Szkolenia z zarządzania stresem i zapobiegania zawodowemu wypaleniu
Wiele osób we współczesnym świecie zmaga się z problemem nadmiernego stresu, który bywa paraliżujący nie tylko w życiu zawodowym, ale również i prywatnym utrudniając często nawet normalne i zdrowe funkcjonowanie.
Dlatego w przypadku takiego problemu warto udać się na specjalistyczna szkolenie z tematyki zarządzania stresem i zapobiegania zawodowemu wypaleniu. Szkolenie wielu osobom pomaga zamienić paraliżujący i obezwładniający stres w ten motywujący, pozwalające na działanie efektywne. Stres nie zawsze musi być zły.
Umiejętnie kontrolowany posiada właściwości motywujące do dalszego efektywnego działania zmierzającego do osiągnięcia sukcesu nie tylko na polu zawodowym, ale również często i prywatnym.
Szkolenie z zarządzania stresem i zapobiegania zawodowemu wypaleniu skierowane jest przede wszystkim do wszystkich tych, którym zależy na tym, aby nauczyć się kontrolować i panować nad stresem zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.
Każdy człowiek zupełnie inaczej reaguje na stres. Jednych bardzo on mobilizuje do działania, innych natomiast niesamowicie paraliżuje nie pozwalając na osiąganie najbardziej optymalnej efektywności zawodowej czy w sferze życia prywatnego.
Na szkoleniu uczestnicy zostają zapoznani z bardzo różnorodnymi technikami pozwalającymi na redukcję poziomu negatywnego stresu. Przedstawione zostają także sposoby, jakie można wykorzystać w sytuacjach stresowych do zmobilizowania się do działania.
Choć szkolenie dedykowane jest przede wszystkim tym, którzy w swoim codziennym zawodowym życiu narażeni na podwyższony poziom stresu, to oczywiście ze szkolenia śmiało mogą skorzystać wszyscy Ci, którym zależy na poznanie technik radzenia sobie ze stresem i zamiany go w motywację do działania.
Organizatorzy szkolenia stawiają sobie za cel przede wszystkim:
- uświadomienie uczestnikom, jak działają mechanizmy tak zwanej reakcji adaptacyjnej,
- zapoznanie z najważniejszymi aspektami związanymi z powstawaniem sytuacji stresowych w miejscu pracy,
- na przećwiczeniu sytuacji z życia codziennego opisujących bardzo dokładnie kulturowe i osobowościowe aspekty reakcji na stres,
- poznanie zasad wpływu otoczenia na siłę reakcji stresowych,
- jak radzić sobie ze stresem na poszczególnych etapach przebiegającego procesu adaptacyjnego,
- przedstawienie wraz ze szczegółowym omówieniem wszystkich błędów w programach zarządzania stresem, jakie pojawiają się w coraz większej ilości przedsiębiorstw.
Tematyka szkolenia uzależniona jest przede wszystkim od jego formy czy stopnia zaawansowania edukacyjnego.
Jednak każde tego typu spotkanie edukacyjne nie może się obejść bez zagłębienia się w tematykę, która przedstawiona została poniżej.
- Czym jest stres? W tym bloku tematycznym przedstawione zostają koncepcję bardzo różnych uczonych. Mogą się co prawda nieco pomiędzy sobą różnić, jedna wyciągane w temacie wnioski niemal zawsze brzmią identycznie. Tutaj prowadzący szkolenie skupiają się przede wszystkim na:
- stresie jako reakcji na zbyt wysokie oczekiwania ze strony otoczenia,
- różnicach pomiędzy stresem pozytywnym a negatywnym,
- jak zarządzać stresem.
- Stres negatywny pojawiający się w miejscu pracy:
- jakie są przyczyny jego powstawania,
- jak się objawia stres negatywny - objawy fizjologiczne, poznawcze i emocjonalne,
- obniżona efektywność spowodowana stresem w miejscu pracy,
- przyczyny i sposoby poradzenia sobie ze stresem długotrwałym.
- Jakie są skale pomiaru stresu.
- Jak radzić sobie ze stresem? Sposoby uwzględniające działania opierające się na:
- strategii poznawczej,
- strategii emocjonalnej,
- strategii ucieczkowej.
- Techniki zarządzania stresem - charakterystyka i wybrane rodzaje. Tu najczęściej omawiane są:
- psychosomatyka,
- zarządzanie emocjami,
- ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację,
- ćwiczenia relaksacyjne ciało/umysł.
- Jak kondycja psychofizyczna wpływa na powstawanie i kontrolę poziomu stresu?
- Jak zaplanować zmiany w swoim życiu, aby lepiej radzić sobie z nadmiernym stresem?
- Określenie indywidualnych celów i kryteriów pozwalających ocenić, czy szkolenie w przypadku danej jednostki zostało przeprowadzone efektywnie.