Jak stworzyć optymalny proces sprzedaży?

Optymalizacja procesu sprzedaży stanowi ważny element tworzenia całego systemu handlowego w firmie. W końcu każdy przedsiębiorca chce, by droga od prezentacji produktu do zakończenia transakcji była jak najszybsza i jak najmniej zawodna. Jak stworzyć system, który będzie funkcjonował możliwie najbardziej sprawnie? Przedstawiamy kilka punktów, które należy uwzględnić podczas opracowywania procesu sprzedaży!

     
    Optymalizacja procesu sprzedaży stanowi ważny element tworzenia całego systemu handlowego w firmie. W końcu każdy przedsiębiorca chce, by droga od prezentacji produktu do zakończenia transakcji była jak najszybsza i jak najmniej zawodna. Jak stworzyć system, który będzie funkcjonował możliwie najbardziej sprawnie? Przedstawiamy kilka punktów, które należy uwzględnić podczas opracowywania procesu sprzedaży!

    1. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom i przyzwyczajeniom klienta. Oczywiście, nie spełnisz wszystkich wymagań czy preferencji w zakresie robienia zakupów każdego, ale możesz sprawdzić jaki tryb życia prowadzi największa grupa docelowa i swój proces sprzedażowy podporządkować pod ich oczekiwania.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    2. Scharakteryzuj poszczególne etapy. W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa, podział na etapy może być bardzo różny: inaczej będzie wyglądał w dużych, międzynarodowych korporacjach, które zajmują się sprzedażą B2B, inaczej w osiedlowej drogerii. Zasada jest prosta: etapów ma być możliwie jak najmniej, jednak każdy z nich ma być maksymalnie szczegółowy. Pomaga to w zapobieganiu błędów, dzięki wykonywaniu tylko jednego zadania na raz.

    3. Inwestuj. Nie tylko w narzędzia czy towary - również w ludzi. To oni są głównym i najważniejszych ogniwem całego procesu sprzedaży. Warto ich szkolić i motywować!

    4. Kontroluj i ulepszaj. Zwykle pierwsze rozwiązania nie są najlepsze. To główny powód, dla którego stale i regularnie powinieneś sprawdzać wyniki i funkcjonowanie procesu sprzedaży. Pozwala to na optymalizowanie systemu tak, by przynosił jak największe korzyści.

    5. Słuchaj i ucz się. O tym punkcie zapomina wielu menedżerów i przedsiębiorców. To nasi pracownicy wiedzą najlepiej czy proces sprzedaży funkcjonuje bez zarzutu.

    Przed rozpoczęciem tworzenia procesu sprzedaży warto dokładnie przestudiować metody i rozwiązania, które z dobrym skutkiem wprowadzane są w innych przedsiębiorstwach. Umożliwia to uniknięcie największych błędów, które mogą kosztować ogromne sumy pieniędzy oraz dużą ilość zmarnowanego czasu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza