Skuteczna sprzedaż – jak budować relację z klientem?
Tematem, wokół którego skupiają się liczne szkolenia sprzedażowe, jest budowanie poprawnej relacji z klientem. Ma to kluczowe znaczenie dla skuteczności procesu sprzedaży, jednak nie jest to wbrew pozorom zadanie proste.
Wiele firm oraz sprzedawców w niewłaściwy sposób zajmuje się budowaniem relacji z klientem, co skutkuje znacznie mniejszą efektywnością sprzedaży.
Doskonałe relacje z klientami są tym, co może zdecydowanie wyróżniać jednego sprzedawcę spośród konkurencji - nawet wtedy, gdy wszyscy zajmują się sprzedażą tego samego towaru, bądź też usługi. Dobry kontakt z klientem buduje jego zaufanie i wpływa na dobry wizerunek zarówno marki, jak i sprzedawcy. Warto pamiętać o tym, że zadowoleni klienci zawsze wracają - dzięki temu dobre relacje z nimi są wyjątkowo ważne i opłacalne.
Aby budować dobre relacje z klientem, należy postarać się go poznać, a także dać mu poznać siebie. Klient zaufa sprzedawcy, który sprawia wrażenie osoby zainteresowanej jego życiem, problemami i sprawami, z którymi musi się uporać. Warto więc wykazać zrozumienie dla klienta, który waha się i nie wie, czy może dokonać zakupu. Wyrozumiałość i profesjonalizm są kluczem do sukcesu - klient powinien wiedzieć, że nasze problemy są dla niego istotne, a jednocześnie mieć świadomość tego, że ma do czynienia z profesjonalistą - osobą, która zna się na rzeczy i zawodzie, jaki wykonuje.
Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
Dobry sprzedawca powinien być dobrym słuchaczem. Przerywanie klientowi wypowiedzi w pół zdania to najgorsze, co można zrobić. Taka postawa zniechęca do rozmowy i sprawia, iż rozmówca ma ochotę wycofać się zarówno z rozmowy, jak i z transakcji. Należy uważnie słuchać i wyczerpująco oraz dokładnie odpowiadać na pytania - tak, aby rozwiać wszelkie zaistniałe wątpliwości.
Dobre relacje z klientami to duża część sukcesu. Warto jednak pamiętać o tym, że im większa jest ilość klientów, z którymi mamy dobre relacje, tym większa staje się nasza szansa na uzyskanie doskonałych wyników w sprzedaży. Dobry sprzedawca wie, że nawet jeśli posiada dużą ilość klientów, nigdy nie powinien zaprzestać poszukiwania nowych klientów. W przypadku, gdy obecni klienci zdecydują się bowiem na zakończenie współpracy, sprzedawca może być postawiony w bardzo niekorzystnej sytuacji. Stale poszukując klientów można zmniejszyć takie ryzyko - na miejsce klienta, który odejdzie, pojawi się nowy.
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące. Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead’ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.