Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług. Niekompetentna i nieprzyjemna usługa może zaś spowodować przejście klienta do konkurencji i korzystanie z jej, a nie naszych usług. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z istotności profesjonalnej obsługi klienta - to właśnie dlatego często inwestują w szkolenia z obsługi klienta dla swoich pracowników. Nie są to zmarnowane pieniądze - taka inwestycja zwraca się w przyszłości i jest uważana za jeden z lepszych sposobów wydawania pieniędzy.
Kontakt z klientem - podstawa profesjonalnej obsługi Prowadząc własną działalność, powinniśmy przede wszystkim zadbać o to, aby kontakt klienta z nami nie był utrudniony. Dobrze jest utworzyć specjalny numer telefonu i adres poczty elektronicznej, za pośrednictwem których klient będzie mógł łatwo i szybko skontaktować się w konkretnej sprawie. W większych firmach często wyznaczane są osoby odpowiedzialne tylko i wyłącznie za kontakt z klientem. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne i doskonale się sprawdzające - należy jednak pamiętać o wyborze odpowiedniej osoby na to stanowisko. Powinna to być osoba kontaktowa, cierpliwa i umiejąca rzeczowo i rozsądnie rozmawiać z klientami. Nie należy pozostawiać bez odpowiedzi żadnych telefonów ani e - maili! Taka postawa robi bowiem bardzo złe wrażenie.
Opinie klientów - nie ignoruj ich! Ignorowanie opinii stałych lub jednorazowych klientów jest bardzo często popełnianym błędem. Przekonani o tym, że sami najlepiej wiemy o tym, jak chcemy prowadzić własny biznes, nie sugerujemy się tym, co uważają klienci. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzanych badań i statystyk, największy sukces odnoszą właśnie ci przedsiębiorcy, dla których opinia klientów jest sprawą bardzo istotną. Warto więc zwrócić uwagę na to, co ci, którzy skorzystali z naszych usług, mają na ich temat do powiedzenia. Nawet negatywna opinia może być opinią bardzo wartościową - może sprawić, że zauważymy błędy i szybko je skorygujemy, dzięki czemu kolejni klienci nie będą już mieć żadnych obiekcji. Nieustanne poprawianie działania firmy i swoich usług jest bowiem niezbędne, jeśli chcemy utrzymać się na rynku i cieszyć dobrą opinią.