Profesjonalna obsługa klienta

Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług.

Gamma - Profesjonalna obsługa klienta

     

    Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług. Niekompetentna i nieprzyjemna usługa może zaś spowodować przejście klienta do konkurencji i korzystanie z jej, a nie naszych usług. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z istotności profesjonalnej obsługi klienta – to właśnie dlatego często inwestują w szkolenia z obsługi klienta dla swoich pracowników. Nie są to zmarnowane pieniądze – taka inwestycja zwraca się w przyszłości i jest uważana za jeden z lepszych sposobów wydawania pieniędzy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

    Kontakt z klientem – podstawa profesjonalnej obsługi

    Prowadząc własną działalność, powinniśmy przede wszystkim zadbać o to, aby kontakt klienta z nami nie był utrudniony. Dobrze jest utworzyć specjalny numer telefonu i adres poczty elektronicznej, za pośrednictwem których klient będzie mógł łatwo i szybko skontaktować się w konkretnej sprawie. W większych firmach często wyznaczane są osoby odpowiedzialne tylko i wyłącznie za kontakt z klientem. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne i doskonale się sprawdzające – należy jednak pamiętać o wyborze odpowiedniej osoby na to stanowisko. Powinna to być osoba kontaktowa, cierpliwa i umiejąca rzeczowo i rozsądnie rozmawiać z klientami. Nie należy pozostawiać bez odpowiedzi żadnych telefonów ani e – maili! Taka postawa robi bowiem bardzo złe wrażenie.

    Opinie klientów – nie ignoruj ich!

    Ignorowanie opinii stałych lub jednorazowych klientów jest bardzo często popełnianym błędem. Przekonani o tym, że sami najlepiej wiemy o tym, jak chcemy prowadzić własny biznes, nie sugerujemy się tym, co uważają klienci. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzanych badań i statystyk, największy sukces odnoszą właśnie ci przedsiębiorcy, dla których opinia klientów jest sprawą bardzo istotną. Warto więc zwrócić uwagę na to, co ci, którzy skorzystali z naszych usług, mają na ich temat do powiedzenia. Nawet negatywna opinia może być opinią bardzo wartościową – może sprawić, że zauważymy błędy i szybko je skorygujemy, dzięki czemu kolejni klienci nie będą już mieć żadnych obiekcji. Nieustanne poprawianie działania firmy i swoich usług jest bowiem niezbędne, jeśli chcemy utrzymać się na rynku i cieszyć dobrą opinią.

    Od tego, w jaki sposób wypadnie pierwszy kontakt z klientem zależy w dużej mierze powodzenie sprzedaży. Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne – nawet najlepiej prezentujący się produkt może stracić na wartości, jeżeli sprzedawca zachowa się w sposób mało profesjonalny i nieodpowiednio potraktuje klienta. Warto poznać podstawy rządzące procesem obsługi klienta. Dla pracowników tej branży organizowane są specjalne szkolenia, podczas których mogą oni zdobyć cenną wiedzę dotyczącą relacji biznesowych z klientami. Tematyka szkolenia oscyluje wokół zagadnień związanych z komunikacją bezpośrednią, kontaktem telefonicznym, a także umiejętnościami takimi jak radzenie sobie ze stresem.

    Komunikacja werbalna – prosty przekaz dostosowany do odbiorcy

    Przed osobami, które stoją na pierwszej linii kontaktu z klientem jest nie lada wyzwanie. Ludzie ze swej natury są bowiem różni, a przez to mają odmienne oczekiwania w zakresie kontaktów biznesowych. Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa umiejętność rozpoznawania oczekiwań drugiej strony i dostosowanie przekazu. W komunikacji werbalnej najważniejsze jest to co się mówi i w jaki sposób. Obsługa klienta powinna przebiegać w sposób jak najbardziej zrozumiały. Oznacza to, że język jakim się sprzedawca posługuje musi być dostosowany do poziomu klienta. Jeżeli stosowana terminologia będzie niezrozumiała, klient poczuje się zagubiony i zrezygnuje z zakupu. Podobnie w drugą stronę – jeżeli osobie znającej się na danym temacie będzie się prezentowało produkt w sposób nader oczywisty, to druga strona może wyjść z takiej sytuacji z poczuciem ignorancji. W takim przypadku transakcja również ma marne szanse na finalizację.

    Komunikacja niewerbalna – sposób prezentacji również ma znaczenie

    Równie ważna, co przekaz słowny jest także komunikacja niewerbalna. Ugłaskiwanie klienta komplementami czy zwykła życzliwość w głosie nie zdadzą rezultatu jeżeli wypowiadany komunikat będzie stał w sprzeczności z postawą ciała. Ciężko bowiem uwierzyć w przychylność pracowników sekretariatu obiecujących rychłe spotkanie z szefem, jeżeli podczas wypowiadania tych zapewnień pracownik ma znużoną minę czy nieustannie przewraca oczami wyrażając w ten sposób dezaprobatę dla klienta.

    Sukces w obsłudze klienta

    Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że do każdego klienta należy przede wszystkim podchodzić z należnym szacunkiem i życzliwością. Jest to połowa sukcesu. Nieustannie pamiętać należy o tym, że w kontaktach biznesowych, ważniejsze od własnego dobrego samopoczucia jest samopoczucie drugiej strony. Profesjonalna obsługa klienta
    , to absolutna podstawa. Od tego jak wypadnie pierwsze wrażenie zależeć może powodzenie całego kontraktu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku