Jak dbać o dobrostan (wellbeing) pracowników w firmie?

Zadowolenie z wykonywanej pracy jest bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Satysfakcję powinna dawać nie tylko płaca, jaką otrzymamy za wykonywane obowiązki, ale również efekty pracy, atmosfera w miejscu pracy, satysfakcja z tego, czym się zajmujemy, czy choćby status społeczny jaki osiągamy, dzięki pracy.

8 stycznia 2019
zdjęcie - Jak dbać o dobrostan (wellbeing) pracowników w firmie?

Jak dbać o dobrostan (wellbeing) pracowników w firmie?


Zadowolenie z wykonywanej pracy jest bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Satysfakcję powinna dawać nie tylko płaca, jaką otrzymamy za wykonywane obowiązki, ale również efekty pracy, atmosfera w miejscu pracy, satysfakcja z tego, czym się zajmujemy, czy choćby status społeczny jaki osiągamy, dzięki pracy.

Wszystko to, a nawet znacznie więcej wpływa na nasze zadowolenie z pracy. Czy jednak wellbeing jest naprawdę aż tak ważny?

Co może się stać, jeśli nie czujemy się szczęśliwi w pracy?

Satysfakcja ze wszystkiego co wiąże się z naszą pracą jest niezwykle ważna. Szybko przenosi się bowiem na całe nasze życie. Brak satysfakcji z pracy szybko rzutuje na niezadowolenie z życia ogólnie, w tym również z życia prywatnego.

Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że brak zadowolenia z pracy przygnębia nas, jest powodem smutku, zaniżonej samooceny, braku pewności siebie i trwale wpędza nas w zły nastrój.

Zdarza się, że już samo pójście do pracy może wiązać się z ogromnym stresem i wywoływać sporo negatywnych emocji. Aby temu zapobiec, należy zrobić wszystko, by zadbać o pozytywne nastawienie do pracy, znaleźć powody do satysfakcji i cieszyć się z każdego, nawet najmniejszego sukcesu. Jednak największy wpływ na satysfakcję z pracy ma przełożony.

Jak kierownik może zadbać o satysfakcję z pracy wszystkich pracowników?

Choć pierwszą rzeczą, o jakiej większość z nas pomyślała jest podniesienie wynagrodzenia, to jednak nie jest to kluczowym elementem.

Szkolenia biznesowe dotyczące tego zagadnienia jasno wskazują, że na zadowolenie z pracy pracowników składa się znacznie więcej elementów. Wśród nich z pewnością wysoką pozycję zajmować będzie przyjazna atmosfera w miejscu pracy.

Życzliwość, szacunek i współpraca wszystkich pracowników pomiędzy sobą, a także przełożonego względem pracowników bez wątpienia zagwarantują znacznie lepszy nastrój w miejscu pracy.

Szkolenie otwarte dedykowane pracownikom firm, które dotyczy prawidłowej komunikacji w miejscu pracy jasno pokazuje, jak ważna jest komunikacja pomiędzy pracownikami, jak powinni oni odnosić się względem siebie, a także jak nie dopuszczać do powstawania konfliktów w miejscu pracy. Podczas szkolenia można dowiedzieć się także, jak rozwiązywać ewentualne konflikty, jeśli do takich dojdzie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Na szkoleniu  work-life balance dowiesz się jakie są zasady równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. Poznaj dekalog szczęśliwego człowieka. Zarządź swoimi emocjami, uwagą i czasem.
Szkolenia powiązane z tym tematem: pracuj z głową, miej serce do pracy, efektywne zarządzanie czasem.

Kto jest odpowiedzialny za wellbeing pracowników w firmie?

Choć atmosferę w miejscu pracy tworzą wszyscy pracownicy, to główna odpowiedzialność spada na managerów, kierowników czy liderów grupy. To w ich rękach spoczywa piecza nad wszystkimi pracownikami w zespole, motywowanie pracowników czy choćby ich pozytywne nastawienie do pracy.

Szkolenia zamknięte dedykowane osobom zarządzającym innymi ludźmi traktują w dużej mierze własnie o tym, w jaki sposób sprawiać, by pracownicy czuli się zadowoleni ze swojej pracy.

Szkolenie zamknięte dotyczące wellbeing daje pełną wiedzę na temat tego, co daje pracownikom prawdziwą satysfakcję i w jaki sposób o nie zadbać.

O czym nie wolno zapominać, gdy chcemy zadbać o dobrostan pracowników?

Wellbeing pracowników to nie tylko sama satysfakcja z pracy i atmosfery w miejscu pracy, ale znacznie więcej. Na dobrostan wpływa między innymi poziom stresu w pracy, ilość naprawdę skomplikowanych zadań, jakie są powierzane pracownikom, jak również możliwość odpoczynku.

Firma szkoleniowa, która organizuje szkolenia dotyczące dobrostanu w miejscu pracy wskazuje na to, iż wypoczynek jest jednym z kluczowych elementów dobrostanu pracowników.

Każdy pracownik potrzebuje wypoczynku, przerwy od pracy i to nie tylko takiej w ciągu dnia pracy, ale również dłuższy wypoczynek najlepiej powiązany z wyjazdem na urlop. Taki wypoczynek jest w szczególności istotny w przypadku pracowników, którzy w swojej pracy są narażeni na szczególnie dużą dawkę stresu.

Tacy pracownicy podczas urlopu mogą się całkowicie odprężyć, zregenerować swoje siły, zadbać o swoje zdrowie i nabrać sil do dalszej pracy.

Po powrocie z urlopu, pracownik ma wiele energii i ochoty do dalszego działania, jest gotowy na kolejne wyzwania i chętnie podejmuje się dalszych działań. Jest to więc również niezastąpionym sposobem na zapewnienie dobrostanu pracowników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.