Czym jest i jakie korzyści daje certyfikat PRINCE2?
Na dzisiejszym jakże wymagającym rynku pracy certyfikat PRINCE2 stanowi pewnego rodzaju potwierdzenie wysokiego poziomu znajomości techniki zarządzania projektami, jaką jest właśnie PRINCE2 (stosowana coraz powszechniej, a co za tym idzie logicznym jest, iż takich szkoleń na rynku pojawia się coraz więcej).
PRINCE2 jest jedną z wieli metod stosowanych współcześnie do efektywnego zarządzania projektami. Ze względu na swoje liczne atuty ta metodyka zyskuje sobie coraz bardziej na popularności, powoli, ale systematycznie wypierając przy tym inne.
W przypadku tej metody projekt stanowi tymczasową organizację, która powołana została w celu dostarczenia jednego lub więcej produktów biznesowych. Wszystko odbywa się tu wedle bardzo ściśle ustalonych zasad, których zarówno zarządzający projektem, jak i osoby go tworzące bezwzględnie muszą się trzymać (często zasady te są uwzględnione przede wszystkim w Uzasadnieniach Biznesowych).
Metoda PRINCE2 przede wszystkim wykorzystywana jest przy jednorazowych i unikalnych pod wieloma względami przedsięwzięciach, których zaistnienie przede wszystkim nastawione jest na zmiany (dotyczące np. wprowadzenia na rynek zupełne nowego produktu czy poszerzenie oferty o całkiem nowe, nie stosowane dotychczas usługi).
Każdy projekt, który realizowany jest w oparciu i zasady metody PRINCE2 kończy się powstaniem pewnego produktu (który może być inny w zależności od danego przypadku, czyli może być to zarówno system IT, jak i opracowane starannie szkolenie o dowolnej tematyce, a nawet obiekt budowlany, tu przykładów podać można naprawdę bardzo wiele).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poprowadź swój zespół do sukcesu i rozwijaj swoje kompetencje menadżerskie dzięki naszym szkoleniom menadżerskimSprawdź:
Po zapoznaniu się szczegółowo z zasadami jakimi rządzi się PRINCE2 można dowiedzieć się przede wszystkim:
- jakie działania należy podjąć w celu rozpoczęcia realizacji projektu,
- kim w cyklu życia projektu jest osoba/.osoby, które decydują o rozpoczęciu, kontynuacji czy zakończeniu realizacji danego projektu,
- podział informacji w zależności od pełnionej w projektowym zespole funkcji,
- jakie zadania przede wszystkim stoją do zrealizowania przed kierownikiem projektu,
- jakie są zasady postępowania w przypadkach, gdy realizacja projektu nie przebiega z wyznaczonym jego planem,
- jak należy prawidłowo zamknąć projekt, aby móc się cieszyć w pełni z jego możliwie jak najbardziej satysfakcjonującego zakończenia.
Stosowanie metody zarządzania projektami, jaką jest PRINCE2 można uzyskać przede wszystkim:
- niskie koszty zapasów oraz kosztów produkcyjnych pojawiających się niemal na każdym etapie realizacji projektu (w zależności od jego specyfiki koszty te mogą być oczywiście mniejsze bądź większe),
- stosunkowo wysoką produktywność produkcji, przy optymalnym nakładzie pracy do realizacji wyznaczonych celów,
- znacznie większą sprawność w funkcjonowaniu i zarządzaniu daną organizacją, co przy zastosowaniu odpowiednich zasad można zrealizować już na podstawie realizacji jednego projektu,
- pozyskać bardzo wysoką jakość produkcji oraz usług, jakie powstają w czasie realizacji danego przedsięwzięcia,
- sprowadzenie realizacji projektu do krótkich cykli, pozwalających na osiągnięcie optymalnych efektów.
Oczywiście, aby być szczęśliwym posiadaczem cennego certyfikatu PRINCE2, należy oczywiście ukończyć z pozytywnym wynikiem stosowne szkolenie w certyfikowanej placówce edukacyjnej.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.
Realizujemy szkolenia online, webinary i projekty hybrydowe.
Sprawdź nasze kursy i szkolenia online:
Osoba posiadająca certyfikat PRINCE2 przede wszystkim:
- zna doskonale wszystkie działania, jakie należy przede wszystkim podjąć, aby projekt osiągną oczekiwany sukces,
- idealnie odnajduje się w budowie każdej organizacji projektowej, doskonale znając rolę i zadania do spełnienia wszystkich jej członków,
- doskonale wie, kto i na jakim etapie realizacji danego projektu jest osobą odpowiedzialną za podejmowanie tych najważniejszych decyzji, od których zależy powodzenie lub niepowodzenie danego przedsięwzięcia,
- jest w stanie efektywnie specjalnym językiem komunikować się z poszczególnymi osobami wchodzącymi w skład zespołu projektowego,
- jest w stanie samodzielnie stworzyć niezbędną przy realizacji każdego projektu dokumentację.