Czy masz wrażenie, że Twoi pracownicy przez większą część dnia pracy zastanawiają się jak pracować, żeby się nie przepracować? Albo mimo, że nie są obłożeni zbyt dużą ilością zadań nie są w stanie obrobić się ze swoją pracą w terminie?
Istnieje taka grupa ludzi, którzy dobrze potrafią się zorganizować, kiedy mają nawał pracy – wzorcowo wręcz sobie wtedy priorytetyzują zadania, potrafią się maksymalnie skupić i działać. Jednak kiedy do wykonania mają jedną lub dwie rzeczy wciąż je odkładają na bliżej nieokreślone później i wszystko się rozjeżdża.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Są, też osoby, które dobrze się czują, kiedy do wykonania mają swoją ściśle określoną działkę, a jak dostaną zlecenie ekstra, to po prostu się gubią. Jak temu zaradzić? Każdy dobry menadżer wie, że pracę trzeba dobrze zaplanować. I to nie tylko własną lecz także osób mu podlegających. Oprócz bowiem osobistych predyspozycji do organizowania pracy własnej przez pracowników może się okazać, że także zadania nie są przydzielone właściwie i jedni muszą robić po godzinach, inni zaś szukają sposobów na zabicie nudy w pracy.
Efektywne zarządzanie czasem pracy pozwala nie tylko właściwie wykorzystać potencjał pracowników, ale również przynosi realne korzyści finansowe (niewypłacanie nadgodzin, zmniejszenie zatrudnienia – niektóre etaty mogą się okazać zbędne).
Dobrego zarządzania czasem (swoim i innych) można się nauczyć. Wspierają w tym wszelkiego rodzaju kursy i warsztaty. Może się jednak okazać, że nie tylko menadżerowie powinni takie szkolenie odbyć, ale również pracownicy, którzy mają problem z ustaleniem sobie kolejności i czasochłonności zadań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Umiejętność wyrażania swoich myśli w zrozumiały sposób oraz uważnego słuchania innych to podstawowe kompetencje w miejscu pracy oraz w życiu prywatnym. Twórz pozytywne relacje w swoim miejscu pracy. Zmiana zaczyna się od Ciebie. Dowiedz się jak komunikować się skutecznie.Zobacz:
Może również konieczne okazać się zastąpienie niereformowalnych pracowników innymi, takimi, którzy do pracy się garną i chętnie swoje obowiązki wypełniają. Niestety są bowiem również takie osoby, które zawsze będą robić tak, by się nie narobić i pilnować będą tylko czasu na kawę, przerwę na lunch, czy papierosa, a robotę będą spychać na innych. I okazuje się zazwyczaj, że są to jednostki niereformowalne.