Narzędzia skutecznej komunikacji, czyli jak rozmawiać, aby się skutecznie porozumieć

Bez dobrej i skutecznej komunikacji bardzo ciężkie bywa realizowanie wielu celów zawodowych, w szczególności jeśli praca realizowana jest często w grupach. Są pewne kwestie zawodowe, których nie ma możliwości osiągnąć w pojedynkę, dlatego warto zawsze znać tajniki skutecznej komunikacji.

zdjęcie - (the_title())


Narzędzia skutecznej komunikacji, czyli jak rozmawiać, aby się skutecznie porozumieć

Bez dobrej i skutecznej komunikacji bardzo ciężkie bywa realizowanie wielu celów zawodowych, w szczególności jeśli praca realizowana jest często w grupach. Są pewne kwestie zawodowe, których nie ma możliwości osiągnąć w pojedynkę, dlatego warto zawsze znać tajniki skutecznej komunikacji.

To zaprocentuje nie tylko w życiu prywatnym, ale również i zawodowym. Dobra komunikacja nie istnieje bez zrozumiałego przekazywania informacji drugiej stronie. Ponadto, aby dobrze porozumieć się z innymi osobami zawsze warto być osobą otwartą na konstruktywną krytykę, warto także uzbroić się w solidną dawkę asertywności.

W życiu zawodowym sama wiedza i odpowiednie kwalifikacje nie stanowią jeszcze gwarancji osiągnięcia sukcesu w pracy. Do osiągnięcia zamierzonego sukcesu niezbędna jest także ciągła praca nad rozwojem wszelkich kompetencji miękkich, czyli między innymi komunikacji. Na efektywność komunikacji bardzo duży wpływ na wiele czynników. Jednym z nich jest formułowanie jasnych komunikatów.

Nikt nie może wymagać od swojego rozmówcy, że będzie się wysilał aby domyślić się, jaki przekaz płynie z wygłoszonego w jego kierunku komunikatu. Dlatego też zawsze należy dołożyć wszelkich starań, aby przekazywane przez nas komunikaty były jasne u czytelne dla odbiorcy, nie pozostawiając wątpliwości ani pola do zastanawia się nad tym, co miał na myśli autor komunikatu.

Jasne przekazywane komunikatów odbiorcom w szczególności ogromne znaczenie będzie miało w przypadku osób zajmujących bądź ubiegających się o zajęcie stanowisk kierowniczych.

Kolejnym czynnikiem decydującym o tym, czy dana osoba jest w stanie umiejętnie się komunikować z innymi czy też nie jest umiejętność aktywnego słuchania. Zawsze przed udzieleniem odpowiedzi rozmówcy należy chwilę zastanowić się nad tym, czy komunikat przez niego wygłoszony został przez nas na pewno właściwie zrozumiany.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Czujesz się nie rozumiany przez innych? Chcesz lepiej zarządzać swoim czasem i umiejętnościami? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych i wybierz interesujące Cię szkolenie np: szkolenia komunikacja, zarządzanie czasem szkolenie, szkolenie radzenie sobie ze stresem

Dobrym sposobem na upewnienie się, czy aby na pewno komunikat został zrozumiany jest parafrazowanie wypowiedzi rozmówcy. To nie tylko pozwala na skuteczną komunikację, ale również utwierdza rozmówce w przekonaniu, że każde jego słowo zostało uważnie wysłuchane. Aktywne słuchanie w znacznym stopniu minimalizuje ryzyko pojawienia się nieporozumień oraz konfliktów, które nie tylko psują atmosferę w miejscu pracy, ale również utrudniają efektywną współpracę.

Samo słuchanie i wygłaszanie czytelnych komunikatów względem rozmówcy nie wystarczy, aby skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi. Sztuką skutecznej komunikacji jest także umiejętność zarówno formułowania, jak i przyjmowania konstruktywnej krytyki.

W codziennym życiu, zarówno tym zawodowym jak i prywatnym niejednokrotnie zdarza się, że musimy zwrócić komuś uwagę bądź sami stajemy się obiektem, któremu taka uwaga zostaje zwrócona. Z pewnością upominanie kogokolwiek na forum w towarzystwie dużej ilości innych osób nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.

Aby jednak uwaga dotarła od odbiorcy w odpowiedni sposób przede wszystkim należy wyciszyć wszystkie negatywne emocje, odnosić się do konkretnych wydarzeń i przytaczać rzeczowe argumenty. Atmosfera w miejscu pracy z wielu powodów ma ogromne znaczenie. Dlatego ucząc się sztuki komunikacji warto również poznać techniki mediacji.

Osoba potrafiąca się skutecznie porozumieć z innymi osobami to osoba, która jest w stanie w razie takiej potrzeby przybrać asertywną postawę. To ona w szczególności będzie dużym ratunkiem przy rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju sytuacji konfliktowych. Warto tu jednak mieć na uwadze, że asertywność nie oznacza obrażania rozmówcy i jego uczuć.

Skuteczna komunikacja w miejscy pracy ma na celu efektywne porozumiewanie się z przełożonymi, współpracownikami oraz klientami. Tu bardzo często niezbędną umiejętnością okazuje się być znajomość technik negocjacyjnych i świadomość dopasowania ich do danej sytuacji zawodowej.

Negocjacje pozwalają na ustalenie najlepszych warunków współpracy, dzięki czemu usatysfakcjonowane powinny być obie strony. A przecież zadowolenie każdego uczestnika jest głównym celem prowadzenia negocjacji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online: Zobacz również nasze szkolenia po angielsku

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.