Jak radzić sobie z trudnym klientem?

W przypadku przekroczenia pewnych granic, nie bój się reagować. Jeżeli niezadowolony konsument jest wobec ciebie lub któregoś z twoich pracowników

zdjęcie - (the_title())

Jak poradzić sobie z trudnym klientem?


W życiu każdego sprzedawcy przychodzi moment, w który musi się on zmierzyć z najgorszym z typów klientów, którzy pojawiają się każdego dnia w sklepie. Jest nazywany bardzo różnie. Natręt, wiecznie niezadowolony klient oraz wiele, wiele innych... Jego cechy charakterystyczne to ciągłe niezadowolenie z oferowanych przed przedsiębiorcę usług, pretensjonalność, a czasami nawet agresja słowna. W skrajnych przypadkach może pojawić się także agresja ze strony fizycznej.

Spróbuj zrozumieć swojego rozmówcę!

Tego typu osoba jest najczęściej natrętna dlatego, że nie jest zadowolona z jakości oferowanych przez ciebie lub twoją firmę usług, lub po prostu zakupiła produkt wadliwy. W tym przypadku należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży, aby klient tego rodzaju wyszedł zadowolony. Jest to najprostszy sposób na poradzenie sobie z tego typu klientem. Konsument, któremu wynagrodzimy wszelkie nieprawidłowości związane z oferowanymi przez nas usługami bądź produktami, może nawet polecić twoją firmę osobom trzecim. Uczyń swojego wroga sprzymierzeńcem.

Produkt wadliwy, który został zakupiony przez taką osobę, powinien zostać jak najszybciej wymieniony na nowy lub naprawiony. Mile widziane jest również dodanie drobnego bonusu. Twój klient na pewno poczuje się lepiej.

Spróbuj stworzyć więź...

Jeżeli osoba, która jest niezadowolona z oferowanych przez ciebie usług, jest agresywna, przez co atakuje cię werbalnie, możesz spróbować obrócić wszystko w żart. Sprawi to, że natrętny klient może poczuć się skołowany. Musisz wiedzieć, że tego typu konsumenci najczęściej spodziewają się bardzo emocjonalnej reakcji z twojej strony. Wiedz, że sprawne radzenie sobie z tego typu klientem może pozytywnie wpłynąć na wizerunek twojej firmy. Wdawanie się w niepotrzebne i często wulgarne wymiany zdań, nie sprzyja pozytywnie na atmosferę w twojej firmie. Warto przeszkolić własne kadry w zakresie profesjonalnego podejścia do klienta.

Nie bój się stawiać granic!

agresywny, masz całkowite przyzwolenie na wezwanie odpowiednich służb. W takich sytuacjach brak reakcji może wpłynąć bardzo negatywnie na ogólny odbiór twojej firmy. Pamiętaj, że w takich ekstremalnych przypadkach musisz działać bardzo rzeczowo i konsekwentnie.

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.