Profesjonalna obsługa klienta

Od tego, w jaki sposób wypadnie pierwszy kontakt z klientem zależy w dużej mierze powodzenie sprzedaży. Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne – nawet najlepiej prezentujący się produkt może stracić na wartości, jeżeli sprzedawca zachowa się w sposób mało profesjonalny i nieodpowiednio potraktuje klienta.

zdjęcie - (the_title())

     

    Od tego, w jaki sposób wypadnie pierwszy kontakt z klientem zależy w dużej mierze powodzenie sprzedaży. Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne - nawet najlepiej prezentujący się produkt może stracić na wartości, jeżeli sprzedawca zachowa się w sposób mało profesjonalny i nieodpowiednio potraktuje klienta. Warto poznać podstawy rządzące procesem obsługi klienta. Dla pracowników tej branży organizowane są specjalne szkolenia, podczas których mogą oni zdobyć cenną wiedzę dotyczącą relacji biznesowych z klientami. Tematyka szkolenia oscyluje wokół zagadnień związanych z komunikacją bezpośrednią, kontaktem telefonicznym, a także umiejętnościami takimi jak radzenie sobie ze stresem.

    Komunikacja werbalna - prosty przekaz dostosowany do odbiorcy

    Przed osobami, które stoją na pierwszej linii kontaktu z klientem jest nie lada wyzwanie. Ludzie ze swej natury są bowiem różni, a przez to mają odmienne oczekiwania w zakresie kontaktów biznesowych. Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa umiejętność rozpoznawania oczekiwań drugiej strony i dostosowanie przekazu. W komunikacji werbalnej najważniejsze jest to co się mówi i w jaki sposób. Obsługa klienta powinna przebiegać w sposób jak najbardziej zrozumiały. Oznacza to, że język jakim się sprzedawca posługuje musi być dostosowany do poziomu klienta. Jeżeli stosowana terminologia będzie niezrozumiała, klient poczuje się zagubiony i zrezygnuje z zakupu. Podobnie w drugą stronę - jeżeli osobie znającej się na danym temacie będzie się prezentowało produkt w sposób nader oczywisty, to druga strona może wyjść z takiej sytuacji z poczuciem ignorancji. W takim przypadku transakcja również ma marne szanse na finalizację.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Komunikacja niewerbalna - sposób prezentacji również ma znaczenie

    Równie ważna, co przekaz słowny jest także komunikacja niewerbalna. Ugłaskiwanie klienta komplementami czy zwykła życzliwość w głosie nie zdadzą rezultatu jeżeli wypowiadany komunikat będzie stał w sprzeczności z postawą ciała. Ciężko bowiem uwierzyć w przychylność pracowników sekretariatu obiecujących rychłe spotkanie z szefem, jeżeli podczas wypowiadania tych zapewnień pracownik ma znużoną minę czy nieustannie przewraca oczami wyrażając w ten sposób dezaprobatę dla klienta.

    Sukces w obsłudze klienta

    Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że do każdego klienta należy przede wszystkim podchodzić z należnym szacunkiem i życzliwością. Jest to połowa sukcesu. Nieustannie pamiętać należy o tym, że w kontaktach biznesowych, ważniejsze od własnego dobrego samopoczucia jest samopoczucie drugiej strony. Profesjonalna obsługa klienta , to absolutna podstawa. Od tego jak wypadnie pierwsze wrażenie zależeć może powodzenie całego kontraktu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.