Mowa niewerbalna w prezentacji 1/4

O tym, że komunikacja niewerbalna jest istotnym elementem przekazu perswazyjnego, budowania własnego wizerunku wie już dziś większość ludzi.

zdjęcie - (the_title())

Przyczyniły się do tego spektakularne metamorfozy polskich polityków, którzy wciągu dwóch, trzech lat potrafili przeistoczyć się z lokalnych działaczy w mężów stanu (przynajmniej na poziomie wizerunku).

Wpływ komunikacji niewerbalnej na ogólne wrażenie jakie wywieramy na początku kontaktu z drugą osobą został zmierzony i skwantyfikowany. Zajmował się tym badacz i psycholog Albert Mehrabian. Oto wyniki jego pracy:

I wrażenie

 

 

Słowa

 

 

Głos

 

 

Mimika
Gestykulacja

100%

=

7%

+

38%

+

55%


Wizerunek i dress code

Twarz.

  • Uśmiechaj się naturalnie.
  • Panuj nad mimiką.
  • Nie marszcz zbyt często czoła.
  • Unikaj twarzy zdziwionej.
  • Nie wytrzeszczaj oczu.
  • Nie przygryzaj warg.


Wzrok – kontakt ze słuchaczami.
Bądź jak latarnia morska.

  • Kieruj wzrok do różnych osób.
  • Nie zatrzymuj spojrzenia  na dłużej niż 2-3 sekundy.
  • Nie mów do jednej osoby.
  • Patrz na słuchaczy pewnie.
  • Patrz na osobę która zadaje pytanie.
  • Patrz na słuchaczy zadając pytanie.
  • NIGDY nie patrz w podłogę,  na ścianę, czy sufit.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.



POZAWERBALNY KONTAKT

  • Pamiętaj o zasadzie lustra.
    • Twoja twarz powinna pokazywać, to co chcesz zobaczyć na twarzach rózmówców.
  • Kiwaj potakująco głową,  gdy ktoś zabiera głos.
  • Unikaj zaprzeczania głową, nawet jeśli się nie zgadzasz.
  • Odczytuj sygnały od słuchaczy.
    • Postawa niechęci
      • Obojętny wyraz twarzy.
      • Założone ręce.
      • Założona noga na nogę.
      • Wzrok nie widzący skierowany w przestrzeń.
      • Ciągłe szeptanie uwag do sąsiada.
    • Postawa zasłuchana.
      • Zmarszczone czoło.
      • Ciało pochylone do przodu.
      • Broda podparta splecionymi dłońmi.
    • Postawa neutralna.
      • Obojętny wyraz twarz.
      • Pozycja lekko pochylona do przodu.
      • Broda podparta.
      • Nogi założone.
    • Postawa zainteresowania.
      • Tułów wyraźnie pochylony do przodu.
      • Broda podparta.
      • Twarz uśmiechnięta.
      • Wzrok przyjazny.
      • Obie nogi oparte na podłodze.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli zauważyłeś niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o tym, że w twoim miejscu pracy ma miejsce problem mobbingu,  warto rozważyć  udział w szkoleniu antymobbingowym dla pracowników. Sprawdź również naszą ofertę szkoleń dla administracji publicznej,Sprawdź też nasze szkolenia menadżerskie oraz szkolenia HR

Wygląd. Panie.
- Włosy.
   - Długie związane.
   - Krótkie schludnie uczesane.
   - Unikaj ostrych kolorów na głowie.
   - Nie baw się włosami.
- Makijaż.
   - Delikatny.
   - Unikaj ostrych kolorów.
   - Unikaj efektu tapety.
- Biżuteria.
   - Stosuj bardzo skromne ozdoby.
   - Unikaj dzwoniących bransoletek czy kolczyków.
   - Raczej usuń kolczyki z miejsc ekstrawaganckich.
   - Unikaj wyglądu choinki.
- Strój.
   - Wybierz strój, w którym czujesz się swobodnie.
   - Unikaj ostrych kolorów i zestawień.
   - Wybierz odzież w tonacji ciemnej z jasnym akcentem.
   - Unikaj czerni i czerwieni.
   - Długość spódnicy nie krótsza niż 2 palce powyżej kolana.
    - Uniwersalny jest strój typu garsonka, garnitur.
   - Pamiętaj o wygodnych, estetycznych butach.
- Dodatki.
   - Miej przy sobie chusteczki do nosa.
   - Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
   - Nie oblewaj się perfumami.
   - Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.
    - Pamiętaj, żeby wszystko było czyste  i uprasowane.

Wygląd. Panowie.
- Włosy.
    - Umyte.
    - Ostrzyżone.
    - Uczesane.
    - Długie związane w kucyk.
    - Twarz ogolona.
- Strój.
    - Zdecydowanie garnitur.
    - Dobrana koszula i krawat.
    - Dobrze zawiązany krawat.
    - Uprasowana, dobrze leżąca marynarka.
    - Uprasowane spodnie.
    - Wygodne buty.
    - Wyczyszczone buty pasujące do garnituru.
    - Pamiętaj, żeby wszystko było czyste i uprasowane.
    - Usuń z kieszeni wszystkie dzwoniące elementy (kluczyki, monety).
    - Nie trzymaj rąk w kieszeniach.
- Dodatki.
    - Miej przy sobie chusteczki do nosa.
    - Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
    - Bądź pachnący, ale nie oblewaj się wodą toaletową.
    - Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.

Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.