Zasada 5p – marketing mix w nowoczesnym wydaniu

Marketing, czyli budowanie pozycji na rynku i pozytywnego odbioru przez konsumentów, a także gromadzenie stałej grupy odbiorców nie opiera się już tylko o zasadę 4 P, a więc produktu, ceny, miejsca jego sprzedaży i promocji, ale również 5 składowej, czyli czynnika ludzkiego.

8 kwietnia 2019
zdjęcie - Zasada 5p – marketing mix w nowoczesnym wydaniu

 Zasada 5p - marketing mix w nowoczesnym wydaniu

Marketing, czyli budowanie pozycji na rynku i pozytywnego odbioru przez konsumentów, a także gromadzenie stałej grupy odbiorców nie opiera się już tylko o zasadę 4 P, a więc produktu, ceny, miejsca jego sprzedaży i promocji, ale również 5 składowej, czyli czynnika ludzkiego. To właśnie ludzie są największą wartością swoich przedsiębiorstw i mimo rozwoju technologii, należy stawiać na wyspecjalizowanych fachowców w swoich dziedzinach, którzy nasze koncepcje mogą rozwinąć w gotowy produkt, a także tych, którzy potrafią odpowiednio go zareklamować i sprzedać, nawiązując trwałe relacje z klientami. Takie know-how prowadzenia działalności jest konieczne już na samym początku, bo bez pomocy innych najpewniej niewiele zdziałamy.

Zasada 5p - marketing mix dla pracowników kadr

Każde przedsiębiorstwo musi rozpocząć od znalezienia osób, które pociągną ten wózek w określonym kierunku, nie szarpiąc na wszystkie strony i dążąc do celu mimo przeciwności losu. Taką metaforę działania przedsiębiorstwa można odnieść do wszystkich branż. Powinni ją stosować pracownicy działu HR (szczególnie hr biznes partner) rekrutując pracowników do poszczególnych działów. Zatem zasada 5p nie powinna być im obca. W kontekście kadr konieczne jest stworzenie modelowego pracownika na dane stanowisko z przypisanymi cechami, zarówno dotyczącymi kompetencji twardych - czyli merytorycznej wiedzy, jak i miękkich, które dotyczą przede wszystkim sposobu zachowania w grupie i umiejętności kooperacji, a także w niektórych sytuacjach samodzielnego działania. Kompetentny pracownik jest na miarę złota i zdecydowanie wpisuje się w zasadę 5p - marketingu mix.

Pracownik ma poczucie, że współtworzy przedsiębiorstwo

Człowiek jest nieodłącznym elementem procesu produkcyjnego, nawet tam, gdzie dominuje zmechanizowanie, gdyż ktoś musi maszyny zaprogramować, a ktoś je konserwować i naprawiać. Do tego w przypadku produkcji dochodzi jeszcze kontrola jakości, a także wykonywanie wszystkich tych elementów, których nie mogą jeszcze wykonać maszyny. W niektórych przypadkach ręczne wykonanie jest przecież znakiem elitarności produktów. Niezależnie od tego na jakim szczeblu w hierarchii jest pracownik powinien czuć się częścią większej całości i zdawać sobie sprawę, że współtworzy przedsiębiorstwo. Wiedzą to już Japończycy, którzy od lat stosują zasadę kaizen dla biznesu. To metoda ciągłego doskonalenia procesów produkcyjnych, której podstawą są właśnie pracownicy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.

Tu każdy może przedstawić swój pomysł, niezależnie od szczebla jaki zajmuje, bowiem inny punkt widzenia może mieć istotny wpływ na innowację, a ta przekłada się na skuteczny marketing. Czasem z pozoru nieznacząca opinia może mieć kolosalny wpływ dla całości, czy spowodować powstanie lepszego pomysłu. Kaizen opiera się na nieustannym dążeniu do doskonałości i uznawaniu, że produkt czy usługa nigdy nie jest skończona i kompletna. Dlatego pracownicy muszą być nieustannie otwarci na nowe wyzwania, narzędzia szkoleniowe a także kreatywni. Ta cecha jest najważniejszą spośród wszystkich, które powinien posiadać pracownik w przedsiębiorstwie. Żadna wiedza opasłych tomów nie da przedsiębiorcy tyle, co kreatywność. Oczywiście najlepiej jeśli poparta jest wiedzą, choć nie w każdej dziedzinie jest to konieczne.

Zasada 5p - marketing mix jako kluczowy element w budowaniu rozpoznawalności marki

Ludzie to kapitał na przyszłość i najlepsza wizytówka każdego przedsiębiorstwa, dlatego konieczne jest zapewnienie im odzieży roboczej, która wyposażona jest w logo przedsiębiorstwa. Takie logo może być elementem nawet formalnego stroju, w formie przypinki, zwłaszcza jeśli pracownik reprezentuje firmę na konferencji. W takim przypadku warto zadbać również o ubiór, który koresponduje z logo marki, a więc odpowiednią kolorystykę całego stroju bądź też dodatków. Jeśli chodzi o przedsiębiorstwa handlowo-usługowe, tutaj pracownicy noszą klasyczne uniformy. Kompetencje w połączeniu z widocznym logo marki budują jej prestiż, a także pozytywne postrzeganie przez klientów. Właśnie na te kwestie należy zwrócić uwagę wdrażając zasadę 5p - marketing mix w swoim przedsiębiorstwie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.