Zasada 5p – marketing mix w nowoczesnym wydaniu
Marketing, czyli budowanie pozycji na rynku i pozytywnego odbioru przez konsumentów, a także gromadzenie stałej grupy odbiorców nie opiera się już tylko o zasadę 4 P, a więc produktu, ceny, miejsca jego sprzedaży i promocji, ale również 5 składowej, czyli czynnika ludzkiego.

Zasada 5p – marketing mix w nowoczesnym wydaniu
Marketing, czyli budowanie pozycji na rynku i pozytywnego odbioru przez konsumentów, a także gromadzenie stałej grupy odbiorców nie opiera się już tylko o zasadę 4 P, a więc produktu, ceny, miejsca jego sprzedaży i promocji, ale również 5 składowej, czyli czynnika ludzkiego. To właśnie ludzie są największą wartością swoich przedsiębiorstw i mimo rozwoju technologii, należy stawiać na wyspecjalizowanych fachowców w swoich dziedzinach, którzy nasze koncepcje mogą rozwinąć w gotowy produkt, a także tych, którzy potrafią odpowiednio go zareklamować i sprzedać, nawiązując trwałe relacje z klientami. Takie know-how prowadzenia działalności jest konieczne już na samym początku, bo bez pomocy innych najpewniej niewiele zdziałamy.
Zasada 5p – marketing mix dla pracowników kadr
Każde przedsiębiorstwo musi rozpocząć od znalezienia osób, które pociągną ten wózek w określonym kierunku, nie szarpiąc na wszystkie strony i dążąc do celu mimo przeciwności losu. Taką metaforę działania przedsiębiorstwa można odnieść do wszystkich branż. Powinni ją stosować pracownicy działu HR (szczególnie hr biznes partner) rekrutując pracowników do poszczególnych działów. Zatem zasada 5p nie powinna być im obca. W kontekście kadr konieczne jest stworzenie modelowego pracownika na dane stanowisko z przypisanymi cechami, zarówno dotyczącymi kompetencji twardych – czyli merytorycznej wiedzy, jak i miękkich, które dotyczą przede wszystkim sposobu zachowania w grupie i umiejętności kooperacji, a także w niektórych sytuacjach samodzielnego działania. Kompetentny pracownik jest na miarę złota i zdecydowanie wpisuje się w zasadę 5p – marketingu mix.
Pracownik ma poczucie, że współtworzy przedsiębiorstwo
Człowiek jest nieodłącznym elementem procesu produkcyjnego, nawet tam, gdzie dominuje zmechanizowanie, gdyż ktoś musi maszyny zaprogramować, a ktoś je konserwować i naprawiać. Do tego w przypadku produkcji dochodzi jeszcze kontrola jakości, a także wykonywanie wszystkich tych elementów, których nie mogą jeszcze wykonać maszyny. W niektórych przypadkach ręczne wykonanie jest przecież znakiem elitarności produktów. Niezależnie od tego na jakim szczeblu w hierarchii jest pracownik powinien czuć się częścią większej całości i zdawać sobie sprawę, że współtworzy przedsiębiorstwo. Wiedzą to już Japończycy, którzy od lat stosują zasadę kaizen dla biznesu. To metoda ciągłego doskonalenia procesów produkcyjnych, której podstawą są właśnie pracownicy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.
Tu każdy może przedstawić swój pomysł, niezależnie od szczebla jaki zajmuje, bowiem inny punkt widzenia może mieć istotny wpływ na innowację, a ta przekłada się na skuteczny marketing. Czasem z pozoru nieznacząca opinia może mieć kolosalny wpływ dla całości, czy spowodować powstanie lepszego pomysłu. Kaizen opiera się na nieustannym dążeniu do doskonałości i uznawaniu, że produkt czy usługa nigdy nie jest skończona i kompletna. Dlatego pracownicy muszą być nieustannie otwarci na nowe wyzwania, narzędzia szkoleniowe a także kreatywni. Ta cecha jest najważniejszą spośród wszystkich, które powinien posiadać pracownik w przedsiębiorstwie. Żadna wiedza opasłych tomów nie da przedsiębiorcy tyle, co kreatywność. Oczywiście najlepiej jeśli poparta jest wiedzą, choć nie w każdej dziedzinie jest to konieczne.
Zasada 5p – marketing mix jako kluczowy element w budowaniu rozpoznawalności marki
Ludzie to kapitał na przyszłość i najlepsza wizytówka każdego przedsiębiorstwa, dlatego konieczne jest zapewnienie im odzieży roboczej, która wyposażona jest w logo przedsiębiorstwa. Takie logo może być elementem nawet formalnego stroju, w formie przypinki, zwłaszcza jeśli pracownik reprezentuje firmę na konferencji. W takim przypadku warto zadbać również o ubiór, który koresponduje z logo marki, a więc odpowiednią kolorystykę całego stroju bądź też dodatków. Jeśli chodzi o przedsiębiorstwa handlowo-usługowe, tutaj pracownicy noszą klasyczne uniformy. Kompetencje w połączeniu z widocznym logo marki budują jej prestiż, a także pozytywne postrzeganie przez klientów. Właśnie na te kwestie należy zwrócić uwagę wdrażając zasadę 5p – marketing mix w swoim przedsiębiorstwie.
Negocjacje w biznesie
Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją,…Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej