Przy dynamicznie rozwijającym się rynku stale rosną potrzeby i oczekiwania klientów, którzy nie zadowalają się prostymi reklamami w telewizji czy ulotkami, które pokazują jedynie produkt, nie wnosząc nic więcej do całego procesu sprzedaży. Dzisiaj przypomina on bardziej pracę akwizytora, który chodzi od jednego domu do drugiego i stara się oferować produkty.
Choć dziś sprzedający nie muszą parać się handlem obwoźnym, to mają dostęp do domu każdego konsumenta, czy ten otworzy drzwi i z chęcią wysłucha, czy też będzie zdeterminowany, żeby nie dać się nabrać na sztuczki i manipulacje szarlatanów.
Firmy mają obecnie niebywałą okazję dotrzeć go klientów, którzy siedzą zrelaksowani w swoich domach, przeglądając bieżące wiadomości z kraju i ze świata. Nie muszą z nimi wchodzić w bezpośrednie interakcje, jednak mają szansę na zaprezentowanie swojej oferty – w mediach społecznościowych, jako reklamy na bocznych panelach czy też w formie newsletteru. Stale rośnie zakres technik sprzedaży, które wciąż mają ten sam cel, różni je jednak metoda i środki, dzięki którym mogą go osiągnąć.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Nie należy jednak zapominać, że tradycyjny handel był skuteczny nie dlatego, że nie istniały inne możliwości zakupu, ale też ze względu na podejście do klienta. Pod tym względem handel elektroniczny nadal pozostaje w tyle, gdyż żaden automatyczny proces nie zastąpi rozmowy w cztery oczy, żadna trójwymiarowa, interaktywna forma prezentacji produktu nie zastąpi opinii drugiego człowiek oraz opowieści o jego doświadczeniach.
Są one niepowtarzalne, dlatego też przedsiębiorstwa obok specjalistów technicznych powinny także zatrudniać profesjonalnych sprzedawców z odpowiednim doświadczeniem. Mają oni wiedzę o ludzkich reakcjach, której nie dorównują żadnego badania i metody eksperymentalne, próbujące uogólnić to szereg zjawisk związanych z nabywaniem i sprzedawaniem towarów i usług. Oraz prawami rządzącymi podstawowymi interakcjami międzyludzkimi.
Gdyby rzeczywistość sprzedażowa był taka prosta, znacznie więcej firm dobrze przygotowanych do wejścia na rynek odnosiłoby sukcesu w swoich dziedzinach.