Jakie są techniki sprzedaży?

Specjalista do spraw sprzedaży powinien być profesjonalistą w swojej dziedzinie, a techniki sprzedaży, jego narzędziami. Powstały one po ty by pomóc ludziom nabyć to, czego potrzebują. 

zdjęcie - (the_title())

Specjalista do spraw sprzedaży powinien być profesjonalistą w swojej dziedzinie, a techniki sprzedaży, jego narzędziami. Powstały one po ty by pomóc ludziom nabyć to, czego potrzebują.

Jedną z nich jest tak zwany „cold calling”, czyli proces nawiązywania kontaktu z nieznanym wcześniej klientem, o którym nic nie wiemy. Szczególnie rozpowszechniona jest przy sprzedaży bezpośredniej, gdzie specjalista chodzi od drzwi do drzwi próbując zainteresować ludzi swoją ofertą, jaki i w wypadku telesprzedaży. Nazwa pochodzi od tego, że większość telefonów czy osób nie jest zainteresowana naszą ofertą.

Wielokrotnie odłożą, więc one słuchawkę i nie będą chciały z nami rozmawiać, co stanowi poważną wadę tej metody. Kolejną metodą jest metoda aktywizujących pytań, polegająca na zadawaniu pytań w toku prezentacji produktu, które wymagają pewnej dozy zaangażowania po stronie klienta.

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

Zapraszamy.

 

Nie mogą to być pytania, na które można odpowiedzieć bez zastanowienia lub krótkim „tak lub nie”. Za przykład może nam posłużyć sytuacja sprzedaży samochodu. Sprzedawca może spytać klienta czy woli system audio z wejściem usb, cd i dvd czy tylko cd.

To pytanie wymaga krótkiego zastanowienia po stronie klienta, poza tym, jeśli w samochodzie już jest zainstalowany system CD to przekonanie klienta do bardziej rozbudowanej opcji leży w interesie sprzedawcy.

Oczywiście istnieje o wiele więcej technik sprzedaży, można wręcz powiedzieć, że każdy sprzedawca ma własną technikę. Kluczową kwestią z punktu widzenia sprzedawcy, jest wyczucie właściwego momentu by zadać pytanie, lub przedłożyć propozycję. Niezależnie od zastosowanej techniki zrozumienie emocji i potrzeb klienta jest najistotniejsze.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.