Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami. Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji.
Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.
Cecha - Zaleta - Korzyść
To jedna z najpopularniejszych metod używania języka korzyści, która doskonale pokazuje na czym polega język korzyści. Z każdej cechy produktu (takiej jak rozmiar, kolor czy struktura) można wyciągnąć zaletę i korzyść dla klienta. Nie wiesz jak to zrobić? Posługuj się schematem.
Przykładowo zwykły niewielki (cecha) notes zmieści się w każdej torebce (zaleta), dzięki czemu możemy na bieżąco notować swoje zadania (korzyść dla klienta). Takie rozpisanie wszystkich produktów sprawia, że możemy wykorzystywać je w trakcie rozmów z klientem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Jak nauczyć się używać języka korzyści?
Doświadczeni sprzedawcy, którzy odnoszą sukcesy zawodowe, biegle znają język korzyści, używają go na co dzień i doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest używanie odpowiednich słów i wyrażeń podczas procesu transakcyjnego.
Czy da się jednak nauczyć tego trudnego dla początkujących języka? Oczywiście! Najlepszym sposobem jest uczestnictwo w kursach i szkoleniach oraz zaopatrzenie się w fachową literaturę, a następnie testowanie poszczególnych technik na naszych klientach. Z pewnością nie każda zadziała na każdego, nie w każdej taktyce będziemy się równie dobrze czuć. To jednak jedyny skuteczny sposób by móc stawać się coraz lepszym specjalistą.
Język korzyści wykorzystujemy na co dzień w niemal każdej pracy, w której posiadamy kontakt z klientem, partnerami biznesowymi lub dostawcami. Choć oczywiście najbardziej widoczny jest w tym pierwszym przypadku, niektóre uniwersalne zasady sprawdzają się nie tylko w sprzedaży, ale również w prowadzeniu negocjacji o innym charakterze.