Organizacja i techniki sprzedaży
Aby osiągnąć sukces w sprzedaży warto poznać techniki, które pozwolą nam sprzedawać więcej i przekonywać klientów do swoich produktów. Istnieje wiele technik sprzedaży, które sprawdzają się właściwie w każdej sytuacji.

Aby osiągnąć sukces w sprzedaży warto poznać techniki, które pozwolą nam sprzedawać więcej i przekonywać klientów do swoich produktów. Istnieje wiele technik sprzedaży, które sprawdzają się właściwie w każdej sytuacji.
Pierwszym ważnym punktem w skuteczniej sprzedaży jest jak najszybsza odpowiedź na pytanie potencjalnego klienta. Im szybciej klient dostanie odpowiedź, tym szybciej zdecyduje się na zakup produktu czy usługi. Z badań wynika, iż firmy które odpowiadają w ciągu kilku minut mają zdecydowanie większą szansę na zyskowną transakcję niż firmy, które na odpowiedź potrzebują kilku godzin, a nawet kilku dni. Warto pamiętać, że w przypadku próby kontaktu przez telefon dobrze jest podjąć kilka prób kontaktu i nie poddawać się po drugim telefonie. Kilka prób kontaktu z potencjalnym klientem z pewnością poprawi nasze plany sprzedażowe. Z klientami najlepiej kontaktować się rano lub późnym popołudniem. Warto jednak podjąć choć jedną próbę kontaktu w środku dnia.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.
Drugą ważną techniką, która jest często lekceważona jest przyjazna postawa i uśmiech. Klienci lubią osoby sympatyczne, z którymi dobrze się rozmawia, które są uśmiechnięte i życzliwe. Uśmiech sprawia również, że od razu stajemy się bardziej sympatyczni. Do takiej osoby klienci chętnie wracają po poradę. Sympatyczny sprzedawca jest również doskonałą wizytówką firmy.
W sprzedaży warto wykorzystywać społeczny dowód słuszności. Jest to przedstawienie klientowi opinii innych klientów, którzy są zadowoleni z danego przedmiotu czy usługi. Potencjalny klient czuje wówczas, iż kupno tego przedmiotu jest dobrą decyzją. Większość nie może się przecież mylić. Warto więc wykorzystywać pozytywne recenzje oraz rekomendacje klientów i umieszczać je w widocznym miejscu na przykład na stronie internetowej. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie zasady niedostępności. Jeśli potencjalny klient poczuje, że interesująca go oferta jest ograniczona w czasie – szybciej podejmie decyzję o kupnie wybranego produktu lub wybranej usługi.
Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. Pierwszą i jedną z najważniejszych technik jest odpowiadanie na zapytanie potencjalnego klienta jak najszybciej. Sprawi to, że sprzedawca będzie miał większą szansę na zdobycie klienta, a także stworzy atmosferę dbania o klientów i wpisywania się w jego potrzeby. Drugim ważnym elementem skutecznej sprzedaży jest odpowiedni savoir vivre w kontaktach z klientem. Uśmiech, życzliwość, odpowiadanie na pytania, a także sympatyczny ton głosu dają gwarancję, że klient poczuje się w towarzystwie sprzedawcy dobrze. Dzięki pozytywnemu nastawieniu stajemy się dla klienta kimś pozytywnym. Ważne jest również to, by dostosować tembr głosu, dobór słownictwa i szybkość wypowiedzi do naszego rozmówcy.
Sprzedawcy, którzy mówią zbyt szybko i niewyraźnie zniechęcają klientów do zakupu. Podczas rozmowy z klientem warto zadawać pytania otwarte. Zachęca to rozmówcę do dłuższych wypowiedzi oraz wciągnięcia klienta w rozmowę. W trakcie, wydawałoby się luźnej pogawędki sprzedawca może zacząć przygotowywać idealną ofertę skierowaną do danego klienta. Równie ważne jest wykorzystywanie opinii innych klientów na temat danego produktu. Społeczny dowód słuszności ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jeśli dana usługa czy dany produkt jest chętnie wybierany przez innych ludzi rodzi to w klientach poczucie zaufania. Zatem w skutecznej sprzedaży warto wykorzystywać różnego typu recenzje i rekomendacje zadowolonych klientów. Budzi to w klientach poczucie chęci posiadania równie dobrego produktu. Dobrą techniką sprzedażową jest również wykorzystywanie zasady niedostępności. Jeśli klient uwierzy, że niezwykle atrakcyjna oferta jest ograniczona czasowo, szybciej podejmie decyzję, by z niej skorzystać. Jeśli do tego ma poczucie zaufania do firmy, z pewnością będzie zadowolony po sfinalizowaniu transakcji.
Chęć osiągnięcia sukcesu w sprzedaży przede wszystkim wiąże się z koniecznością zapoznania się i nauką praktycznego zastosowania licznych technik sprzedaży. Znajomość takich technik z całą pewnością pomoże sprzedawać więcej poprzez przekonanie do sowich produktów czy usług szerokiej grupy klientów. Tak naprawdę wiele z poznanych do tej poty technik sprzedażowych doskonale sprawdzi się w wielu sytuacjach. Jednym z najważniejszych punktów, które pozwalają na efektywniejszą sprzedaż z całą pewnością jest szybkie udzielanie odpowiedzi na zadawane przez potencjalnych klientów pytania. Im szybciej klient otrzyma odpowiedź, tym prawdopodobieństwo że skorzysta z usług właśnie tego a nie innego sprzedawcy jest naprawdę bardzo duże. Z przeprowadzonych badan rynkowych jednoznacznie wynika, że firmy które szybko odpowiadają klientom na pytania poszczycić się mogą wysokim wskaźnikiem sprzedawalności swoich produktów. W pozyskiwaniu klienta bardzo ważna jest także przyjazna postawa i uśmiech sprzedawcy. Większość ludzi woli jednak mieć kontakt z osobami sympatycznymi, uśmiechniętymi i życzliwymi.
Sprzedawca z którym dobrze się klientom rozmawia jest w stanie osiągnąć imponujące wyniki sprzedażowe, nawet jeżeli o pozostałych technikach sprzedażowych tak naprawdę nie ma najmniejszego pojęcia. Sympatyczny i pełen pozytywnej energii sprzedawca to świetna wizytówka dla niemal każdej firmy. W sprzedaży warto również pamiętać o społecznym dowodzie słuszności. To po prostu metoda sprzedaży polegająca na przedstawieniu klientowi opinii innych osób, które już zdążyły skorzystać z danego produktu czy usługi ( oczywiście w znacznej większości przypadków będą to opinie bardzo pozytywne). To podświadomie rodzi w kliencie przekonanie, że skoro produkt czy usługa zadowoliły tyle osób, to muszą być naprawdę wysokiej jakości i najwyższej klasy. W społeczeństwie przecież dość powszechnie panuje przekonanie, że przecież większość nie może się mylić. Zatem zdanie tej większości często decyduje o zakupie lub nie.
To zaś przełoży się bezpośrednio na sukces i realizowanie zadań przez pracownika, na czym najbardziej zależeć powinno pracownikom przedsiębiorstwa i jego dyrektorowi. To właśnie organizacja i techniki sprzedaży w przedsiębiorstwie mogą zaważyć na sukcesie przedsiębiorstwa, bądź też jego braku. Jeśli jednak zainwestujemy w rozwój pracowników, bez wątpienia sukces przyjdzie znacznie szybciej.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej