Warsztaty komunikacji interpersonalnej
Komunikacja interpersonalna w pracy. Nieporozumienia podczas komunikacji zdarzają się każdemu. W życiu prywatnym najczęściej jesteśmy w stanie wytłumaczyć to nieporozumienie bez większych konsekwencji…

Problemy mogą pojawić się na polu spotkań i kontaktów zawodowych. Z tego też względu wiele firm decyduje się na wysłanie swoich pracowników na specjalnie przygotowane szkolenia i warsztaty komunikacji interpersonalnej. Celem warsztatów jest poprawa umiejętności skutecznego komunikowania się na polu zawodowym.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Szkolenia w warsztaty z poprawnej komunikacji interpersonalnej
W trakcie szkoleń i warsztatów uczestnicy nauczą się budowania pozytywnych relacji w biznesie, różnicy pomiędzy komunikatem usłyszanym a aktywnym słuchaniem. Dowiedzą się jak komunikacja niewerbalna wpływa na odbierany przez nas przekaz, a także jak wypowiadanymi słowami wpływać na zachowanie innych ludzi.
Uczestnicy podczas warsztatów uświadamiają sobie jak ważna jest prawidłowa komunikacja, jak poprawnie zarządzać komunikacją niewerbalną oraz jak świadomie i w sposób prawidłowy pytać i odpowiadać na pytania.
Dzięki wykorzystywaniu metody warsztatowej uczestnicy aktywnie uczestniczą w szkoleniu. Metoda warsztatowa zakłada pracę w zespołach, dyskusję na forum, gry i symulacje oparte na mogących się zdarzyć sytuacjach. Szkolenie zakłada również wypełnianie specjalnie przygotowanych testów i ankiet oraz wykłady z prezentacją.
Każde profesjonalne szkolenie przygotowywane jest pod konkretną grupę szkoleniową, dzięki czemu uczestnicy w jak największym stopniu skorzystają z przekazywanej wiedzy. Wybierając trenera na szkolenie warto zwrócić uwagę na jego doświadczenie oraz opinie o danej osobie przekazywane przez poprzednich uczestników tego typu szkoleń. Efektywne szkolenie może zdecydowanie poprawić jakość komunikacji w zakładzie pracy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak wyrażać swoje zdanie odważnie, spokojnie i bez lęku ? Jak komunikować swoje emocje w sposób który nie narusza terytorium drugiej osoby? Jak zachować się w sytuacji konfliktowej? Zapraszamy do udziału w szkoleniach z asertywności i komunikacji interpersonalnej. Zobacz również szkolenia z rozwoju osobistego.
Poprawna komunikacja sprzyja rozwiązywaniu problemów i szybszym rozwiązywaniu pojawiających się konfliktów na tle zawodowym. Aktywne uczestnictwo pracowników sprzyja osiągnięciu podstawowego celu szkolenia – nauki poprawnej komunikacji.
W jaki sposób jako szefowie mamy dać komuś do zrozumienia, że to co robi, jest źle wykonane? Albo że jesteśmy z jakiegoś powodu niezadowoleni? Czy mamy mu to powiedzieć po przyjacielsku czy może lepiej zadziała dość patriarchalna metoda? W zasadzie – czemu w ogóle się tym przejmujemy?
Problemy w pracy
Otóż każdemu szefowi chodzi przecież o to, aby praca sprawnie przebiegała, aby wszystko było zrobione dobrze. Niemniej jednak zawsze zdarzają się jakieś problemy, niedociągnięcia, coś można poprawić. Oczywiście możemy zwalić po prostu całą winę na pracownika, jednak musimy być świadomi, że przecież to my zatrudniliśmy go, uznając tym samym, że sprosta on naszym oczekiwaniom, dlatego sami jesteśmy częściowo odpowiedzialni za jego niedopatrzenie. Warto także zwrócić uwagę, że wyrzucanie pracowników za jakieś drobniejsze błędy wcale nie jest dobrą metodą. Znacznie lepiej porozmawiać z nimi tak, aby im samym zależało na zredukowaniu błędów i żeby wydobyć ich potencjał.
Umiejętność prowadzenia rozmowy
Właśnie – słowem kluczem jest tutaj rozmowa. Trzeba porozmawiać z pracownikiem zarówno wtedy, gdy zrobi coś źle, jak i gdy naprawdę się postara. Jak go zganić a jak pochwalić tak, aby ani nie przestało mu zależeć? Otóż idealnym rozwiązaniem w tym zakresie są warsztaty komunikacji interpersonalnej. Prowadzone przez profesjonalistów pomogą nam przede wszystkim rozpoznać różne typy osobowości, jak z nimi rozmawiać, jak dawać polecenia, naganę, pochwałę. Dzięki takim warsztatom komunikacji interpersonalnej zdobędziemy zespół naprawdę lojalnych pracowników szczęśliwych, że ich szef rozumie ich potrzeby.
Dobre warsztaty komunikacji interpersonalnej
W jaki jednak sposób znaleźć naprawdę dobre warsztaty komunikacji interpersonalnej? Otóż dobrym sposobem jest przeszukanie Internetu i sprawdzenie opinii i komentarzy na temat danej firmy prowadzącej szkolenie. Warto także poprosić organizatorów o referencje oraz o podanie wykształcenia. Dużo daje także zwykła rozmowa z prowadzącym szkolenia.
Uczestnictwo w warsztatach — kto może wziąć w nich udział?
Większość warsztatów z doskonalenia umiejętności komunikacyjnych ma formułę otwartą, co oznacza że udział w nich może wziąć każdy zainteresowany. Warto pamiętać o tym, że umiejętności komunikacyjne niezbędne są na każdym etapie życia, nieważne więc czy jest się upieczonym absolwentem studiów, czy pracownikiem z długoletnim stażem pracy – chcąc świadomie budować swoją karierę zawodową, warto podnosić kwalifikacje niezależnie od wieku czy zajmowanego obecnie stanowiska.
Jak przebiegają warsztaty?
Cechą wspólną wszystkich organizowanych warsztatów komunikacyjnych jest to, że położono na nich nacisk na to, aby grupy szkoleniowe były kameralne. Zazwyczaj w procesie szkoleniowym jednorazowo bierze udział od kilku do kilkunastu osób.
Takie niewielkie grupki sprzyjają przyswajaniu wiedzy, a także temu, że każdy z uczestników podczas symulowanych sytuacji czy gier edukacyjnych może przećwiczyć w praktyce nabytą wcześniej wiedzę. Formuła warsztatowa z góry zakłada jak najwięcej ćwiczeń praktycznych przekładanych skondensowaną wiedzą przekazywaną w niewielkich dawkach. Koszt uczestnictwa w warsztatach z komunikacji interpersonalnej to przeważnie kilkaset złotych – warto negocjować z przełożonym zwrot kosztów uczestnictwa.
Dzisiaj wiele firm reklamuje się, że prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej i że jest to znakomity sposób na odniesienie sukcesu zarówno dla firm jak i dla osób prywatnych. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Czy warto inwestować w tego typu warsztaty?
Rola komunikacji interpersonalnej
Oczywiście, że tak, niemniej jednak zanim przejdziemy do wyjaśnienia tej kwestii, warto zastanowić się, czym w zasadzie jest owa komunikacja interpersonalna i jakie efekty otrzymamy, gdy nad nią popracujemy. Otóż należy zauważyć, że komunikujemy się w zasadzie na co dzień – prosząc nawet o banalne rzeczy. Z drugiej zaś strony nasz odbiorca może mieć zupełnie inny sposób komunikacji niż my. Ciekawym eksperymentem, który to udowadnia jest np. zebranie kilku osób, znajomych, przyjaciół i opowiedzenie im pewnej historyjki. Na pewno każdy zapamięta zupełnie inne szczegóły, a co więcej – nieco inaczej zrozumie sens tej historyjki. Dlatego też tak ważne jest to, żeby dany komunikat przekazać tak, aby odbiorca go właściwie zrozumiał.
Warsztaty z komunikacji interpersonalnej
Taką rolę pełnią właśnie warsztaty interpersonalne. Przybierają one naprawdę ciekawe formy – czasem są to gry, zabawy. Uczą one bardzo wielu rzeczy. Przede wszystkim podstawą takich zajęć jest nauka przejmowania kontroli nad rozmową. Dalej na warsztatach uczymy się rozpoznawać humor, charakter, inteligencję danego rozmówcy na podstawie wyłącznie głosu oraz słów, jakie używa. Oczywiście poruszane jest także bardzo trudne zagadnienie dyplomacji oraz umiejętność wyrażania niezadowolenia, dawania nagany, pospieszania kogoś jednocześnie bez powodowania u niego niechęci do pracy.
Ciekawe warsztaty
Jak zatem widać – takie warsztaty z komunikacji interpersonalnej mogą przynieść nam naprawdę wiele korzyści. W jaki jednak sposób znaleźć najlepszą firmę? Otóż najprościej jest prowadzić poszukiwania przez Internet, przeglądając w szczególności referencje, opinie i informacje o organizatorach. Ponadto warto się z nimi spotkać i porozmawiać.