Podział zadań w firmowym sekretariacie

Niewiele istnieje takich miejsc w firmie, które można uznać za strategiczne dla całego przedsiębiorstwa. Pierwszą myślą jest biuro dyrektora, zaraz za nim plasują się biura menedżerów i kierowników działów, dopiero potem boksy pracowników, a sekretariat i recepcja pomijane są taktownym milczeniem.

26 kwietnia 2018
zdjęcie - Podział zadań w firmowym sekretariacie

Niewiele istnieje takich miejsc w firmie, które można uznać za strategiczne dla całego przedsiębiorstwa. Pierwszą myślą jest biuro dyrektora, zaraz za nim plasują się biura menedżerów i kierowników działów, dopiero potem boksy pracowników, a sekretariat i recepcja pomijane są taktownym milczeniem. Nikt nie przywiązuje do nich zbytniej uwagi ze względy na mity, jakie wokół nich narosły.

Prawdą jest jednak, że sekretariat i recepcja w hierarchii firmowe (pod względem ważności i wpływu na wizerunek) powinien być stawiany w bliskim sąsiedztwie biura dyrektora. To tam organizowana jest większość życia w przedsiębiorstwie i to tam napływają informacje o bieżących i zaległych zadaniach oraz dane konieczne do ich poprowadzenia.

Kto nadaje się do pracy w sekretariacie?

Przez wzgląd na fakt, że jest to odpowiedzialne stanowisko, nie każdy może w nim pracować. Trzeba posiadać predyspozycje, do których zalicza się podzielność uwagi, zdolność organizowania i delegowania zadań, wysoki poziom asertywności, ponieważ ma się kontakt zarówno z klientami, wobec których trzeba stosować wszelkie formy profesjonalnej obsługi, jak i z pracownikami, którzy ociągają się z wykonaniem swoich zadań i ani myślą o ich terminowym zakończeniu. Dodatkowo pracownicy sekretariatu pośredniczą w komunikacji między pracownikami oraz między klientami i pracownikami, stąd też niezwykle istotna jest właściwa prezencja i zdolności komunikacyjne - werbalne i niewerbalne.

Jeżeli ktoś wykazuje takie zdolności, powinien udać się na obsługa sekretariatu szkolenie, gdzie zapozna się z podstawowymi technikami organizacji pracy, metodami radzenia z sobie z klientami i pracownikami oraz wywieraniem odpowiedniego wrażenia, korespondującego z wizerunkiem całego przedsiębiorstwa, kreowanym przez dział marketingowy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.

Zobacz też:

Klienci i pracownicy powinni móc zaufać informacją przekazywanym w sekretariacie, dlatego też potrzebne są nie tylko umiejętności współpracy, ale też profesjonalne podejście do różnych zagadnień związanych z komunikacją interpersonalną oraz asertywnością i pokojowym załatwianiem trudnych sytuacji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.