Jak skutecznie umówić się na spotkanie handlowe?

Umawianie spotkań to wymagające zadanie dla osób zajmujących się sprzedażą. Każdy chciałby umawiać jak najwięcej spotkań i dzwonić przy tym mniej. Istnieje jednak kilka błędów, których unikanie pozwoli skuteczniej umawiać się na spotkania.

5 lipca 2018
zdjęcie - Jak skutecznie umówić się na spotkanie handlowe?
 
Umawianie spotkań to wymagające zadanie dla osób zajmujących się sprzedażą. Każdy chciałby umawiać jak najwięcej spotkań i dzwonić przy tym mniej. Istnieje jednak kilka błędów, których unikanie pozwoli skuteczniej umawiać się na spotkania.

Błędy przy umawianiu spotkań

Najczęściej chcąc umówić się na spotkanie sprzedawcy siadają przy biurku i wykonują mnóstwo telefonów w ciągu dnia. Mimo to na spotkanie udaje się umówić z niewielkim odsetkiem klientów. Powtarzanie takiej nieudanej strategii rozmowy to pierwszy błąd, kiedy możemy wprowadzić zmiany i umawiać więcej spotkań przy mniejszym wysiłku. Wprowadzanie zmian i szukanie nowych, lepszych strategii to pierwszy krok do skutecznego umówienia się z klientem.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

Zapraszamy.

Świadoma sprzedaż handlowa

Kolejnym błędem, który oddala nas od potencjalnych spotkań z klientami jest przekonanie o posiadanej wiedzy na temat wykonywanej pracy. Cecha ta odróżnia skutecznych handlowców od pozostałych. Wypowiadamy regułę nie zastanawiając się nad tym, co mówimy. Brak nam strategicznego, umyślnego prowadzenia rozmowy. Musimy zastanowić się, czego chcielibyśmy usłyszeć na miejscu klienta. Jakie słowa go zniechęcają, a jakie zachęcają do kontynuowania rozmowy? W ten sposób uda nam się wypracować nową strategię rozmowy.

Zainteresowanie towarem

Kolejnym krokiem jest dowiedzenie się, czy klient jest zainteresowany towarem, jaki chcemy sprzedać. Pozwoli nam to na wyjaśnienie sytuacji: klient może nie mieć ochoty na rozmowę ze względu na zainteresowanie towarem bądź brak czasu w danym momencie. Jeśli nie wykaże zainteresowania produktem, możemy spytać o osoby z jego otoczenia, których zainteresowałaby nasza oferta. W ten sposób rozpoczniemy z klientem wstępną rozmowę i zwiększymy swoje szanse na umówione spotkanie. Przeprowadzanie rozmów najlepiej jest trenować.

Możemy do tego celu wykorzystać nagranie, które pozwoli nam wypracować skuteczny przebieg rzeczywistej rozmowy z klientem podczas pracy. Doskonalenie umiejętności to w tym przypadku klucz do sukcesu, czy pozyskania jak największej liczby spotkań z naszymi klientami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.