Telemarketing, jak rozmawiać z klientem?

Nie ma wątpliwości, że kompetencje komunikacyjne są niezbędne do wykonywania pracy telemarketera. Nie mniej istotne jest to, w jaki sposób potrafimy je wykorzystać.

Gamma - Telemarketing, jak rozmawiać z klientem?

    Nie ma wątpliwości, że kompetencje komunikacyjne są niezbędne do wykonywania pracy telemarketera. Nie mniej istotne jest to, w jaki sposób potrafimy je wykorzystać. Kontakt telefoniczny stwarza pewne trudności, jakoś połączenia może być różna, trudniej jest porozumiewać się nie widząc reakcji klienta na to, co mówimy.

    Zwykle rozmowa telefoniczna trawa od 3 do 5 minut, ale jeśli się będzie trwać dłużej to nie jest to zły znak. Najbardziej istotną kwestią w pracy telemarketera jest zainteresowanie odbiorcy usługą lub towarem, który reklamujemy.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

     

    Możemy zrobić to na wiele sposobów, kiedy już nawiążemy kontakt z naszym rozmówcą. Najczęściej to właśnie ta część sprawia najwięcej kłopotów. Warto rozpocząć rozmowę od pytania, które zainteresuje naszego rozmówcę i wymusi na nim pewne zaangażowanie.

    Później należy zadbać o to by dostosować treść do potrzeb naszego rozmówcy. Warto przygotować sobie listę zalet naszego produktu, którą w razie potrzeby możemy przytoczyć naszemu klientowi. Jeśli wyrazi on zainteresowanie naszym produktem lub usługą warto od razu spróbować sfinalizować transakcję, jednak w sposób mało natarczywy, tak, aby klient nie zniechęcił się, jeśli nie zawrzemy umowy teraz, zawsze jest szansa, że uda się to zrobić w czasie następnej rozmowy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza