Kompetencje miękkie są najważniejszą częścią sprzedaży. To one wpływają na sposób prowadzenia rozmów z klientami, prezentację produktu oraz utrzymywanie stałych relacji z osobami, które w przyszłości będą mogły wrócić po nasze inne produkty.
Choć jeszcze kilka lat temu sami pracodawcy bardziej zwracali uwagę na kandydatów do pracy, którzy posiadają określoną wiedzę i doświadczenie branżowe, dziś częściej nastawiają się na wyszukiwanie osób, którzy cechują się odpowiednimi kompetencjami miękkimi.
Szkolenia miękkie obejmują praktyczne warsztaty i ćwiczenia, na których wypracowywane są odpowiednie postawy, dzięki którym możemy skuteczniej sprzedawać produkt i utrzymywać długotrwałe relacje z klientami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.
Do najbardziej popularnych tematyk szkoleniowych należą:
- autoprezentacja i sztuka przemówień, które mogą znacząco wpłynąć na sam sposób oferowania produktów,
- negocjacje, dzięki którym pracownicy umiejętniej prowadzą rozmowy,
- sztuka wywierania wpływu i psychomanipulacji,
- komunikacja werbalna i niewerbalna, dzięki którym sprzedawca może być pozytywniej odbierany przez klientów.
Szkoleń miękkich jest jednak znacznie więcej. Często te, które nie są stricte adresowane do sprzedawców, mogą jednak znacząco polepszyć ich wydajność i efektywność.
Szkolenia menedżerskie i przywódcze, choć przeznaczone dla pracowników na szczeblach kierowniczych, mogą również pozytywnie wpłynąć na pracę handlowca. Równocześnie na rynku znajdziemy wiele ogólnych szkoleń sprzedażowych, które kompleksowo omawiają różne elementy pracy handlowca.
Jeśli chodzi o szkolenia miękkie, Warszawa, podobnie jak inne duże miasta, oferuje wiele placówek edukacyjnych, które zajmują się organizacją kompleksowych szkoleń pracowniczych.
Osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy, mogą skorzystać z już zorganizowanych kursów, na które będą uczęszczać z grupą osób o podobnych planach zawodowych. Ofertę placówek edukacyjnych mogą wybrać również sami przedsiębiorcy, którzy z pewnością znajdą kurs o odpowiedniej tematyce i właściwym poziomie dla swoich nowych pracowników.