Opowieść o sprzedaży

Milion osiemset tysięcy – to szacowana liczba przedsiębiorstw zarejestrowanych w Polsce. Działają w najróżniejszych branżach i sektorach gospodarki. Zatrudniają setki tysięcy ludzi i oferują miliardy usług oraz produktów. To, co wszystkie te firmy łączy, to konieczność sprzedawania swoich usług i / lub produktów.
zdjęcie - (the_title())
    Większość przedsiębiorstw inwestuje niebagatelne sumy w szkolenie sił sprzedaży po to, aby zyskać miano lidera rynku.
     
    Niestety zdecydowana większość firm zaczyna dochodzić do wniosku, że sama znajomość narzędzi sprzedaży to za mało. Pieniądze zainwestowane w szkolenia nie zawsze mają swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Pojawia się pytanie: dlaczego tak się dzieje? Dlaczego handlowcy mimo opanowania technik sprzedaży nie są w stanie poprawiać swoich osiągnięć? Pierwszą odpowiedzią, która się nasuwa, jest to, że tradycyjne szkolenia sprzedażowe skupiają się najbardziej na treści zamiast na formie. Większą uwagę koncentruje się na przekonaniu Klienta, zamiast zdobyciu jego zaufania.

    Sprzedaż narracyjna w głównej mierze polega na dostosowaniu zawartości i treści narracji do potrzeb odbiorcy. Jak się okazuje, najskuteczniejszym narzędziem w zachęcaniu Klientów do określonych zachowań jest wykorzystywanie zasad efektywnej komunikacji. Stanowi ona pewnego rodzaju most między sprzedawcą a konsumentem, a także między konsumentem a jego środowiskiem socjokulturowym. Chcąc sprzedać swój produkt lub usługę, ważne jest umieć wskazać, w jaki sposób tenże produkt lub usługa zaspokaja potrzeby Klienta. Odpowiednio przeprowadzona rozmowa powoduje, że Klient nie skupia swojej uwagi na negatywnych aspektach zakupu, np. na wysokiej cenie. Jak zatem zbudować pomyślny dialog?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze najnowsze szkolenia sprzedażowe online:

     
    Konsumenta należy przekonać odpowiednio dobraną historią skonstruowaną zgodnie z zasadami retorycznymi i perswazyjnymi. Powinna być ona na tyle skuteczna, aby zafascynować kupującego i tym samym zaangażować go emocjonalnie. To z kolei zagwarantuje przełamanie bariery konwencjonalnego schematu Klient – handlowiec i zwiększy skuteczność rozmów handlowych. Zaproponowany model w konsekwencji zapewni budowanie długofalowej relacji z Klientem, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu w komunikacji schematu narracyjnego. Ze względu na neurolingwistyczną konstrukcję pozwala on ominąć „antysprzedażowy mechanizm obronny” i zaadresować przekaz bezpośrednio do mózgu emocjonalnego Klienta, który jak powszechnie wiadomo odpowiedzialny jest za podejmowanie decyzji. Efektem wykorzystywania w NSS® odpowiednich technik jest zbudowanie w oczach Klienta wizerunku osoby godnej zaufania, kompetentnej i kierującej się określonymi wartościami.

    Jak zwiększyć umiejętności sprzedaży narracyjnej? Zapraszamy na szkolenie otwarte związane ze sprzedażą w tym sprzedażą narracyjną. Warto nam zaufać. Gamma w rankingu Gazety Prawnej "Najlepsze Firmy Szkoleniowe" zajęła 1 miejsce!
     
    Naukowcy z Uniwersytetu Illinois udowodnili, że umiejętne użycie techniki narracyjnej może zwiększyć sprzedaż aż o 27%. Badanie miało miejsce w restauracji. Po udanej kolacji uczestników proszono o wypełnienie ankiety, której wyniki ujawniły, że Klienci, w rękach których znalazło się menu narracyjne, skosztowali więcej potraw oraz zapłacili za jedzenie o 10% więcej w porównaniu do osób, które miały do czynienia z typowymi opisami dań. Na dodatek serwowane dania bardziej im smakowały, częściej deklarowali chęć kolejnej wizyty w restauracji i istotnie lepiej oceniali lokal. Co zaskakujące, manipulacja wykazała, że goście mogli zaakceptować o 10% wyższe ceny potraw.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami

    Sprawdź jakie szkolenia online oferujemy:

     
    Specjaliści przekonują, że właściwe wykorzystanie techniki narracyjnej jest w stanie zwiększyć sprzedaż w każdej grupie kupujących i znajduje swoje zastosowanie w przypadku każdego produktu. Ważne, by podobnie jak w przytoczonym powyżej eksperymencie, używać narracji z umiarem – najlepiej dla usługi bądź produktu, na których sprzedaży najbardziej zależy handlowcy. Jeśli bowiem cały przekaz będzie składać się z opisów narracyjnych, może wystąpić efekt habituacji czyli osłabienia siły efektu. Klient, który ma zamiar dokonać zakupu, dokładnie analizuje wszystkie za i przeciw, oblicza koszty i dystansuje się do tego, co jest mu oferowane. Właśnie dlatego skuteczność sprzedaży narracyjnej jest najwyższa właśnie u Klientów analitycznych – jak wyczerpująco opisano we wstępie tej pracy, naukowo dowiedziono, że stosowanie narracji ma wpływ na przekonania i postawy ludzi za pośrednictwem pobudzania empatii, identyfikację z rozmówcą, a także procesy emocjonalne.
     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.