Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku.
A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).
Mówi się, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Przenosząc to powiedzenie na grunt handlowy i sprzedażowy można powiedzieć, iż mówienie jest srebrem, a słuchanie złotem. Jak powszechnie wiadomo, wygadany sprzedawca ma większe szanse na sprzedanie towaru, produktu, czy usługi. Nie można jednak zapominać o konieczności słuchania.
Tylko w ten sposób można dowiedzieć się i zrozumieć czego tak naprawdę potrzebuje dany klient
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
A dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnego nabywcy to najprostsza droga do sukcesu. Umiejętność słuchania i poznawania potrzeb konsumentów ma też ogromne znaczenie z punktu widzenia właścicieli firm – zwłaszcza tych małych i średnich, które nie mają odrębnych działów zajmujących się analizą rynku.
Aby prowadzić skuteczną działalność gospodarczą należy najpierw „wsłuchać się” w potrzeby rynku, dowiedzieć się czego chcą konsumenci, odnaleźć swoją niszę. Takie działania są niemal gwarancją sukcesu.
Należy też pamiętać, aby podkreślać zalety i możliwości zastosowania danego towaru lub produktu, wraz ze wskazaniem potrzeb, jakie może on zaspokoić. Takie przedstawianie oferty, w połączeniu z zastosowaniem języka korzyści oraz zasady niedostępności, która daje potencjalnemu klientowi mniej czasu do namysłu również może przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych.
W końcu, należy pamiętać o tym aby się nie narzucać, nie drążyć tematu w nieskończoność – słowem – by nie przekonywać nachalnie potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usługi. Takie działania mogą sprawić, iż dana firma będzie się klientowi źle kojarzyć, co utrudni zawarcie ewentualnej umowy w przyszłości.
Lepiej pozostawić po sobie dobre i profesjonalne wrażenie, co znacząco zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi przy innej okazji.