Specjalista do spraw sprzedaży powinien być profesjonalistą w swojej dziedzinie, a techniki sprzedaży, jego narzędziami. Powstały one po ty by pomóc ludziom nabyć to, czego potrzebują.
Jedną z nich jest tak zwany „cold calling”, czyli proces nawiązywania kontaktu z nieznanym wcześniej klientem, o którym nic nie wiemy. Szczególnie rozpowszechniona jest przy sprzedaży bezpośredniej, gdzie specjalista chodzi od drzwi do drzwi próbując zainteresować ludzi swoją ofertą, jaki i w wypadku telesprzedaży. Nazwa pochodzi od tego, że większość telefonów czy osób nie jest zainteresowana naszą ofertą.
Wielokrotnie odłożą, więc one słuchawkę i nie będą chciały z nami rozmawiać, co stanowi poważną wadę tej metody. Kolejną metodą jest metoda aktywizujących pytań, polegająca na zadawaniu pytań w toku prezentacji produktu, które wymagają pewnej dozy zaangażowania po stronie klienta.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Nie mogą to być pytania, na które można odpowiedzieć bez zastanowienia lub krótkim „tak lub nie”. Za przykład może nam posłużyć sytuacja sprzedaży samochodu. Sprzedawca może spytać klienta czy woli system audio z wejściem usb, cd i dvd czy tylko cd.
To pytanie wymaga krótkiego zastanowienia po stronie klienta, poza tym, jeśli w samochodzie już jest zainstalowany system CD to przekonanie klienta do bardziej rozbudowanej opcji leży w interesie sprzedawcy.
Oczywiście istnieje o wiele więcej technik sprzedaży, można wręcz powiedzieć, że każdy sprzedawca ma własną technikę. Kluczową kwestią z punktu widzenia sprzedawcy, jest wyczucie właściwego momentu by zadać pytanie, lub przedłożyć propozycję. Niezależnie od zastosowanej techniki zrozumienie emocji i potrzeb klienta jest najistotniejsze.