Sprzedaż wpływa na dochód firmy, a dochód na jej rentowność. Jeżeli sprzedaż jest wysoka, to i dochody się zwiększają, co prowadzi do rozwoju. Prowadząc firmę usługową nastawioną na sprzedaż danego dobra warto znać techniki sprzedaży i negocjacji. Zasadniczo są one ze sobą strategicznie powiązane, gdyż z każdą sprzedażą związane są negocjacje np. odnośnie ceny.
Bardzo ważne jest przygotowanie własnej strategii handlowej, gdzie należy ustalić górną, jak i dolną granice oraz linie negocjacji. Ważne jest również zdobycie wiedzy o kliencie, czy też jego upodobaniach. Potencjalnie, kobiety przywiązują większą uwagę do atmosfery, a mężczyźni są bardziej agresywni, konkretnie wyrażają swoją opinię.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Aby zwiększyć sprzedaż nie można się zrażać, nawet jeśli ktoś nam odmówi, warto zadzwonić ponownie. Najlepiej to uczynić w środę, lub czwartek, gdyż według statystyk ludzie mają wtedy najlepszy humor i nastawienie. Również godziny mają znaczenie. Nie warto dzwonić w godzinach szczytu, gdy potencjalny klient można znajdować się w samochodzie. Aby sprzedać dany towar warto mówić powoli, wyraźnie i z optymizmem, gdyż jest on zaraźliwy. Trzeba być doskonałą reklamą swojego towaru i wiedzieć na jego temat wszystko. Dobrym wyborem jest zastosowanie metody pt. "nie stać cię na to?" Ma ona za zadanie podkreślić dlaczego warto zakupić dany produkt, bądź usługę, gdyż jej brak może wiązać się ze zdecydowanie wyższymi kosztami. Zawsze podkreślaj dlaczego sprzedawane przez ciebie produkty są lepsze. Możesz skorzystać z jakiego wykresu, czy badań marketingowych, gdyż dają one klientowi poczucie i jednocześnie przynależności oraz świadczą o profesjonaliźmie. Sprzedając towar nie powinieneś pokazywać tylko jednego produktu. Warto zacząć od najdroższego, by na końcu zaprezentować ten, na którego sprzedaży ci najbardziej zależy. Jeżeli klient jest trudny zastosuj znane ci triki psychologiczne by przekonać go do swoich usług. Zawsze wyrażaj się pełnymi zdaniami, choć poziom rozmowy dopasuj do klienta, co pozwoli nawiązać z nim więź.