zapoznajemy się z aktualnym stanem przepisów.
Jednocześnie odpowiednio przygotowane szkolenie zapewnia dostęp do wiedzy przekazanej w przejrzysty i zrozumiały sposób. Nie da się ukryć, że samodzielne zapoznanie się z bardziej szczegółowymi regulacjami może być stosunkowo trudnym i czasochłonnym zadaniem.
Dostępnych jest wiele różnych kursów i warsztatów, np. czas pracy szkolenie. Obejmują one zagadnienia ogólne i bardziej szczegółowe, mogą być skierowane zarówno do pracowników, jak i pracodawców.