Ilu sprzedawców, tyle sprzedaż techniki. Niektóre oparte na badaniach i wynikach ankiet, inne na doświadczeniu, jeszcze inne na przeczuciu, a niektóre na połączeniu ich wszystkich i dodaniu czegoś od siebie. Bardzo trudno jest określić dokładną liczbę takich metod, jednak większość z nich opiera się na wywieraniu wpływu na klientów, a także na pewnym sterowaniu ich procesami poznawczymi.
Kierując ich unikalnymi doświadczenia, tworzy się sytuacje, które w większym lub mniejszym stopniu sugerują konkretne działanie na korzyść przedsiębiorców.
Dobra sprzedaż oparta jest na manipulacji?
Do pewnego stopnia o to właśnie chodzi – na manipulowaniu faktami tak, aby uzyskać spodziewany efekt. Nie chodzi tutaj o wyrządzanie krzywdy, a o uwypuklanie faktów, które mogą skłonić konsumentów do dokonania zakupu i spełnienia swoich potrzeb.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Tego rodzaju techniki oparte są na solidnych podstawach – współcześni przedsiębiorcy wiedzą, że nie mogą opierać obietnic na wątpliwym, niesprawdzonym gruncie. Należy jednak pamiętać, że działanie w dobrej wierze klienta to najważniejszy cel – czy to firmy, która zleca kampanię reklamową, czy to ich klientów, którzy będą odbiorcami tego subiektywnego przekazu.
Jak uzyskać zadowalające efekty?
Skutecznie sprzedawać oznacza poświęcać czas na przygotowania, rozpoznanie grupy, do której kieruje się komunikat, której potrzeby się realizuje. Jeżeli już na początku mylnie określimy adresata, wtedy może się okazać, że cały nasz skrupulatnie opracowany plan legnie w gruzach przez wątpliwej jakości podstawy.
Dodatkowo powinniśmy pamiętać o zasadzie pomocy i wpływie opinii społecznej na działania wielu konsumentów. Jeżeli posiadamy pozytywną opinię większości, oznacza to, że spełniamy swoje obietnice i mamy ku temu dowodu w postaci rekomendacji i obserwatorów w mediach społecznościowych.
Jeżeli tylko ze strony konsumenta pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, powinniśmy je rozwiązać jak najszybciej i jak najlepiej potrafimy, opierając się na posiadanej wiedzy oraz na doświadczeniu, jakie do tej pory wynieśliśmy z kontaktów z naszymi klientami. To podstawy w dzisiejszym handlu niezależnie od branży.