W takich szkoleniach najczęściej udział biorą przedstawiciele handlowi oraz osoby które w danej firmie są odpowiedzialne za wyniki sprzedażowe, czyli menadżerowie i pracownicy działów sprzedażowych.
Takie szkolenia z założenia mają wypełniać następujące cele:
przypomnienie każdemu z uczestników jak powinna wyglądać prawidłowa struktura procesu
zapoznanie z zasadami efektywnej sprzedaży
pozyskiwanie wiedzy z zakresu zakresie sposobów sprawnego komunikowania się z klientem
usprawnianie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej; wprowadzenie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi klientów
wpajanie zasad mających na celu w perspektywie czasu zbudowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy.
Szkolenia takie w zdecydowanej większości przypadków prowadzone są w formie wykładu zawierającego pewien zakres teoretycznej wiedzy. Po nim następuje dyskusja, praca w grupach polegająca na rozwiązywaniu problemów wspólnie z innymi członkami grupy, odbywają się również symulowane scenki podlegające następnie dość szczegółowym analizom.
Oto kilka przykładowych zagadnień jakie pojawiają się na wielu tego typu szkoleniach:
przygotowanie do sprzedaży - w tym zakresie tematycznym znajduje się np. analiza mitów handlowych, niestandardowe metody rozwiązywania konfliktów ( zarówno pomiędzy współpracownikami jak i na linii klient-sprzedawca), co oznacza profesjonalizm w pracy sprzedawcy;
analiza potencjału klienta (narzędzie obiektywnego oceniania klienta, pomagające zweryfikować nastawienie i określić zaangażowanie w klienta);
komunikacja i dobre nawiązywanie relacji z klientem;
plan zdarzeń strategicznych, czyli kto decyduje o sprzedaży i regulacji poziomu cen;
kreowanie potrzeb klienta;
negocjowanie kontraktów;
sposoby prezentacji - przygotowanie doskonałej prezentacji, nauka umiejętności jej jak najkorzystniejszego zaprezentowania, nauka posługiwania się językiem korzyści;
sposoby radzenia sobie z trudnym klientem - typy i charakterystyka tak zwanych trudnych klientów, metody współpracy i łagodzenia konfliktów w przypadku agresywnych zachowań ze strony klienta.
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę…
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.