Umawianie spotkań to wymagające zadanie dla osób zajmujących się sprzedażą. Każdy chciałby umawiać jak najwięcej spotkań i dzwonić przy tym mniej. Istnieje jednak kilka błędów, których unikanie pozwoli skuteczniej umawiać się na spotkania.
Błędy przy umawianiu spotkań
Najczęściej chcąc umówić się na spotkanie sprzedawcy siadają przy biurku i wykonują mnóstwo telefonów w ciągu dnia. Mimo to na spotkanie udaje się umówić z niewielkim odsetkiem klientów. Powtarzanie takiej nieudanej strategii rozmowy to pierwszy błąd, kiedy możemy wprowadzić zmiany i umawiać więcej spotkań przy mniejszym wysiłku. Wprowadzanie zmian i szukanie nowych, lepszych strategii to pierwszy krok do skutecznego umówienia się z klientem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Świadoma sprzedaż handlowa
Kolejnym błędem, który oddala nas od potencjalnych spotkań z klientami jest przekonanie o posiadanej wiedzy na temat wykonywanej pracy. Cecha ta odróżnia skutecznych handlowców od pozostałych. Wypowiadamy regułę nie zastanawiając się nad tym, co mówimy. Brak nam strategicznego, umyślnego prowadzenia rozmowy. Musimy zastanowić się, czego chcielibyśmy usłyszeć na miejscu klienta. Jakie słowa go zniechęcają, a jakie zachęcają do kontynuowania rozmowy? W ten sposób uda nam się wypracować nową strategię rozmowy.
Zainteresowanie towarem
Kolejnym krokiem jest dowiedzenie się, czy klient jest zainteresowany towarem, jaki chcemy sprzedać. Pozwoli nam to na wyjaśnienie sytuacji: klient może nie mieć ochoty na rozmowę ze względu na zainteresowanie towarem bądź brak czasu w danym momencie. Jeśli nie wykaże zainteresowania produktem, możemy spytać o osoby z jego otoczenia, których zainteresowałaby nasza oferta. W ten sposób rozpoczniemy z klientem wstępną rozmowę i zwiększymy swoje szanse na umówione spotkanie. Przeprowadzanie rozmów najlepiej jest trenować.
Możemy do tego celu wykorzystać nagranie, które pozwoli nam wypracować skuteczny przebieg rzeczywistej rozmowy z klientem podczas pracy. Doskonalenie umiejętności to w tym przypadku klucz do sukcesu, czy pozyskania jak największej liczby spotkań z naszymi klientami.