Jak się zachować na biznes lunch, by zyskać klienta?

Lunch biznes to ważne spotkanie biznesowe, a także doskonałe narzędzie sprzedażowe. Od tego jak przebiegnie całe spotkanie zależeć będzie czy podejmiemy współpracę z klientem. Dlatego warto odpowiednio przygotować się przed spotkaniem.

7 września 2017
zdjęcie - Jak się zachować na biznes lunch, by zyskać klienta?

Jeśli nasze zachowanie będzie niepoprawne i nieodpowiednie możemy stracić zainteresowaną osobę naszym produktem. Na początek przypomnijmy sobie podstawowe zasady, maniery. Będzie to idealne miejsce na wykazanie etykiety biznesowej, a także kultury osobistej. Warto pamiętać, że takiego rodzaju posiłek spożywa się między 12-14 godziną.

Ważnym elementem jest wybranie odpowiedniej restauracji. Miejsce powinno być przyjemne, spokojne, gdzie można będzie spokojnie porozmawiać i negocjować. Nie zapominajmy o wyciszeniu telefonu, by żadna rozmowa, czy sms nie przerwał tematu, klimatu. Ważne jest także by nie wyciągać na wierzch i nie sprawdzać co chwilę godziny, ponieważ gość może poczuć się urażony i pomyśli, że jesteśmy znudzeni. Bądźmy uprzejmi, zapytajmy jaką kuchnię preferuje klient. Podczas zamówienia niech to on złoży pierwszy zamówienie.

Ważnym elementem jest by nie przechodzić do interesów zaraz po złożeniu zamówienia. Rozmowa powinna zacząć się na luźny temat, gdzie żadna osoba nie będzie czuła się zestresowana i napięta. Najlepiej dowiedzieć się wcześniej o zainteresowaniach i poglądach gościa. Pamiętajmy jednak by nie zadawać jakichkolwiek pytań podczas, gdy klient będzie miał pełne usta jedzenia. Do kluczowych kwestii najlepiej podejść podczas deseru, bądź przy ostatniej filiżance kawy. Klient najedzony jest bardziej podatny na nawiązanie stosunków handlowych.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem? Zapraszamy serdecznie!

 

Nie zapominajmy o uprzejmości także w sytuacji, gdy spotkanie nie poszło po naszej myśli. Zapłaćmy rachunek i w szacunku się przegnajmy. Nigdy nie wiadomo czy podczas kolejnego spotkania nie zostanie podjęta współpraca. Pamiętajmy także, że jeśli dojdzie do wymiany wizytówki to nie zostawiajmy jej na wierzchu, na stole. Powinniśmy ją dokładnie obejrzeć, przeczytać, kolejno schować do kieszeni marynarki.

Okazujemy wówczas szacunek i zainteresowanie klientem. Nie zapominajmy o odpowiednim ubiorze. Jeśli spotkanie odbywa się w siedzibie firmy, możemy skorzystać z ubioru biurowego. Natomiast, gdy wybieramy się do restauracji, wysokiej jakości lokalu, powinniśmy założyć elegancki garnitur.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.