W zarządzaniu przedsiębiorstwem warto posługiwać się nie tylko swoimi umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem, ale również wszelkimi dostępnymi metodami, technikami i narzędziami, dzięki którym to zarządzanie stanie się o wiele łatwiejsze. Przykładem takich technik mogą być różne, określone style kierowania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.Ze względu na umiejętności, doświadczenie i cechy charakteru kierownika, może on dokonać wyboru najbardziej optymalnej dla siebie i swoich pracowników metody zarządzania pracownikami. Pomóc w tym mogą style kierowania ludźmi, czyli stałe, powtarzalne sposoby oddziaływania kierownika na zespół pracowników. Mają one na celu koordynację pracy zespołu, pobudzania ich do działania, jak i motywowania i kontrolowania. Jednakże, co to są style kierowania?
Style kierowania obiera się po to, by osiągać cele w przedsiębiorstwie. W zależności od tego, w jaki sposób zdecydujemy się przewodzić zespołowi pracowników, może on pracować mniej lub bardziej wydajnie. Osoby pracujące mogą być bardziej lub mniej zmotywowane, czy też świadome swoich zadań i ich ważności dla osiągnięcia celu biznesowego.
Wiele lat obserwacji, prób i błędów, a także przeprowadzania różnych doświadczeń sprawiły, że wyodrębniono kilka podstawowych stylów kierowniczych, z których niektóre przestają się już sprawdzać, a inne zaczęły osiągać niewątpliwe sukcesy. Przykładem może być nakazowy styl kierowania, w którym to kierownik ma zawsze rację, nie liczy się z pracownikami i ich potrzebami, tłumi ich kreatywność i samodzielnie podejmuje wszystkie decyzje, przekazując pracownikom jedynie nakazy do zrealizowania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.
Zobacz nasze szkolenia menadżerskie:
Przeciwieństwem może być choćby najpopularniejszy w ostatnim czasie, nowoczesny styl kierowania pracownikami. Polega on przede wszystkim na przekazywaniu pracownikom szczegółowych instrukcji, wpieranie ich w działaniach, umożliwienie kreatywnego realizowania zadań, a także delegowanie uprawnień i odpowiedzialności za podejmowane decyzje i realizowane cele. Dzięki temu stylowi kierowania, pracownicy czują się ważni i są istotną częścią przedsiębiorstwa.