Zarządzanie relacjami z klientem

Pozytywne, odpowiednio kierowane relacje z klientami przedsiębiorstwa mogą zaowocować ogromnym sukcesem. Satysfakcja klientów i ich pozytywna opinia o przedsiębiorstwie może nie tylko zapewnić dalszą współpracę klienta z przedsiębiorstwem, ale również pomóc w pozyskiwaniu nowych, stałych klientów. Właśnie dlatego zarządzanie relacjami z klientem jest tak istotne.

     
    Pozytywne, odpowiednio kierowane relacje z klientami przedsiębiorstwa mogą zaowocować ogromnym sukcesem. Satysfakcja klientów i ich pozytywna opinia o przedsiębiorstwie może nie tylko zapewnić dalszą współpracę klienta z przedsiębiorstwem, ale również pomóc w pozyskiwaniu nowych, stałych klientów. Właśnie dlatego zarządzanie relacjami z klientem jest tak istotne. Jeśli przedsiębiorstwo zadba o możliwie jak najlepsze relacje z klientem, pozyska jego zaufanie i zadowolenie, bez wątpienia zyska zdecydowanie więcej, niż gdy postępowanie nie będzie oparte na długofalowym planie.
     
    Zarządzanie relacjami z klientem to bardzo dokładnie zbadany temat. Zestaw procedur i narzędzi, jakie zostały opracowane specjalnie na rzecz tego zarządzania, ma na celu przede wszystkim ułatwić wszelkie działania przedsiębiorstwa i pozwolić na zbudowanie długofalowej relacji z klientem, która oparta będzie o satysfakcję klienta, przekładającą się na zysk przedsiębiorstwa.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Do zarządzania relacjami z klientami najczęściej wykorzystuje się tzw. CRM, który ma wiele znaczeń. Przede wszystkim, określane w ten sposób są strategie, które opierają się o działania marketingowe. Ponadto, za pomocą dostępnych informacji, wszyscy pracownicy działu sprzedaży powinni nieustannie pozyskiwać klientów na nowo, budować lojalność i zachęcić do stałej współpracy klienta z przedsiębiorstwem. CRM ma również na celu ciągłe doskonalenie i wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań do monitorowania i wykorzystywania różnorodnych strategii celem pozyskiwania klientów i zatrzymania ich, by pozostali stałymi klientami przedsiębiorstwa.
     
    Nie da się ukryć, że choć CRM po raz pierwszy pojawiły się w latach 90. ubiegłego wieku, to do dziś są wciąż udoskonalane, poszukiwane na nowo i wciąż aktualne. Opierają się przede wszystkim o innowacyjność i nieustanne doskonalenie, dlatego nie przestają być aktualne. Jako podejście w dziedzinie zarządzania, bez wątpienia odniosły ogromny skutek i pozwoliły na znaczą poprawę relacji z klientami przedsiębiorstw.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.