Język korzyści – czym jest i jak go używać?

Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami. Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji. Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.


    Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami.
    Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji.

    Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.

    Cecha - Zaleta - Korzyść

    To jedna z najpopularniejszych metod używania języka korzyści, która doskonale pokazuje na czym polega język korzyści. Z każdej cechy produktu (takiej jak rozmiar, kolor czy struktura) można wyciągnąć zaletę i korzyść dla klienta. Nie wiesz jak to zrobić? Posługuj się schematem.

    Przykładowo zwykły niewielki (cecha) notes zmieści się w każdej torebce (zaleta), dzięki czemu możemy na bieżąco notować swoje zadania (korzyść dla klienta). Takie rozpisanie wszystkich produktów sprawia, że możemy wykorzystywać je w trakcie rozmów z klientem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Jak nauczyć się używać języka korzyści?

    Doświadczeni sprzedawcy, którzy odnoszą sukcesy zawodowe, biegle znają język korzyści, używają go na co dzień i doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest używanie odpowiednich słów i wyrażeń podczas procesu transakcyjnego.

    Czy da się jednak nauczyć tego trudnego dla początkujących języka? Oczywiście! Najlepszym sposobem jest uczestnictwo w kursach i szkoleniach oraz zaopatrzenie się w fachową literaturę, a następnie testowanie poszczególnych technik na naszych klientach. Z pewnością nie każda zadziała na każdego, nie w każdej taktyce będziemy się równie dobrze czuć. To jednak jedyny skuteczny sposób by móc stawać się coraz lepszym specjalistą.

    Język korzyści wykorzystujemy na co dzień w niemal każdej pracy, w której posiadamy kontakt z klientem, partnerami biznesowymi lub dostawcami. Choć oczywiście najbardziej widoczny jest w tym pierwszym przypadku, niektóre uniwersalne zasady sprawdzają się nie tylko w sprzedaży, ale również w prowadzeniu negocjacji o innym charakterze.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.