Organizacja i techniki sprzedaży

Aby osiągnąć sukces w sprzedaży warto poznać techniki, które pozwolą nam sprzedawać więcej i przekonywać klientów do swoich produktów. Istnieje wiele technik sprzedaży, które sprawdzają się właściwie w każdej sytuacji.

zdjęcie - (the_title())

 

Aby osiągnąć sukces w sprzedaży warto poznać techniki, które pozwolą nam sprzedawać więcej i przekonywać klientów do swoich produktów. Istnieje wiele technik sprzedaży, które sprawdzają się właściwie w każdej sytuacji.


Pierwszym ważnym punktem w skuteczniej sprzedaży jest jak najszybsza odpowiedź na pytanie potencjalnego klienta. Im szybciej klient dostanie odpowiedź, tym szybciej zdecyduje się na zakup produktu czy usługi. Z badań wynika, iż firmy które odpowiadają w ciągu kilku minut mają zdecydowanie większą szansę na zyskowną transakcję niż firmy, które na odpowiedź potrzebują kilku godzin, a nawet kilku dni. Warto pamiętać, że w przypadku próby kontaktu przez telefon dobrze jest podjąć kilka prób kontaktu i nie poddawać się po drugim telefonie. Kilka prób kontaktu z potencjalnym klientem z pewnością poprawi nasze plany sprzedażowe. Z klientami najlepiej kontaktować się rano lub późnym popołudniem. Warto jednak podjąć choć jedną próbę kontaktu w środku dnia.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.


Drugą ważną techniką, która jest często lekceważona jest przyjazna postawa i uśmiech. Klienci lubią osoby sympatyczne, z którymi dobrze się rozmawia, które są uśmiechnięte i życzliwe. Uśmiech sprawia również, że od razu stajemy się bardziej sympatyczni. Do takiej osoby klienci chętnie wracają po poradę. Sympatyczny sprzedawca jest również doskonałą wizytówką firmy.


W sprzedaży warto wykorzystywać społeczny dowód słuszności. Jest to przedstawienie klientowi opinii innych klientów, którzy są zadowoleni z danego przedmiotu czy usługi. Potencjalny klient czuje wówczas, iż kupno tego przedmiotu jest dobrą decyzją. Większość nie może się przecież mylić. Warto więc wykorzystywać pozytywne recenzje oraz rekomendacje klientów i umieszczać je w widocznym miejscu na przykład na stronie internetowej. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie zasady niedostępności. Jeśli potencjalny klient poczuje, że interesująca go oferta jest ograniczona w czasie – szybciej podejmie decyzję o kupnie wybranego produktu lub wybranej usługi.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.