Sprzedaż b2b, co to jest?

Za każdym zakupem konsumenta stoi sieć transakcji b2b (business to business). Proste zakupy w supermarkecie, są możliwe tylko dzięki niewidzialnym dla klientów strukturą wspierającym takie transakcje. 

zdjęcie - (the_title())

Za każdym zakupem konsumenta stoi sieć transakcji b2b (business to business). Proste zakupy w supermarkecie, są możliwe tylko dzięki niewidzialnym dla klientów strukturą wspierającym takie transakcje. Tym, co odróżnia je od klasycznej sprzedaży jest to, że celem nie jest indywidualny konsument, a inna firma lub organizacja. Takie transakcje obejmują zwykle zamówienia ogromnych ilości dóbr i materiałów, niespotykanych w sprzedaży detalicznej.

Na przykład sklep z butami kupujący swój towar od hurtownika, zamawia 1000 par butów, a sprzedaje je po parze na klienta. Żaden indywidualny klient nie potrzebuje takiej ilości towaru.

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Rozmawiaj z klientem tak, żeby zaufał Ci. Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Wybierz najskuteczniejszy model negocjacyjny. Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj strategie Twojego rozmówcy. Zobacz szkolenia: szkolenia sprzedażowe, szkolenia z negocjacji, szkolenie techniki sprzedaży.

 

Transakcje b2b wymagają dużo większego poziomu wiedzy i profesjonalizmu od specjalistów do spraw sprzedaży. W porównaniu z zakupami detalicznych, większe znaczenie ma tutaj negocjacja ceny produktu, ponieważ obie strony chcą osiągnąć maksymalny zysk.

Przy sprzedaży detalicznej klient jest w stanie wydać więcej na pojedynczy produkt, ponieważ poza ceną interesują go także inne czynniki, ma on swoje przyzwyczajenia i preferencje, nie zawsze wybiera on najkorzystniejszą cenowo ofertę, ponieważ zazwyczaj interesuje go nabycie i posiadanie danej rzeczy, a nie jej dalsza sprzedaż, więc nie liczy on każdej złotówki wydanej na produkt, bo nie interesuje go zarobek na niej.

W wypadku transakcji B2B obie strony wykonują kalkulacje, tak by na każdej transakcji uzyskać wysoką stopę zwrotu inwestycji. Dlatego też realizacja transakcji przy sprzedaży b2b zajmuje wiele więcej.

Ze strony hurtowników sprzedaż b2b też nie jest łatwym orzechem do zgryzienia. Baza konsumentów ich dóbr i usług jest ograniczona, nie posiadają oni zwykle własnej infrastruktury sprzedaży detalicznej, więc są zależni od zamówień innych firm. Dlatego muszą oni oferować bardziej konkurencyjne ceny i utrzymywać jak najlepsze relacje z klientami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.