Jak dbać o dobrostan (wellbeing) pracowników w firmie?
Zadowolenie z wykonywanej pracy jest bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Satysfakcję powinna dawać nie tylko płaca, jaką otrzymamy za wykonywane obowiązki, ale również efekty pracy, atmosfera w miejscu pracy, satysfakcja z tego, czym się zajmujemy, czy choćby status społeczny jaki osiągamy, dzięki pracy.
Wszystko to, a nawet znacznie więcej wpływa na nasze zadowolenie z pracy. Czy jednak wellbeing jest naprawdę aż tak ważny?
Co może się stać, jeśli nie czujemy się szczęśliwi w pracy?
Satysfakcja ze wszystkiego co wiąże się z naszą pracą jest niezwykle ważna. Szybko przenosi się bowiem na całe nasze życie. Brak satysfakcji z pracy szybko rzutuje na niezadowolenie z życia ogólnie, w tym również z życia prywatnego.
Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że brak zadowolenia z pracy przygnębia nas, jest powodem smutku, zaniżonej samooceny, braku pewności siebie i trwale wpędza nas w zły nastrój.
Zdarza się, że już samo pójście do pracy może wiązać się z ogromnym stresem i wywoływać sporo negatywnych emocji. Aby temu zapobiec, należy zrobić wszystko, by zadbać o pozytywne nastawienie do pracy, znaleźć powody do satysfakcji i cieszyć się z każdego, nawet najmniejszego sukcesu. Jednak największy wpływ na satysfakcję z pracy ma przełożony.
Jak kierownik może zadbać o satysfakcję z pracy wszystkich pracowników?
Choć pierwszą rzeczą, o jakiej większość z nas pomyślała jest podniesienie wynagrodzenia, to jednak nie jest to kluczowym elementem.
Szkolenia biznesowe dotyczące tego zagadnienia jasno wskazują, że na zadowolenie z pracy pracowników składa się znacznie więcej elementów. Wśród nich z pewnością wysoką pozycję zajmować będzie przyjazna atmosfera w miejscu pracy.
Życzliwość, szacunek i współpraca wszystkich pracowników pomiędzy sobą, a także przełożonego względem pracowników bez wątpienia zagwarantują znacznie lepszy nastrój w miejscu pracy.
Szkolenie otwarte dedykowane pracownikom firm, które dotyczy prawidłowej komunikacji w miejscu pracy jasno pokazuje, jak ważna jest komunikacja pomiędzy pracownikami, jak powinni oni odnosić się względem siebie, a także jak nie dopuszczać do powstawania konfliktów w miejscu pracy. Podczas szkolenia można dowiedzieć się także, jak rozwiązywać ewentualne konflikty, jeśli do takich dojdzie.
Kto jest odpowiedzialny za wellbeing pracowników w firmie?
Choć atmosferę w miejscu pracy tworzą wszyscy pracownicy, to główna odpowiedzialność spada na managerów, kierowników czy liderów grupy. To w ich rękach spoczywa piecza nad wszystkimi pracownikami w zespole, motywowanie pracowników czy choćby ich pozytywne nastawienie do pracy.
Szkolenia zamknięte dedykowane osobom zarządzającym innymi ludźmi traktują w dużej mierze własnie o tym, w jaki sposób sprawiać, by pracownicy czuli się zadowoleni ze swojej pracy.
Szkolenie zamknięte dotyczące wellbeing daje pełną wiedzę na temat tego, co daje pracownikom prawdziwą satysfakcję i w jaki sposób o nie zadbać.
O czym nie wolno zapominać, gdy chcemy zadbać o dobrostan pracowników?
Wellbeing pracowników to nie tylko sama satysfakcja z pracy i atmosfery w miejscu pracy, ale znacznie więcej. Na dobrostan wpływa między innymi poziom stresu w pracy, ilość naprawdę skomplikowanych zadań, jakie są powierzane pracownikom, jak również możliwość odpoczynku.
Firma szkoleniowa, która organizuje szkolenia dotyczące dobrostanu w miejscu pracy wskazuje na to, iż wypoczynek jest jednym z kluczowych elementów dobrostanu pracowników.
Każdy pracownik potrzebuje wypoczynku, przerwy od pracy i to nie tylko takiej w ciągu dnia pracy, ale również dłuższy wypoczynek najlepiej powiązany z wyjazdem na urlop. Taki wypoczynek jest w szczególności istotny w przypadku pracowników, którzy w swojej pracy są narażeni na szczególnie dużą dawkę stresu.
Tacy pracownicy podczas urlopu mogą się całkowicie odprężyć, zregenerować swoje siły, zadbać o swoje zdrowie i nabrać sil do dalszej pracy.
Po powrocie z urlopu, pracownik ma wiele energii i ochoty do dalszego działania, jest gotowy na kolejne wyzwania i chętnie podejmuje się dalszych działań. Jest to więc również niezastąpionym sposobem na zapewnienie dobrostanu pracowników.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.