W pracy sekretarki bardzo ważna jest kultura osobista. Chodzi jednak o coś więcej niż uprzejmość. Osoba pracująca w sekretariacie musi znać zasady savoir vivre. Ważną ich częścią są te, które dotyczą powitań.
Kiedy ktoś wchodzi do biura, to w pierwszej kolejności ma kontakt z sekretarką. Jej schludny wygląd i umiejętność zachowania się przy powitaniu robią dobre wrażenie. Poza elementarną grzecznością chodzi o zbiór zasad, które dotyczą osoby pracującej na takim stanowisku. Są szkolenia savoir vivre powitanie, które tych zasad uczą. Odpowiedzieć na czyjeś przywitanie się to tylko wstęp.
Trzeba zająć się osobą, która przyszła. Trzeba powiedzieć, gdzie ma zaczekać i jak długo. Czasem trzeba zaprowadzić taką osobę tam, gdzie chce się znaleźć. Wyjście zza biurka może być potrzebne już na początku, jeśli ktoś chce podać rękę na powitanie. Zagadnienie savoir vivre powitanie to szereg zasad, których trzeba się nauczyć. Dotyczą one nie tylko słów, ale też zachowań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem.Zobacz szkolenia:
Znajomość takich zagadnień przez sekretarkę jest korzystna dla firmy. Przyjmując gości i interesantów we właściwy sposób, tworzy ona profesjonalny jej wizerunek. Taka firma traktowana jest poważniej i wzbudza większe zaufanie.
Właściwe powitanie to możliwość zrobienia dobrego pierwszego wrażenia. Skorzystanie ze szkoleń savoir vivre powitanie korzystne jest także dla sekretarki. Wiedza o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach i okolicznościach, daje poczucie pewności. Większa pewność siebie to mniej stresu oraz możliwość lepszego skupienia się na różnych swoich obowiązkach. Znajomość zasad savoir vivre, w tym i tych dotyczących powitań, to element kompetencji zawodowych sekretarek i asystentek.
Znając je, ułatwią sobie rozwój zawodowy. Dla osiągnięcia sukcesu zawodowego są one równie ważne, jak umiejętność obsługi programów biurowych czy znajomość języków obcych.
Zainwestowanie w zdobycie wiedzy na temat reguł savoir vivre przy powitaniu to inwestycja w swoją przyszłość zawodową. Dla firmy także ważne jest, by jej pracownicy znali te zasady. Dlatego i dla niej szkolenia na ten temat to cenna inwestycja.