Szkolenia dla sprzedawców: jakie wybrać?
Bycie sprzedawcą to ciągła nauka – zmieniające się trendy i nastroje konsumenckie, rozwój technologiczny branży i rosnąca konkurencja na rynku pracy to główne powody, dla których każdy handlowiec powinien wciąż się szkolić i rozwijać swoje kwalifikacje. Jednak kursów i szkoleń na rynku jest bardzo wiele. Które z nich wybrać i dlaczego?
Bycie sprzedawcą to ciągła nauka – zmieniające się trendy i nastroje konsumenckie, rozwój technologiczny branży i rosnąca konkurencja na rynku pracy to główne powody, dla których każdy handlowiec powinien wciąż się szkolić i rozwijać swoje kwalifikacje. Jednak kursów i szkoleń na rynku jest bardzo wiele. Które z nich wybrać i dlaczego?
Szkolenie kompetencji miękkich
To z pewnością w pracy handlowca najważniejsza część rozwoju osobistego. Dobry sprzedawca musi być wspaniałym mówcą i doskonałym negocjatorem. Choć część kompetencji miękkich wynika z cech charakteru, niektóre z nich można (a nawet trzeba) rozwijać, inne można zaś wypracować od podstaw.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe
Z pewnością na początek odpowiednie będą szkolenia negocjacyjne, które w praktyczny sposób rozwijają takie cechy jak asertywność czy umiejętność wywierania wpływu na klienta. Każdy sprzedawca powinien wiedzieć także jak wypaść dobrze w oczach klientów. Z pomocą przyjdą warsztaty z autoprezentacji czy sztuka mówienia i prezentowania produktów.
Szkolenia branżowe
Oczywiście, każdy dobry sprzedawca powinien również posiadać szeroką wiedzę z zakresu branży. Jeśli nastawiamy się na sprzedaż w obrębie jednego typu produktów, powinniśmy stale podnosić swoje kompetencje.
Możemy korzystać zarówno ze szkoleń firmowych, które organizowane są zarówno przez firmy pośredniczące w sprzedaży, jak i przez samych producentów. Aby być na bieżąco z nowinkami technologicznymi w danej branży, możemy uczestniczyć w wykładach i konferencjach, na których spotkamy najwybitniejszych przedstawicieli branży.
Bez wątpienia w handlu najbardziej pożądani są kandydaci, którzy posiadają szeroko rozwinięte kompetencje miękkie. Pracodawcy coraz częściej wychodzą z założenia, że wiedzę może zdobyć każdy w stosunkowo krótkim czasie, a to właśnie zdolności komunikacyjne czy umiejętność autoprezentacji to cechy, które w sprzedaży liczą się najbardziej.
Jeśli jednak nastawiamy się na pracę w jednej, wąskiej dziedzinie, musimy pamiętać by stale rozwijać się także pod względem merytorycznym, co zapewni nam konkurencyjną pozycję na rynku pracy.
Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej