Co to jest sektor B2B

B2B czyli angielskie business-to-business to określenie ogółu transakcji jakie zawierane są co najmniej między dwoma podmiotami gospodarczymi.

NEGOCJACJE - taktyki mistrzów
szkolenie na zamówienie/szkolenie zamknięte
NEGOCJACJE - taktyki mistrzów
Jeśli miałbym osiem godzin aby ściąć drzewo, poświęciłbym sześć z nich na ostrzenie mojego topora
Sprzedaż dla działów niehandlowych
szkolenie na zamówienie/szkolenie zamknięte
Sprzedaż dla działów niehandlowych
Każdy kto ma kontakt z klientem, sprzedaje.

Co to jest sektor B2B


B2B i jego znaczenie w marketingu

B2B to skrót pochodzący z języka angielskiego - business to business. Są to transakcje pomiędzy podmiotami gospodarczymi niezależnie od ich ilości. Jest to forma biznesu internetowego, gdyż w obecnych czasach trudno wyobrazić sobie relacje zachodzące między przedsiębiorstwami bez formy internetowej.

Obszary na jakich występuje business to business

Business to Business obejmuje obszary, które w dużej mierze uzależnione są od typu, a także rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Na samym początku największe znaczenie ma przygotowanie określonej oferty.

Drugim krokiem jest zbieranie zamówień od potencjalnych kontrahentów. Następnie koniecznie należy potwierdzić daną ofertę i dokonać płatności. W tym przypadku może to być zarówno płatność internetowa, jak i pre płatność. Towar wydany jest do danego podmiotu gospodarczego wraz z dokumentami potwierdzającymi realizację zamówienia.

Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

W tym przypadku należy również dołączyć dokumenty dotyczące reklamacji, zwrotu, a także zawrzeć potwierdzenie serwisu gwarancyjnego. Kluczowe znaczenie ma tutaj reklama i szeroko rozumiany e-marketing, aby dotrzeć do przedsiębiorstw.

Przykładem obszarów działalności może być np. rynek kosmetyczny, to jest firma kosmetyczna, która zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy krem nawilżający, jednocześnie redukujący zmarszczki. Aby sprawdzić czy towar będzie miał rację zbytu, koniecznie należy rozpoznać rynek, następnie zaprezentować ofertę przedstawicielom handlowym zajmującym się sprzedażą kosmetyków.

Tutaj należy również zwrócić uwagę na przeprowadzenie badań społecznych, mogą być one w formie zogniskowanych wywiadów grupowych, podczas których zaprezentuje się nową ofertę. Warto przy tym dobrać odpowiednią grupę wiekową do której dedykowany jest produkt. Po określonym czasie i opracowaniu wyników badań można rozpocząć zbieranie zamówień na podstawie ustalonych warunków, które obejmują cenę, formę dostawy i czas realizacji zamówienia.

Ostatnim krokiem jest ustalenie formy płatności. Oczywiście wszystko musi być potwierdzone stosownymi dokumentami.

Horyzontalny i wertykalny rynek Business to Business

Handel pomiędzy przedsiębiorstwami odbywa się na dwóch płaszczyznach. W przypadku rynku wertykalnego jest to jeden sektor czy branża. W przypadku rynku horyzontalnego dokonywane są transakcje pomiędzy firmami różnych branż.

Wszystkie kontakty jakie zachodzą w relacjach business to business muszą być sprawne, a także odpowiednio zaplanowane. Aby dotrzeć do klienta koniecznie należy zaproponować korzystną ofertę, ale także sposób jej realizacji musi być szybki. Niezależnie czy dotyczy to rynku wertykalnego czy też rynku horyzontalnego.

Przykładem transakcji horyzontalnej może być sprzedaż mebli przez ich producenta do sieci hoteli. Z kolei rynek wertykalny może obejmować sprzedaż mebli do sklepu meblarskiego oferującego meble różnych producentów.

Technologie informatyczne w business to business

Cały model business to business w dużej mierze musi opierać się na informatyce i kontaktach online. Dzięki temu dotarcie do klienta jest stosunkowo proste, ale również znacząco można przyspieszyć realizację zadań.

Zatem sprzedaż odbywa się na dedykowanych portalach, a nawet serwisach aukcyjnych. Kropką nad i są oprogramowania dla firm.

Dzięki wydajnemu serwerowi wszelkie procesy transakcyjne są skrócone do minimum. Można złożyć więcej zamówień, a także więcej zrealizować, co w dużej mierze przekłada się na przyrost dochodów i optymalizację kosztów. Nie można również nie poruszyć aspektu bezpieczeństwa, gdyż w przypadku dokonywanych płatności można zastosować połączenia kodowane, dzięki którym wszystkie transakcje są bezpieczne.

Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.

Można również na bieżąco śledzić zamówienie, zatem kontrahent na każdym etapie informowany jest o postępach w tranzycie.

Czym różni się B2B od B2C?

W internecie i szeroko rozumianym biznesie internetowym oprócz Business to Business występuje także B2C, które można przetłumaczyć jako business to consumer zatem oznacza to iż firma prowadzi interesy z klientem detalicznym.

Zatem dane przedsiębiorstwo składa propozycję klientowi detalicznemu. Taka propozycja może mieć formę reklamy w internecie, gdyż przedsiębiorstwa korzystają często z usługi Google Adwords, a osobom, które trafiają na ich stronę wyświetlają reklamę, dzięki plikom cookies.

Na rynku występuje niezwykle konkurencja zatem niezwykle istotne znaczenie ma dotarcie do klienta, niezależnie czy jest to klient indywidualny czy firma. Zatem oferowany produkt nie tylko musi spełniać normy jakościowe, ale również nadrzędne znaczenie ma cena oraz sposób realizacji zamówienia, a także szeroko rozumiany marketing.

Zatem wykorzystanie kampanii Google może mieć tutaj duże znaczenie, zarówno w kontaktach Business to Business, jak i B2C. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest bezpieczeństwo transakcji, gdyż płatność może być w formie bezgotówkowej. Klient może również na bieżąco monitorować swoje zamówienie online, co również stanowi dla niego oszczędność czasu, podobnie jak w przypadku transakcji business to business.

CHALLENGER SALE -  Sprzedaż prowokatywna
szkolenie na zamówienie/szkolenie zamknięte
CHALLENGER SALE -  Sprzedaż prowokatywna
Działaj tak, żeby spotkanie z Tobą było wartością dla Klienta
Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Uruchamiamy napęd sprzedażowy poprzez szkolenia

Dysponujemy szerokim portfolio  szkoleń sprzedażowych: od  podstawowych technik sprzedaży przez challanger sale po autorskie Seek&Sale Training. Propozycję uzupełniają szkolenia z negocjacji na kilku poziomach, szkolenie z obsługi klienta oraz zestaw szkoleń z wywierania wpływu, psychologii sprzedaży i psychomanipulacji. Zapraszamy!

 
Zobacz:
Webinary, Interaktywne Szkolenia Online
Zobacz szkolenia powiązane z tematem artykułu:
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Sprzedaż narracyjna
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Techniki prezentacji „mniej znaczy więcej”
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd., Prawo
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły:

Już początki wynalezienia telefonu oznaczały dla całej ludzkości znaczne ułatwienie w międzyludzkiej komunikacji.
Jak pokazują dane statystyczne bazujące na rozmaitych badaniach marketingowych jedynie niespełna 2 % wszystkich sprzedaży następuje przy pierwszym bezpośrednim spotkaniu sprzedawcy z klientem.
W wielu miastach, szczególnie tych większych dość często spotkać można oferty szkoleń na profesjonalnego sprzedawcę.
Uczestnictwo w zajęciach czy też grach mających na celu tworzenie zespołu, czyli tak zwany teambuilding często jest dla wielu pracowników czymś, co rodzi w nich opór.
Bycie liderem to wyzwanie. Czasami trudno jest mu podołać, dlatego też wiele firm z długoletnim doświadczeniem oferuje szkolenie z przywództwa. Osoba, która w efektywny sposób chce przewodzić ludziom, zajmować kierownicze stanowisko w firmie i wykazać się sukcesem w tej dziedzinie musi być podatna na zmiany.

Szkolenia sprzedażowe online

zobacz najbliższe webinary.
2020-09- 7
7 września 2020 - 8 września 2020
2020-09- 8
Szkolenie online Szkolenie online
Rozmowa obsługowa z klientem to czas cementowania relacji i budowania lojalności. Trudne sytuacje właściwie obsłużone zwiększają przywiązanie klienta do firmy, jest to autentycznie doceniane. Z drugiej strony brak właściwiej reakcji prowadzi do erozji relacji i gotowości klienta do zmiany swoich decyzji zakupowych.  Dobrze poprowadzona rozmowa to szereg działań zarówno w warstwie merytorycznej, jak również (przede wszystkim) w warstwie psychologicznej.
2020-09- 7
7 września 2020
2020-09- 7
Szkolenie online Szkolenie online
Dziś największe wyzwanie dla menedżera sprzedaży to zapewnienie ciągłości sprzedaży oraz utrzymanie kontaktów z klientami. To poziom minimum. Najlepsi wykorzystają ten czas na dotarcie do klientów, którzy w spokojnych czasach pracowali z konkurencją.
2020-09- 9
9 września 2020
2020-09- 9
Szkolenie online Szkolenie online
Epidemia COVID-19 wywróciła tradycyjny model sprzedaży bazujący na spotkaniach bezpośrednich. Nikt nie wie na jak długo – wiadomo jednak, że będzie to okres, którego po prostu nie można przeczekać.
Obecny artykuł
Co to jest sektor B2B
Następny artykuł

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl

Najbliższe terminy szkoleń związane z tym artykułem

Seek&Sale Training – jak zostać hunterem®
TOP szkoleń sprzedażowych. Formuła mentoringowa - uczestnicy dostają innowacyjne, ale już sprawdzone rozwiązania i techniki sprzedaży, które...
Modern sales techniques
Trening adresowany, dla tych którzy mają za sobą tradycyjne szkolenia sprzedażowe, dla których etapy sprzedaży, badanie potrzeb i język korzyści...

Najpopularniejsze artykuły w tym dziale

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
Gamma na FBGamma w LN
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji