Sprzedaż b2b, co to jest?

Za każdym zakupem konsumenta stoi sieć transakcji b2b (business to business). Proste zakupy w supermarkecie, są możliwe tylko dzięki niewidzialnym dla klientów strukturą wspierającym takie transakcje. 

zdjęcie - (the_title())

    Za każdym zakupem konsumenta stoi sieć transakcji b2b (business to business). Proste zakupy w supermarkecie, są możliwe tylko dzięki niewidzialnym dla klientów strukturą wspierającym takie transakcje. Tym, co odróżnia je od klasycznej sprzedaży jest to, że celem nie jest indywidualny konsument, a inna firma lub organizacja. Takie transakcje obejmują zwykle zamówienia ogromnych ilości dóbr i materiałów, niespotykanych w sprzedaży detalicznej.

    Na przykład sklep z butami kupujący swój towar od hurtownika, zamawia 1000 par butów, a sprzedaje je po parze na klienta. Żaden indywidualny klient nie potrzebuje takiej ilości towaru.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Rozmawiaj z klientem tak, żeby zaufał Ci. Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Wybierz najskuteczniejszy model negocjacyjny. Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj strategie Twojego rozmówcy. Zobacz szkolenia: szkolenia sprzedażowe, szkolenia z negocjacji, szkolenie techniki sprzedaży.

     

    Transakcje b2b wymagają dużo większego poziomu wiedzy i profesjonalizmu od specjalistów do spraw sprzedaży. W porównaniu z zakupami detalicznych, większe znaczenie ma tutaj negocjacja ceny produktu, ponieważ obie strony chcą osiągnąć maksymalny zysk.

    Przy sprzedaży detalicznej klient jest w stanie wydać więcej na pojedynczy produkt, ponieważ poza ceną interesują go także inne czynniki, ma on swoje przyzwyczajenia i preferencje, nie zawsze wybiera on najkorzystniejszą cenowo ofertę, ponieważ zazwyczaj interesuje go nabycie i posiadanie danej rzeczy, a nie jej dalsza sprzedaż, więc nie liczy on każdej złotówki wydanej na produkt, bo nie interesuje go zarobek na niej.

    W wypadku transakcji B2B obie strony wykonują kalkulacje, tak by na każdej transakcji uzyskać wysoką stopę zwrotu inwestycji. Dlatego też realizacja transakcji przy sprzedaży b2b zajmuje wiele więcej.

    Ze strony hurtowników sprzedaż b2b też nie jest łatwym orzechem do zgryzienia. Baza konsumentów ich dóbr i usług jest ograniczona, nie posiadają oni zwykle własnej infrastruktury sprzedaży detalicznej, więc są zależni od zamówień innych firm. Dlatego muszą oni oferować bardziej konkurencyjne ceny i utrzymywać jak najlepsze relacje z klientami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.