Asystent sprzedaży – czym się zajmuje?

Rolą asystenta sprzedaży jest wspieranie działań handlowca, u którego jest on zatrudniony. Zadania osoby a tym stanowisku wąchają się w zależności od rodzaju prowadzonej sprzedaży

Gamma - Asystent sprzedaży – czym się zajmuje?

    Rolą asystenta sprzedaży jest wspieranie działań handlowca, u którego jest on zatrudniony. Zadania osoby a tym stanowisku wąchają się w zależności od rodzaju prowadzonej sprzedaży.

    W przypadku sprzedaży telefonicznej, asystent odpowiedzialny będzie głównie za dopilnowanie odpowiedniego przebiegu dokumentacji, poprawności danych i umów, co wymaga przywiązywania dużej uwagi do szczegółów.

    W przypadku jednak sprzedaży online, poza dopilnowaniem poprawności dokumentów, nierzadko do jego zadań należy wychwytywanie błędów na stronie sklepu internetowego i kontakt z działem informatycznym w celu usprawnienia jego działania.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

     

    Ważnym zadaniem asystenta sprzedaży internetowej będzie również dopilnowanie wysyłki produktów w odpowiednim terminie. Trochę inaczej stanowisko to funkcjonuje w przypadku sprzedaży terenowej. W tym wypadku, asystent sprzedaży zajmuje się pierwszym kontaktem telefonicznym z klientem, sprawuje piecze nad grafikiem handlowca, a nierzadko znajduje się w roli wysłannika.

    To właśnie na barkach asystenta sprzedaży terenowej jest przekonaniu klienta do odbycia spotkania z handlowcem bądź udziału w prezentacji, a więc umiejętności interpersonalne są absolutnie niezbędne na tym stanowisku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza