Język korzyści i jego zastosowanie w sprzedaży

Prowadząc własną działalność gospodarczą nastawioną na sprzedaż określonych dóbr czy usług najlepszym kryterium określającym powodzenie biznesu jest aspekt finansowy. Rosnące słupki sprzedaży, a co za tym idzie, powiększające się zasoby finansowe przedsiębiorstwa są powodem do zadowolenia, a także dobrym prognostykiem na przyszłość. Wzrost sprzedaży możliwy jest dzięki przyciąganiu coraz większej rzeszy klientów.

17 grudnia 2018
zdjęcie - Język korzyści i jego zastosowanie w sprzedaży

Język korzyści i jego zastosowanie w sprzedaży


Prowadząc własną działalność gospodarczą nastawioną na sprzedaż określonych dóbr czy usług najlepszym kryterium określającym powodzenie biznesu jest aspekt finansowy. Rosnące słupki sprzedaży, a co za tym idzie, powiększające się zasoby finansowe przedsiębiorstwa są powodem do zadowolenia, a także dobrym prognostykiem na przyszłość.

Wzrost sprzedaży możliwy jest dzięki przyciąganiu coraz większej rzeszy klientów. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że samo zainteresowanie klientów dobrem czy usługą nie wystarczy. Występuje w tym przypadku konieczność sfinalizowania transakcji, czyli potrzeba dokonania zakupu przez konsumenta. Istnieje wiele technik sprzedażowych, które mają pozytywnie wpłynąć na wzrost statystyk sprzedaży, jednak jak pokazuje doświadczenie jedną z najbardziej skutecznych pozostaje język korzyści.

Co to takiego jest język korzyści i jakie ma on zastosowanie w sprzedaży?

Język korzyści - podstawowe definicje

Rozważając pozytywne strony używania języka korzyści, trzeba na samym wstępie przyjrzeć się bliżej samemu określeniu. Rozbijając to hasło na dwa elementy zyska się "język" - rozumiany w tym przypadku jako sposób komunikacji, umiejętność przedstawiania określonych cech danego produktu, a także "korzyści". Owe korzyści to nie to samo co wartościowe strony produktu. Produkt sam w sobie może być najlepszy, jednak nie zostanie zakupiony jeżeli klient nie będzie go potrzebował.

W języku korzyści chodzi właśnie o to, by przekonać konsumenta do tego, że dzięki dokonaniu transakcji zakupu określonego dobra zyska szereg korzyści.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

Zastosowanie języka korzyści w praktyce

Język korzyści to takie przedstawienie produktu, po którym klient poczuje wewnętrzną potrzebę posiadania go i ani chwili dłużej nie będzie się zastanawiał nad tym czy go kupić, tylko po prostu to zrobi. Nie chodzi o to, aby wychwalać produkt opisując jego zalety. Oczywiście, to też jest niezmiernie ważne, jednak język korzyści to coś więcej - główny nacisk trzeba położyć na to, co klient zyska dzięki temu zakupowi. Pomocne będą przy tym określone zwroty, które warto stosować zależnie od sytuacji.

Poniżej kilka przykładów:

  • zyska Pan/Pani

Dokonując zakupu tego odkurzacza z pewnością zyska Pani na czasie podczas sprzątania

  • dzięki temu

Dzięki temu mopowi porządki z przykrego obowiązku zmienią się w prawdziwą przyjemność

  • dla Pani wygody

Dla Pani wygody doradzałbym zakup tego fotela - pozwoli on na komfortowy wypoczynek w długie jesienne wieczory

  • korzystniej

Korzystniej będzie w tym przypadku wybrać produkt nieco droższy, jednak wykonany z bardziej trwałego materiału


To tylko kilka przykładów na to, jak można w praktyce zastosować język korzyści. Pozostałe zwroty, z których dobrze jest regularnie korzystać, to chociażby ułatwi to, da to gwarancję, umożliwi to czy pozwoli na. Stosując język korzyści trzeba koniecznie wziąć pod uwagę specyfikę konkretnego klienta. Doświadczony sprzedawca doskonale będzie wiedział, które z powyższych stwierdzeń będą najbardziej adekwatne w konkretnej sytuacji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zobacz nasze najciekawsze szkolenia dla sprzedawców:

Można posiłkować się przy tym pewnymi kanonami, jak chociażby to, że dla osób młodych decydującym czynnikiem może być oszczędność czasu czy optymalizacja działań, podczas gdy osoby starsze o wiele bardziej będą ceni sobie łatwość rozwiązań i komfort użytkowania.

Jakie namacalne zyski można osiągnąć stosując język korzyści

W handlu, podobnie jak w każdym biznesie, chodzi przede wszystkim o stałe zwiększanie zysków. Jedną z podstawowych korzyści jakie można osiągnąć stosując w praktyce tę technikę sprzedaży jest powiększenie bazy klientów i rosnące dochody.

Nie ma chyba bardziej namacalnej korzyści, która by świadczyła o skuteczności metody sprzedażowej. Prócz rosnących dochodów zyskuje się jeszcze jedną istotną rzecz, a mianowicie zadowolonych klientów. Dlaczego zadowolonych?

Psychologowie już dawno udowodnili, że jeżeli człowiek jest wewnętrznie zmotywowany do podjęcia jakiejś decyzji (w tym przypadku o zakupie określonego dobra), to racjonalizuje sobie całą sytuację (nawet w przypadku gdy jest namawiany do zakupu rzeczy obiektywnie patrząc zupełnie mu niepotrzebnej) i później takiemu klientowi jest się ciężko przyznać do błędu, co znacznie zmniejsza ryzyko zwrotu zakupionego produktu bądź jego reklamacji.

Język korzyści - wrodzona sprawność czy nabyta umiejętność?

Handlowcy i sprzedawcy zasadniczo dzielą się na dwie grupy. Jako pierwszą kategorię można wyróżnić te osoby, które posiadają naturalny, wrodzony talent do sprzedaży. Dla takich handlowców język korzyści jest oczywisty i nie muszą się go nigdzie uczyć. Zazwyczaj to właśnie te osoby osiągają w sprzedaży największe sukcesy.

Warto jednak zaznaczyć, że posługiwanie się językiem korzyści jest umiejętnością, której można się dobrze nauczyć w każdym wieku, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w handlu.

Cyklicznie organizowane są kursy oraz szkolenia z zakresu technik sprzedaży, na których duży nacisk kładzie się właśnie na język korzyści.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.