Jakie są techniki sprzedaży?

Specjalista do spraw sprzedaży powinien być profesjonalistą w swojej dziedzinie, a techniki sprzedaży, jego narzędziami. Powstały one po ty by pomóc ludziom nabyć to, czego potrzebują. 

zdjęcie - (the_title())

    Specjalista do spraw sprzedaży powinien być profesjonalistą w swojej dziedzinie, a techniki sprzedaży, jego narzędziami. Powstały one po ty by pomóc ludziom nabyć to, czego potrzebują.

    Jedną z nich jest tak zwany „cold calling”, czyli proces nawiązywania kontaktu z nieznanym wcześniej klientem, o którym nic nie wiemy. Szczególnie rozpowszechniona jest przy sprzedaży bezpośredniej, gdzie specjalista chodzi od drzwi do drzwi próbując zainteresować ludzi swoją ofertą, jaki i w wypadku telesprzedaży. Nazwa pochodzi od tego, że większość telefonów czy osób nie jest zainteresowana naszą ofertą.

    Wielokrotnie odłożą, więc one słuchawkę i nie będą chciały z nami rozmawiać, co stanowi poważną wadę tej metody. Kolejną metodą jest metoda aktywizujących pytań, polegająca na zadawaniu pytań w toku prezentacji produktu, które wymagają pewnej dozy zaangażowania po stronie klienta.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

     

    Nie mogą to być pytania, na które można odpowiedzieć bez zastanowienia lub krótkim „tak lub nie”. Za przykład może nam posłużyć sytuacja sprzedaży samochodu. Sprzedawca może spytać klienta czy woli system audio z wejściem usb, cd i dvd czy tylko cd.

    To pytanie wymaga krótkiego zastanowienia po stronie klienta, poza tym, jeśli w samochodzie już jest zainstalowany system CD to przekonanie klienta do bardziej rozbudowanej opcji leży w interesie sprzedawcy.

    Oczywiście istnieje o wiele więcej technik sprzedaży, można wręcz powiedzieć, że każdy sprzedawca ma własną technikę. Kluczową kwestią z punktu widzenia sprzedawcy, jest wyczucie właściwego momentu by zadać pytanie, lub przedłożyć propozycję. Niezależnie od zastosowanej techniki zrozumienie emocji i potrzeb klienta jest najistotniejsze.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.