Szkolenia handlowe: nie tylko dla sprzedawców
Oferta firm szkoleniowych z roku na rok staje się coraz większa. Obecnie znajdziemy kursy i szkolenia z niemal każdej dziedziny: od wzmacniania i rozwijania umiejętności miękkich, przez bardziej teoretyczne szkolenia z zakresu znajomości programów.
Na szczególną uwagę zasługują szkolenia handlowe: czy jednak są jedynie dla sprzedawców? Spróbujemy rozwiać te wątpliwości!
Szkolenia handlowe - charakterystyka
Mówiąc o szkoleniach handlowych mamy na myśli przede wszystkim kursy, które rozwijają praktyczne umiejętności.
Podczas szkoleń handlowych (sprzedażowych) zwraca się uwagę szczególnie na takie elementy jak:
- umiejętności negocjacyjne,
- wpływ prezencji i aparycji,
- motywacje pracownicze,
- umiejętności z zakresu pracy w zespole,
- autoprezentacja i sztuka przemówień.
Szkolenia sprzedażowe mogą również odnosić się do bardziej teoretycznych zagadnień, takich jak obsługa programów sprzedażowych lub szkolenia stricte branżowe - charakteryzujące daną grupę zawodową.
Szkolenia sprzedażowe - nie tylko dla sprzedawców
Zalety szkoleń sprzedażowych sprawiają, że coraz częściej uczestniczą w nich nie tylko przedstawiciele handlowi i sprzedawcy detaliczni. Chętnie biorą w nich udział także inni pracownicy, którzy na co dzień mają do czynienia z innymi ludźmi: lekarze i farmaceuci, nauczyciele, pracownicy administracyjni i osoby świadczące różne usługi.
Szkolenia handlowe przede wszystkim mają na celu rozwój kompetencji miękkich, które mogą przydać się na każdym stanowisku i na każdym szczeblu zawodowym. Ale nie tylko! Praktyczne umiejętności wykorzystywane mogą być na co dzień, w osobistym życiu uczestnika kursu.
Jeśli chodzi o szkolenia handlowe Katowice oferują dostęp do bardzo wielu firm szkoleniowych, które organizują otwarte szkolenia z wybranej tematyki.
Są to zarówno kursy łączowe (czyli kompleksowo dotyczące całej pracy handlowca), jak i specjalistyczne kursy z zakresu jednego zagadnienia (np. negocjacji handlowych, umiejętności komunikacyjnych czy autoprezentacji).