Jakie szkolenie dla przedstawicieli handlowych?

Sprzedaż usług czy produktów nie należy do rzeczy łatwych. Osoby, które utrzymają się z pracy polegającej na sprzedaży i proponowaniu różnego rodzaju usług klientom, muszą być do niej odpowiednio przygotowani.

8 stycznia 2019
zdjęcie - Jakie szkolenie dla przedstawicieli handlowych?

Jakie szkolenie dla przedstawicieli handlowych?


Sprzedaż usług czy produktów nie należy do rzeczy łatwych. Osoby, które utrzymają się z pracy polegającej na sprzedaży i proponowaniu różnego rodzaju usług klientom, muszą być do niej odpowiednio przygotowani.

Wydawać by się mogło, że najważniejszą rolę odgrywa wiedza teoretyczna i wykształcenie. Tymczasem w pracy przedstawiciela handlowego bardzo istotne jest również doświadczenie.

Tylko umiejętne połączenie wiedzy teoretycznej z wiedzą praktyczną będzie skutkowało wysokimi wynikami jakości sprzedaży.

Nie da się ukryć, że każdy pracodawca zatrudniający przedstawicieli handlowych, chciałby, aby dzięki ich pracy firma osiągnęła jak najwyższe zyski. Dlatego też, pracodawcy umiejętnie powinni dobierać swoich pracowników.

Nie da się również ukryć, że sami powinni pomagać pracownikom w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Aby tak było, pracodawca powinien organizować regularne i systematyczne szkolenia, które prowadzone będą pod czujnym okiem doświadczonego i wykwalifikowanego szkoleniowca.

Wielu pracodawców zastanawia się jakie szkolenia dla handlowców należałoby przeprowadzić. Można zorganizować szkolenie zamknięte lub otwarte. Wybierając osobę, która będzie prowadziła szkolenie, należy dobrze przyjrzeć się jej referencjom. Ważne jest wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe takiego szkoleniowca.

Warto również przyjrzeć się uważnie opiniom jakie ma dana firma szkoleniowa. Pracodawcy, którzy organizują szkolenia dla swoich pracowników chcą bowiem, by były one skuteczne i przyniosły oczekiwane efekty. Bardzo ważne będą szkolenia z negocjacji.

Negocjacje z klientem poprzedzają bowiem sprzedaż. Nierzadko bez umiejętności przeprowadzenia odpowiednich negocjacji nie będziemy w stanie sfinalizować sprzedaży. Podczas przeprowadzania negocjacji przedstawiciel handlowy musi umieć wczuć się w potrzeby klienta. Tylko wówczas możliwe będzie znalezienie właściwej usługi lub produktu, który będzie dostosowany do potrzeb klienta.

Podczas negocjacji nie powinno się również zapominać o tym, by nie pomijać zdania klienta. Być może naszym zdaniem produkt wybrany przez klienta nie jest najlepszą dla niego opcją. Nie wolno jednak narzucać klientowi swojego zdania na siłę. Takie działanie mogłoby bowiem skutkować tym, że klient poczuje się przytłoczony. Przedstawiciel handlowy może klientowi doradzać, ale w żadnym wypadku nie powinien narzucać swojej opinii.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.

Realizujemy szkolenia online, webinary i projekty hybrydowe.

Sprawdź nasze kursy i szkolenia online:

Aby pracownik nauczył się właściwie negocjować konieczna będzie rzecz jasna praktyka. Jak bowiem wiadomo praktyka czyni mistrza w każdej dziedzinie. Wiedza teoretyczna nabyta podczas szkolenia połączona z praktycznymi wskazówkami szkoleniowca na pewno zaowocuje. Szkolenia negocjacje sprawią również, że pracownik poczuje się pewniej. Każdemu pracownikowi zależy bowiem na tym, aby pracodawca odpowiednio o niego dbał.

Warto pamiętać, aby szkolenia z negocjacji obejmowały również szkolenia z domknięcia sprzedaży. Właściwe domknięcie sprzedaży sprawi, że klient będzie pozytywnie odbierał firmę w przyszłości.

Sztuka domykania sprzedaży jest bardzo ważna w pracy przedstawiciela handlowego. Nie powinno się również zapominać o tym, że jej częścią jest odpowiednie pożegnanie. Żegnając się z klientem nie powinniśmy okazywać znużenia ani zniecierpliwienia. Klient mógłby się wówczas poczuć urażony, a w skrajnych przypadkach mogłoby nawet dojść do anulowania sprzedaży.

Reasumując powyższe rozważania z łatwością można dojść do wniosku, że praca przedstawiciela handlowego jest dosyć trudna i wymagająca. Na szczęście odpowiednia wiedza i doświadczenie są w stanie sprawić, że przedstawiciel handlowy osiągnie wysokie wyniki sprzedażowe. Każdy pracodawca, któremu zależy na dobrych wynikach powinien jednak pamiętać o tym, by organizować szkolenia biznesowe.

Odpowiednio przeprowadzone szkolenia z technik negocjacyjnych pomogą pracownikowi radzić sobie ze sprzedażą. Aby szkolenie było skuteczniejsze, warto wzbogacić je w część praktyczną. Pomocne będą zatem szkolenia podczas których pracownicy będą mogli przećwiczyć między sobą techniki negocjacyjne, które poznali podczas szkolenia.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.