Polska do roku 1990 była wykluczona z biznesu światowego i właściwie w ostatnich latach, po wejściu do Unii Europejskiej wypływa na szerokie wody światowego biznesu. Coraz więcej firm doskonale radzi sobie w konkurencji z firmami pochodzącymi ze Stanów Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii, Chin.
Zwłaszcza ten ostatni kraj ma wielką chęć na podjęcie współpracy gospodarczej z polskimi firmami na wielu płaszczyznach. Przygotowując się do negocjacji międzynarodowych należy wziąć pod uwagę wiele czynników, które w naszym kręgu kulturowym nie byłyby rozważane nawet jako problem, nad którym trzeba się dłużej zastanowić. Wiele szkół prowadzących szkolenie negocjacje w biznesie i handlu dodaje do swojej oferty zajęcia, które można nazwać ogólnie szkoleniem "Negocjacje w biznesie międzynarodowym".
Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?
Są to zajęcia, które pozwolą na rozszerzenie swojej wiedzy o zwyczajach biznesowych panujących w wielu krajach na świecie, które stanowią obecnie główny pion wielu gospodarek. Dowiemy się w jaki sposób przygotować się do negocjacji z Amerykanami, dlaczego na negocjacje z przedstawicielami konserwatywnego kraju arabskiego nie wysyłać grupy kobiet, dlaczego przyjmując delegację z Indii należy zapewnić menu wegetariańskie, wegańskie, a zwłaszcza takie, które nie zawiera produktów zawierających wołowinę, jak organizować spotkania, na których będą przedstawiciele różnych kultur, jakie gesty uchodzące w kulturze europejskiej w innych krajach uchodzą za obraźliwe, jakie znaczenie dla negocjatorów z Japonii ma ceremoniał, itd.
Przygotowując się do podjęcia delegacji z danego kraju warto wykonać solidny research, a szkolenie pozwoli na zwrócenie uwagi na kluczowe kwestie, które musimy wziąć pod uwagę. Nie omówi kultury każdego kraju na świecie, ale przedstawi zwyczaje kluczowych partnerów wprowadzających swój biznes chętnie do Polski, a także zaproponuje metodykę przeprowadzania badań nad zwyczajami innych krajów.
Dzięki temu nasze negocjacje będą skuteczne, a my będziemy mieć pewność, że nie popełnimy żadnej gafy.