5 zasad skutecznej sprzedaży

To, czy sprzedaż jest skuteczna, zależy od bardzo wielu rzeczy – przede wszystkim od predyspozycji i umiejętności sprzedawcy, nastawienia konsumenta oraz działalności konkurencji. Istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, które pozwolą na skuteczniejszą pracę każdego dnia.

     
    To, czy sprzedaż jest skuteczna, zależy od bardzo wielu rzeczy - przede wszystkim od predyspozycji i umiejętności sprzedawcy, nastawienia konsumenta oraz działalności konkurencji. Istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, które pozwolą na skuteczniejszą pracę każdego dnia.

    1. Zasada autorytetu. Sztuka skutecznej sprzedaży oparta jest niemal na tej zasadzie: to my, sprzedawcy, powinniśmy być specjalistami, doskonale orientować się w całym rynku i posiadać szczegółową wiedzę na temat produktu i branży. Pozwala to na stworzenie relacji, w której klient zdaje sobie sprawę z tego, że musi zaufać wiedzy i doświadczeniom sprzedawcy.

    2. Zasada zaufania społecznego. Jakie słowa najbardziej przemawiają do klienta? Z pewnością jest to potwierdzenie zadowolenia poprzednich klientów - działa to znacznie bardziej niż prezentowanie możliwości sprzętu czy możliwość wypróbowania go własnoręcznie. To, że ktoś kupił i był zadowolony przemawia do nas najbardziej.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

    3. Zasada wzajemności. To zasada stara jak świat, która również na co dzień występuje w naszym życiu. W końcu zawsze dostając coś za darmo, czujemy wewnętrzny przymus odwdzięczenia się. Dając klientowi gadżet firmowy, darmową próbkę lub kartę stałego klienta możemy liczyć, że w razie potrzeby wybierze właśnie nasze przedsiębiorstwo do zaspokojenia konkretnych potrzeb.

    4. Zasada kontrastu cen. To jedna z najskuteczniejszych strategii. Sprzedawca przedstawia klientowi najpierw droższe produkty, dopiero na samym końcu wymienia te, które mają zdecydowanie lepszy stosunek ceny do jakości. Klient decydując się na ich zakup ma wrażenie, że skorzystał z doskonałej oferty.

    Sztuka skutecznej sprzedaży składa się z elementów komunikacji, negocjacji i wykorzystywania narzędzi psychologicznych. To jednak przede wszystkim predyspozycje, cechy osobowościowe i doświadczenie sprzedawcy sprawia, że osiąga on lepsze wyniki w pracy niż inni. Z pewnością jednak warto rozwijać swoje umiejętności oraz stale się szkolić i ćwiczyć, by móc odnosić wymierne korzyści z pracy zawodowej.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.