Sztuka skutecznej sprzedaży

Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży liczy się zysk. Sprzedać należy jak najwięcej, najlepiej takich rzeczy, które da się wyprodukować lub kupić niskimi nakładami finansowymi, a można do nich doliczyć sowitą marżę. Stosuje się także takie zabiegi jak sztuczne podwyższanie wartości danego produktu. 


    Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży liczy się zysk.
    Sprzedać należy jak najwięcej, najlepiej takich rzeczy, które da się wyprodukować lub kupić niskimi nakładami finansowymi, a można do nich doliczyć sowitą marżę. Stosuje się także takie zabiegi jak sztuczne podwyższanie wartości danego produktu.

    Da się to zrobić stosunkowo niewielkimi nakładami – można np. produkt szeroko dostępny na rynku przepakować w bardziej wyszukane opakowanie, zainwestować nieco w grafika i osobę wymyślającą chwytliwe hasła reklamowe, a do reklamy, czy promocji zatrudnić znaną twarz (może być np. rozpoznawalna wśród szerokiej publiczności aktorka) i nawet zwykłą wodę źródlaną można uznać za produkt luksusowy i sprzedać odpowiednio drożej (ciekawe, czy przychodzi Wam na myśl jakaś konkretna kampania?).

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Tak właśnie firmy chcące zwiększyć swój udział w rynku tworzą popyt na produkty, które są już łatwo dostępne i na rynku obecne przez wiele lat, choć niekoniecznie przez wszystkich zauważone. Wielkie koncerny posiadają wielomilionowe budżety, właśnie z przeznaczeniem na kreowanie potrzeb konsumentów. Czy jednak jest możliwe, by ten sam mechanizm przenieść do mniejszych przedsiębiorstw?
     
    W dużej mierze sztuka skutecznej sprzedaży to nic innego jak właśnie kreowanie potrzeb konsumentów, przekonywanie (żeby nie powiedzieć wmawianie) im, że produkt, który im się oferuje jest tym, co koniecznie im jest do życia i szczęścia potrzebne (np. koncerny kosmetyczne i farmaceutyczne i kremy na cellulit, czy płyny do płukania ust).

    To oczywiście tylko jeden z wielu przykładów na to jak zwiększyć skuteczność sprzedaży.
     
    Wiele z mechanizmów można poznać, omówić a także wypróbować w praktyce podczas warsztatów, które kierowane są do osób zajmujących się zarówno sprzedażą bezpośrednią jak i zarządzania samym procesem sprzedaży.

    Co prawda podniesienie kwalifikacji sprzedawców, ich umiejętności kontaktu z klientem, wyrobienia w nich nowych technik sprzedaży wymaga pewnego nakładu finansowego, jednak po przeanalizowaniu rachunku zysków i strat, z pewnością okaże się, że ta inwestycja była trafiona.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.