Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B

Skrót B2B oznacza business to business. Jest to technika sprzedażowa charakteryzująca się tym, że w tym przypadku przedstawiciel handlowy jednej firmy przedstawia ofertę (oczywiście z zamiarem sprzedaży) reprezentantowi innej firmy.

10 stycznia 2019
zdjęcie - Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B

Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B

Skrót B2B oznacza business to business. Jest to technika sprzedażowa charakteryzująca się tym, że w tym przypadku przedstawiciel handlowy jednej firmy przedstawia ofertę (oczywiście z zamiarem sprzedaży) reprezentantowi innej firmy.

Jeśli chodzi o sprzedaż B2B, to w tym przypadku niemal cała idea tej metody opiera się na założeniu, że w przedsiębiorstwie potencjalnego klienta jest więcej niż jedna osoba mająca wpływ na decyzje biznesowe. Czyli zupełnie inaczej niż w klasycznej sprzedaży, gdyż tam osoba, która pojawia się na spotkaniu jest osobą decyzyjną odnośnie dokonania bądź nie danego zakupu.

W sprzedaży techniką B2B występują tak naprawdę trzy osoby:

  • decision evaluator, czyli osoba która ocenia zasadność podjęcia współpracy. Taką osobą może to być między innymi osoba pracująca jako dyrektor finansowy czy księgowa.
    Dopuszczalne jest także powołanie na to stanowisko osoby nieformalnej, która nie koniecznie musi być bezpośrednio powiązania z pracą w przedsiębiorstwa;
  • decision implementor, czyli osoba, która na co dzień będzie spotykała się z produktem / usługą (tu dobrym przykładem mogą być np. konsultanci ds. sprzedaży);
  • decision owner, czyli osoba będąca w tym gronie rzeczywistym decydentem.

Sektor B2B jest sektorem niezwykle ciekawym, a wiadomości odnoszące się do niego można z powodzeniem zastosować w wielu aspektach swojej pracy zawodowej związanej ze sprzedażą.

Nic wiec dziwnego, że pojawia się coraz więcej szkoleń, które swoją tematyką obejmują najważniejsze zagadnienia dotyczące technik sprzedażowych B2B, oferując edukacyjne zajęcia zarówno dla początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

W przypadku sektora B2B należy przede wszystkim mieć na uwadze, iż funkcjonuje on w oparciu o dwa fundamenty. Pierwszy z nich mówi o tym, że każdy z trzech typów klientów ma inne potrzeby, posiada inne informacje i jest podatny na inne argumenty.

Drugi natomiast zakłada, że jednym z celów rozmowy sprzedażowej jest uczynienia z rozmówcy ambasadora firmy, który będzie wstanie przekona pozostałe grono decydentów do oferty, z którą mógł zapoznać się jako pierwszy.

Uczestnictwo w szkoleniach z zaawansowanych technik sprzedażowych B2B ma wiele korzyści, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i pracownika.

Oto niektóre z nich:

  • (dla przedsiębiorstwa) znaczący wzrost zdecydowanej większości biznesowych wskaźników, na co wpływ ma efektywność pracy każdego z pracowników wchodzących w skład sprzedażowego zespołu,
  • (dla pracownika) nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na znacznie efektywniejsze wpływania na grupę decyzyjną, podejmującą decyzje o zakupie bądź odrzuceniu oferty danego produktu/usługi,
  • (dla przedsiębiorstwa i pracownika) możliwość przejęcia klientów współpracujących do tej pory przede wszystkim z konkurencją (co ma ogromnie pozytywny wpływ bardzo często na kondycję finansową firmy),
  • (dla organizacji) wzmocnienie wizerunku firmy na rynku, co pozwala na osiąganie znacznie lepszych efektów sprzedażowych,
  • (dla pracowników) rozwój osobisty, przede wszystkim dzięki zyskaniu większej wiedzy dotyczącej między innymi technik komunikacyjnych,
  • (dla przedsiębiorców i organizacji) lepsza motywacja do działania, dzięki widocznemu zwiększeniu skuteczności sprzedażowej.

W zależności od czasu trwania szkolenia oraz grupy docelowej, do której jest ono kierowane, tematyka poszczególnych zajęć może się nieco różnić w poszczególnych przypadkach.

Jednak za absolutnie obowiązkowe tematy na szkoleniach z zaawansowanych technik sprzedażowych uznać można:

  • jakie są cele sprzedaży B2B,
  • jak przedstawia się model sprzedaży wewnętrznej, a jak zewnętrznej,
  • poszczególne kroki mapowania w strategii sprzedaży B2B (cele, pokrycie, korzyści, plan, reguły, pozycja),
  • podział klientów w sprzedaży organizacyjnej,
  • rozpoznanie potrzeb poszczególnych typów klientów,
  • potrzeby osobiste a potrzeby zawodowe,
  • po czym rozpoznać można preferencje perswazyjne,
  • jak w praktyce wygląda idea kreowania ambasadorów,
  • jak przekazywać informacje, aby przez odbiorcę zapamiętane zostały w sposób niezmieniony.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.