Jak radzić sobie z trudnym klientem?

W przypadku przekroczenia pewnych granic, nie bój się reagować. Jeżeli niezadowolony konsument jest wobec ciebie lub któregoś z twoich pracowników

20 czerwca 2017
zdjęcie - Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Jak poradzić sobie z trudnym klientem?


W życiu każdego sprzedawcy przychodzi moment, w który musi się on zmierzyć z najgorszym z typów klientów, którzy pojawiają się każdego dnia w sklepie. Jest nazywany bardzo różnie. Natręt, wiecznie niezadowolony klient oraz wiele, wiele innych... Jego cechy charakterystyczne to ciągłe niezadowolenie z oferowanych przed przedsiębiorcę usług, pretensjonalność, a czasami nawet agresja słowna. W skrajnych przypadkach może pojawić się także agresja ze strony fizycznej.

Spróbuj zrozumieć swojego rozmówcę!

Tego typu osoba jest najczęściej natrętna dlatego, że nie jest zadowolona z jakości oferowanych przez ciebie lub twoją firmę usług, lub po prostu zakupiła produkt wadliwy. W tym przypadku należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży, aby klient tego rodzaju wyszedł zadowolony. Jest to najprostszy sposób na poradzenie sobie z tego typu klientem. Konsument, któremu wynagrodzimy wszelkie nieprawidłowości związane z oferowanymi przez nas usługami bądź produktami, może nawet polecić twoją firmę osobom trzecim. Uczyń swojego wroga sprzymierzeńcem.

Produkt wadliwy, który został zakupiony przez taką osobę, powinien zostać jak najszybciej wymieniony na nowy lub naprawiony. Mile widziane jest również dodanie drobnego bonusu. Twój klient na pewno poczuje się lepiej.

Spróbuj stworzyć więź...

Jeżeli osoba, która jest niezadowolona z oferowanych przez ciebie usług, jest agresywna, przez co atakuje cię werbalnie, możesz spróbować obrócić wszystko w żart. Sprawi to, że natrętny klient może poczuć się skołowany. Musisz wiedzieć, że tego typu konsumenci najczęściej spodziewają się bardzo emocjonalnej reakcji z twojej strony. Wiedz, że sprawne radzenie sobie z tego typu klientem może pozytywnie wpłynąć na wizerunek twojej firmy. Wdawanie się w niepotrzebne i często wulgarne wymiany zdań, nie sprzyja pozytywnie na atmosferę w twojej firmie. Warto przeszkolić własne kadry w zakresie profesjonalnego podejścia do klienta.

Nie bój się stawiać granic!

agresywny, masz całkowite przyzwolenie na wezwanie odpowiednich służb. W takich sytuacjach brak reakcji może wpłynąć bardzo negatywnie na ogólny odbiór twojej firmy. Pamiętaj, że w takich ekstremalnych przypadkach musisz działać bardzo rzeczowo i konsekwentnie.

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się ze: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy!

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.