Wszyscy myślą, aby zmienić świat, ale nikt nie myśli, aby zmienić siebie

Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Obecnie nazwa vuca nawiązuje do chaotycznej specyfiki rzeczywistości, z którą mierzą się menadżerowie, zarządzający w „dekadzie piekła”, jak nazywa współczesność biznesową Time Magazin.

IDEA SZKOLENIA

Rzeczywistość VUCA, to świat w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. To środowisko cechujące się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) oraz niejednoznacznością (ambiguity).

Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.

Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej  z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).

Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:

  • Rozwój kompetencji związanej z jasnym określaniem i komunikowaniem osobistej wizji lidera.
  • Trening umiejętności kształtowania środowiska konstruktywnego feedbacku i zrozumienia.
  • Nabycie wiedzy i ćwiczenie umiejętności dot. wdrażania i stosowania jasnych, przejrzystych zasad zarządzania opartych na najlepszych praktykach.
  • Wsparcie postawy adaptacyjności w sposób kaskadowy (budowanie otwartości na zmiany własnej i podległego zespołu.

80% zmian kończy się niepowodzeniem z powodu niewłaściwego zarządzania zmianą. Dlatego coraz częściej otwarte i nowoczesne organizacje uczą się nie tylko tego, jak zarządzać zmianą, aby dawać sobie radę w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych.

Firmom, które stawiają na innowacyjność i kreatywność, które chcą wykorzystywać swój potencjał i stale udoskonalać swoje działania, potrzebne jest również efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
  • lider w świecie vuca
  • vuca
  • zarządzanie w świecie vuca
Cena szkolenia:

1600 zł/os.

formularz zgłoszenia
22.10.2020 - 23.10.2020
Warszawa

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do tematu szkolenia

  • Definicja świata VUCA
  • Kontrakt
  • Poznanie uczestników

2. Cztery elementy rzeczywistości VUCA

  • Volatility - zmienność, ulotność
  • Uncertainty – niepewność
  • Complexity – złożoność
  • Ambiguity – niejednoznaczność

3. VUCA PRIME -  metodyka Boba Johansena

  • V(ision) zamiast V(olatility)
    • Ważny jest cel, a nie droga
    • Sposób dochodzenia do celu może się zmieniać w zależności od zmian kontekstu i uwarunkowań
  • U(nderstanding) zamiast  U(ncertainty)
    • Pracownicy muszą rozumieć sens swojej pracy  i wiązać ją z celami firmowymi
    • Rozumienie biznesu / klientów / pracę innych działów
  • C(larity) zamiast C(omplexity)
    • Empowerment / współodpowiedzialność – każdy powinien wiedzieć za co odpowiada (nie zakres stanowiska tylko cele)
    • Umocowania decyzyjne, aby pracownik mógł podejmować szybkie decyzje w zmiennym świecie
  • A(gility) zamiast A(mbiguity)
    • Minimum Viable Product - więcej szybkich rozwiązań -– czyli coś co już działa, daje wartość
    • Mniej planowania, więcej „rozpoznania w boju” i modyfikowania bieżąco.
    • Quick Win – szybkie zwycięstwa w pracy pracowników

4. Zmiana jako proces w organizacji

  • Arkusz Analizy Przebiegu Zmian – kluczowe obszary oraz metody usprawniania przebiegu zmian.
  • Strony zmian w organizacji – określenie obszarów interesów i kierunków przepływu informacji w zmianie.
  • Zmiana i innowacja w kontekście biznesowym: model zarządzania pomysłami (idea management)
  • Agent Zmiany – warunki skutecznego działania Agenta Zmiany i diagnoza własnych kompetencji w zakresie wdrażania zmian  

5. Zmiana jako wyjątkowe ludzkie doświadczenie – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?

  • Psychologiczne aspekty zmian
    • Reakcje emocjonalne i występowanie oporu, Sposoby na wspieranie pracowników rodzaje oporu i sposoby
    • Radzenia sobie z oporem w zmianie
  • Emocjonalny cykl zmiany – typowe emocje potrzeby i reakcje ludzi w zmianie
  • Diagnoza zespołów / pracowników w zmianie
  • Omówienie sposobów postępowania z pracownikami w poszczególnych momentach cyklu zmiany
  • Praca z oporem w zmianie
  • Identyfikowanie źródeł oporu
    • 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (Macierzy Oporu) zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie

6. Odpowiedzią na zmiennosć jest wizja

  • Triada efektywności - od wizji, misji i strategii do zadań definiujących
  • Poruszanie się po krzywej zmiany, a jakość komunikacji
  • Plan komunikacji na podstawie Strategicznej Kanwy Zmiany
  • Exposee szefa
    • Konstrukcja, w zależności od przyczyny jego wygłoszenia
    • Korzyści i inwestycje
    • Zasady związane z wygłaszaniem exposee

7. Odpowiedzią na niepewność jest zrozumienie

  • Krzywa upowszechniania innowacji Rogersa
  • Różne postawy wobec niepewności wynikającej ze zmiany
  • Siła reguły złotego kręgu
  • Budowanie wspólnego zrozumienia trudnych zjawisk
  • Czy wiesz: Co? Jak? Dlaczego? Jeśli tak, zainspiruj innych

8. Przywództwa w świecie VUCA.

  • WRAP, czyli:
    • Widen Your Options
    • Reality-Test Your Assumptions
    • Attain Distance Befeore Deciding
    • Prepare to Be Wrong

9. Zwinność w świecie VUCA / zmian

  • Co to jest filozofia Agile
  • Agile w codziennej praktyce firm i zespołów projektowych

10. Podsumowanie warsztatu

  • Formuła SSC
    • Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
    • Stop – czego zaprzestanę
    • Continue – co będę dalej stosował

Cena szkolenia

1600 zł/os.

22 października 2020 -23 października 2020 Warszawa

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Szybka adaptacja, gotowość do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań
  • Lepsze przygotowanie do zarządzania w wymagającej rzeczywistości
  • Szybsze i skuteczniejsze przeprowadzanie zmian
  • Zapobieganie spadkom wyników firmy w wyniku zaskakujących wydarzeń
  • Intensyfikacja rozwoju firmy dzięki kreatywnym i innowacyjnym działaniom
  • Szybsze przeprowadzanie zmian
  • Efektywniejsza komunikacja w zmianach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Umiejętność sprawnego reagowania na wymogi zmiennego otoczenia biznesowego
  • Zrozumienie mechanizmu zarządzania w wymagającej rzeczywistości
  • Większa otwartość na zmiany wynikające z chaotycznej specyfiki rzeczywistości, z którą mierzą się menadżerowie
  • Łatwiejsze przechodzenie przez proces zmiany na poziomie indywidualnym
  • Zwiększenie osobistej elastyczności i skuteczności

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Przyjęcie postawy otwartości na zmianę w chaotycznej rzeczywistości
  • Zwiększenie konkurencyjności firmy i pracowników
  • Efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami pojawiającymi się w organizacji
  • Efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA

Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
Firma
Osoba prywatna
* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

Warunki zgłoszenia

  1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
  2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
  4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
  5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
    a) lista uczestników będzie już zamknięta,
    b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
  6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
  7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
  8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
  9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
  10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
  11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
  12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
  13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
  14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
  15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

zobacz najbliższe szkolenia.
22 lipca 2020 -23 lipca 2020
Warszawa
8 października 2020 - 9 października 2020
Wrocław
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.
27 lipca 2020 -28 lipca 2020
Warszawa
Modele przywództwa zakładają, że  podstawową metod wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany przez  podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu menedżera / lidera.
27 lipca 2020 -28 lipca 2020
Warszawa
10 września 2020 -11 września 2020
Wrocław
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.
29 lipca 2020 -30 lipca 2020
Warszawa
Badanie Gallupa wskazało, że każdy z nas ma 5 kluczowych talentów ze zbioru 34. Poznaj własne talenty i zacznij zarządzać, organizować pracę, komunikować się eksploatując swoje mocne strony. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie talentami wg Gallupa.
10 września 2020 -11 września 2020
Warszawa
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
16 września 2020 -17 września 2020
Warszawa
Podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja menedżerska. Zaangażowany pracownik w pełni korzysta ze swoich talentów, jest efektywny czerpiąc satysfakcję z pracy. Szkolenie recognition z motywowania i angażowania korzysta ze współczesnych narzędzi dostosowanych do dzisiejszych oczekiwań pracowników.
23 września 2020 -24 września 2020
Warszawa
Wzrastające potrzeby rozwojowe pracowników nie idą w parze z adekwatnym wzrostem budżetów szkoleniowych. Często jednak wiedza, która  jest dostępna wewnątrz firmy nie jest w pełni wykorzystywana. Szkolenie mentoring traktuje jako narzędzie wykorzystujące wiedzę tkwiącą w organizacji.
7 października 2020 - 8 października 2020
Warszawa
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe pracuje na postawach i dostarcza współczesnych rozwiązań menedżerskich.
13 października 2020 -14 października 2020
Warszawa
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
20 października 2020 -21 października 2020
Warszawa
Celem szkolenia jest wskazanie najskuteczniejszych rozwiązań, które są możliwe do zaimplementowania w konkretnej firmie. Szkolenie będzie miało w dużej mierze charakter praktyczny, każdy z modułów zawiera ćwiczenia warsztatowe.
22 października 2020 -23 października 2020
Warszawa
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Obecnie nazwa vuca nawiązuje do chaotycznej specyfiki rzeczywistości, z którą mierzą się menadżerowie, zarządzający w „dekadzie piekła”, jak nazywa współczesność biznesową Time Magazin.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
Gamma na FBGamma w LN
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji