Aby osiągnąć sukces w sprzedaży warto poznać techniki, które pozwolą nam sprzedawać więcej i przekonywać klientów do swoich produktów. Istnieje wiele technik sprzedaży, które sprawdzają się właściwie w każdej sytuacji.
Pierwszym ważnym punktem w skuteczniej sprzedaży jest jak najszybsza odpowiedź na pytanie potencjalnego klienta. Im szybciej klient dostanie odpowiedź, tym szybciej zdecyduje się na zakup produktu czy usługi. Z badań wynika, iż firmy które odpowiadają w ciągu kilku minut mają zdecydowanie większą szansę na zyskowną transakcję niż firmy, które na odpowiedź potrzebują kilku godzin, a nawet kilku dni. Warto pamiętać, że w przypadku próby kontaktu przez telefon dobrze jest podjąć kilka prób kontaktu i nie poddawać się po drugim telefonie. Kilka prób kontaktu z potencjalnym klientem z pewnością poprawi nasze plany sprzedażowe. Z klientami najlepiej kontaktować się rano lub późnym popołudniem. Warto jednak podjąć choć jedną próbę kontaktu w środku dnia.
Drugą ważną techniką, która jest często lekceważona jest przyjazna postawa i uśmiech. Klienci lubią osoby sympatyczne, z którymi dobrze się rozmawia, które są uśmiechnięte i życzliwe. Uśmiech sprawia również, że od razu stajemy się bardziej sympatyczni. Do takiej osoby klienci chętnie wracają po poradę. Sympatyczny sprzedawca jest również doskonałą wizytówką firmy.
W sprzedaży warto wykorzystywać społeczny dowód słuszności. Jest to przedstawienie klientowi opinii innych klientów, którzy są zadowoleni z danego przedmiotu czy usługi. Potencjalny klient czuje wówczas, iż kupno tego przedmiotu jest dobrą decyzją. Większość nie może się przecież mylić. Warto więc wykorzystywać pozytywne recenzje oraz rekomendacje klientów i umieszczać je w widocznym miejscu na przykład na stronie internetowej. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie zasady niedostępności. Jeśli potencjalny klient poczuje, że interesująca go oferta jest ograniczona w czasie – szybciej podejmie decyzję o kupnie wybranego produktu lub wybranej usługi.