Konflikt w pracy: przyczyny i wpływ na organizację

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa dobra atmosfera w miejscu pracy. To dzięki niej zespół jest bardziej wydajny, potrafi zaufać swoim kompetencjom, pracuje sumiennej i chętniej wykonuje powierzane obowiązki.

zdjęcie - Konflikt w pracy: przyczyny i wpływ na organizację

 

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa dobra atmosfera w miejscu pracy. To dzięki niej zespół jest bardziej wydajny, potrafi zaufać swoim kompetencjom, pracuje sumiennej i chętniej wykonuje powierzane obowiązki. Jednak w nawet najbardziej zintegrowanych zespołach dochodzi czasem do sytuacji konfliktowych: dobry kierownik powinien wiedzieć, jak duży wpływ mogą mieć osobiste zwady pracowników oraz potrafić wpływać na same relacje międzyludzkie.

Przyczyn konfliktów w zespole pracowniczym może być bardzo dużo. Najczęściej są to różnice temperamentów, charakterów i poglądów pracowników - równocześnie to tego typu problemy z relacjami są najtrudniejsze do rozwiązania. Choć wiele osób stara się w miejscu pracy zachowywać profesjonalnie bez względu na osobiste preferencje, czasem zdarza się, że sytuacja wymyka się spod kontroli. Inną przyczyną może być niezadowolenie pewnych jednostek z gratyfikacji, podziału obowiązków czy sprawowanej funkcji, co wynika przede wszystkim z całej kultury organizacyjnej pracy. Tego typu problemy można rozwiązywać jedynie poprzez negocjacje ze stronami oraz spełnienie ich oczekiwań w stosunku do firmy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zapraszamy na kurs asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

Wpływ każdego konfliktu pracowniczego na funkcjonowanie organizacji jest bardzo duży W końcu od atmosfery panującej w zespole zależą jego wyniki oraz chęć i motywacja pracowników do wypełniania obowiązków. Czasem jednak występowanie konfliktów może przynieść bardzo pozytywny skutek w postaci usprawnienia działań i wzmocnienia relacji międzyludzkich. Od czego więc zależą skutki, jakie przyniesie ze sobą konflikt? Przede wszystkim od jego rozwiązania i podejścia kierownictwa. Odpowiedzialne zarządzanie konfliktem może doprowadzić do sytuacji, w której żaden z pracowników nie będzie obawiał się wygłoszenia pomysłu czy swojego zdania, co w znaczącym stopniu może podnieść morale i zaowocować wprowadzaniem nowych pomysłów. Jeśli chodzi o zarządzanie konfliktem szkolenie powinno odbywać się zarówno w stosunku do menedżerów i kierowników, jak i do samego zespołu pracowniczego, co pozwala na przygotowanie się do problematycznych sytuacji i wcześniejszej nauki technik i sposobów rozwiązywania nieporozumień między pracownikami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.