Na obecnym rynku jest wiele firm, które świadczą podobne, jeśli nie takie same usługi, bądź handlują tymi samymi towarami. Jak wyróżnić się z tłumu firm istniejących na rynku i nie tylko przetrwać, ale również znokautować konkurencję? Odpowiedź wcale nie jest taka trudna - należy zatroszczyć się, by prawidłowa obsługa klienta mówiła sama za siebie.
Wyobraźmy sobie ulicę, a na niej dziesięć różnych sklepów - z podobnymi cenami, tym samym asortymentem produktów lub usług. Każdy ich potencjalny klient ma niemalże tą samą odległość do każdego z nich. W którym jednak najchętniej zrobi zakupy i zwiększy obroty tej firmy, do którego chętnie wróci, który najchętniej poleci swoim przyjaciołom, rodzinie i znajomym? Rozważmy najgorszy scenariusz - nasz klient, pan Nowak, osoba w wieku średnim, z pewnym doświadczeniem konsumenckim i pewnymi wymaganiami, wchodzi do sklepu A. Mimo, że ceny są przystępne, a także na miejscu pan Nowak może zakupić wszystkie interesujące go produkty wymienione na jego zakupowej liście, to jednak pan Nowak nie decyduje się na zakup w tym sklepie. Dlaczego? Otóż, pan Nowak został źle potraktowany.
Pan Nowak pytał o szczegóły dotyczące produktów, które go interesowały, jednak osoba, z którą rozmawiał, nie była zbyt miła. W zasadzie sprawiała wrażenie, jakby pan Nowak zakłócał jej święty spokój podczas wykonywanej pracy, a w dodatku nie potrafiła przedstawić rzetelnych informacji. Nie poinformowała także o zniżkach wynikających z najnowszego programu lojalnościowego i pierwszego zakupu w sklepie. Jakkolwiek, w wyniku takiej sytuacji pan Nowak nie dokonał zakupu również w sklepie B, ale za to dokonał w sklepie C. Co sprawiło, że pan Nowak postanowił właśnie tam dokonać zakupu, wydać swoje pieniądze na produkty, którymi i tak był zainteresowany, a do tego na pewno będzie polecał właśnie ten sklep, a nie żaden inny, swoim znajomym i rodzinie? Po prostu, w sklepie C obsługa zrobiła dosłownie wszystko, by zainteresować nie tylko produktami, ale także sobą pana Nowaka. Na dzień dobry został powitany miłym uśmiechem, a także poinformowany o funkcjonującym programie rabatowym.
Otrzymał również odpowiedzi na swoje pytania, a cała obsługa wręcz stanęła na głowie, by mu zakupy umilić i uprzyjemnić. I to był właśnie klucz do sukcesu w wykonaniu tej firmy, która pod względem innych czynników niczym się nie wyróżniała.
Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział:
szkolenia handlowe i szkolenia:
Wybierz firmę szkoleniową roku.