Proces obsługi klienta

Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.

zdjęcie - (the_title())

Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.

Jak zatem sprawić, aby sprzedaż telefoniczna była skuteczna? Niezmiernie istotny jest sposób, w jaki przebiega proces obsługi klienta.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

W pierwszej kolejności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy lubi się to co się robi. Jeżeli telemarketer nie wykazuje w pracy entuzjazmu i radości z samej rozmowy z drugim człowiekiem, to nie może liczyć na pozytywne efekty swojej pracy.

Klient przede wszystkim musi zostać w odpowiedni sposób zaopiekowany i doceniony. Przekonywanie suchymi argumentami o zaletach produktu raczej nie przyniesie pożądanego skutku, jeżeli klient nie poczuje wewnętrznej potrzeby jego posiadania.

Najważniejsze jest to, aby nawiązać relacje z klientem, w taki sposób aby ten się trochę otworzył. Każdy telefoniczny proces obsługi klienta powinien być poprzedzony pytaniem, czy osoba po drugiej stronie słuchawki telefonicznej ma chwilę na rozmowę.

Może się bowiem okazać, że moment na rozmowę jest nieodpowiedni, na przykład gdy klient akurat prowadzi samochód. Wówczas należy przeprosić i zapytać się, w jakim innym terminie można zadzwonić, podając przy tym propozycję konkretnej godziny.

W procesie obsługi klienta niezmiernie istotna jest również terminowość i słowność. Jeżeli obiecuje się klientowi informację zwrotną w danym terminie, to należy tego bezwzględnie przestrzegać.

Spóźnienie się z telefonem o godzinę czy dwie świadczyć będzie o braku profesjonalizmu i może pogrzebać szansę na pozytywne zakończenie transakcji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!

O tym, w jaki sposób powinien przebiegać prawidłowy proces obsługi klienta można dowiedzieć się na specjalistycznych szkoleniach. Ich oferta z roku na rok jest coraz bogatsza.

Korzystać z nich mogą zarówno osoby zawodowa związane z telemarketingiem jak i pracownicy działów obsługi klienta, którzy na co dzień mają telefoniczny kontakt z kontrahentami firmy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.