Sprawnie funkcjonujący i zgrany zespół charakteryzuje się niewątpliwie największą wydajnością. Nic się jednak nie dzieje samo i aby firma działała prawidłowo nie wystarczy zatrudnić najlepszych na rynku specjalistów. Jest to oczywiście podstawa, niemniej jednak ważne są również szeroko rozumiane umiejętności interpersonalne.
Zarządzanie zespołem nie należy do zadań łatwych. Menagerowie na co dzień borykają się z wieloma problemami ze strony pracowników – zarówno tymi ze sfery prywatnej jak i zawodowej. Umiejętne zarządzanie zespołem to zatem podstawa w pracy kierowników z każdego szczebla.
Znając te zasadę, pracodawcy chętnie inwestują w szkolenia z tego zakresu. Na czym jednak one polegają i jakie partie materiału obejmują?
Podstawową umiejętnością jaką można nabyć na szkoleniu z zakresu zarządzania zespołu są metody motywowania pracowników, zwłaszcza te niefinansowe. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę, iż na zadowolenie i wydajność zespoły wpływa dużo więcej czynników niż same pieniądze.
Kolejną umiejętnością nabytą na takim szkoleniu będzie sprawiedliwe delegowanie zadań oraz rozliczanie pracowników w ich wykonania. Najbardziej bowiem wydajny pracownik, niedoceniony może zupełnie i definitywnie stracić całkowity zapał do pracy. Nie bez znaczenia jest także dyscyplinowanie pracowników, którzy mają kłopot z akceptacją konieczności wykonywania zleceń poleconych przez przełożonego.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Przeszkoliliśmy ponad 50 tys. osób na stanowiskach menedżerskich. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.
Zapoznaj się z naszymi szkoleniami menadżerskimi.
Na szkoleniu poruszana jest też zawsze kwestia budowania wizerunku własnego. Jak bowiem sprawić, aby pracownicy wykonywali zlecone im działania, jeżeli nie mają stuprocentowego zaufania i szacunku do przełożonego? To zwyczajnie niemożliwe. Dlatego tak ważną kwestią jest to, jak pracownicy postrzegają swojego pracodawcę czy kierownika.
Tego typu szkolenia nie są szczególnie kosztowne, nie wymagają też dużo czasu. Zazwyczaj kończą się na jedno lub dwudniowym bloku wykładów. Czasami wzbogacone bywają o warsztaty i ćwiczenie, jednak zazwyczaj nie jest to konieczne. Zasadniczo chodzi tutaj bowiem uświadomienie szkolonym kwestii, z których nie zdawali sobie sprawy.